Funcions dels equips educatius i de suport
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,7 KB
- Són equips que es troben als centres educatius d’infantil, primària i secundària.
A nivell de centre:
- Millorar atenció a la diversitat, mitjançant mesures universals.
- Acció tutorial.
- Orientació acadèmica.
- Elaboració del PEC i PGA.
- Prevenció d’absentisme i abandonament.
- Continuïtat educativa.
Alumnat amb NESE:
- Prevenció i detecció dels problemes d’aprenentatge.
- Col·laboració i coordinació amb serveix externs i famílies.
- Assessorament d’elaboració de mesures d’atenció a ala diversitat.
- Avaluacions psicopedagògiques.
EAP (Equips d’assessorament i orientació psicopedagògica)
Són equips formats per psicopedagogs psicòlegs que son externs al centre d’aquest equip s’adjudica un professional a una zona. Una vegada tens reunions amb el orientador educatiu del centre. Venen una vegada per setmana, un parell d’hores.
Aquests equips intervenen en els centres educatius d’Educació infantil, primària i secundària.
- La participació en el desenvolupament de l’acció tutorial.
- La millora enfront de les dificultats d’aprenentatge.
- El disseny d’actuacions que afavoreixen la transició d’una etapa educativa a una altra.
- La realització de les avaluacions psicopedagògiques i els dictàmens d’escolarització.
- L’assessorament a la comunitat educativa.
- La participació en els programes destinats a combatre l’absentisme escolar.
CDIAP (Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç)
- Intervenció en centres d’Educació Infantil.
- Prevenció diagnòstic i atenció primerenca.
- Nens i nenes que presenten indicadors de necessitats especials o pro lemes de desenvolupament.
- Elaboren dictamen d’escolarització a l’alumnat d’entre 0 i 6 anys.
Funcions:
- Assessorament:
- Als centres d’educació infantil.
- Acció tutorial, PAD, NESE
- Coordinació i col·laboració:
- Amb altres equips per millorar l’atenció primerenca.
- Intercanvi d’informació.
- Famílies:
- Intervenció especialitzada amb alumnes i famílies
- Assessorament, aconseguir acords.
LIC (Equips de llengua i cohesió social)
Definició: Estan destinats normalment a alumnat nouvingut que ha realitzat un procés migratori i aquells que estan en risc d’exclusió social. Orienten en temes relacionats amb la llengua, en com potenciar el català.
- Són equips d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social, que donen suport al professorat.
- Donen suport en el treball de la competència lingüística de tot l’alumnat en general.
- En atenció: A alumnat procedent de processos migratoris i a l’alumnat amb risc d’exclusió social.
- Destinataris:
- Centres educatius
- Equips directius
- Professorat
- Alumnat
- Famílies
La seva finalitat és:
- Ús de la llengua catalana com a eix vertebrador.
- Educació intercultural
- Igualtat
- Solidaritat
- Respecte a la diversitat de cultures
CREDA (Centre de recursos educatius per a deficients auditius)
Adequació a les necessitats especials de l’alumnat amb greus dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular. Assessorament de que fer amb una persona sorda a classe.
Intervenció en tres grans àmbits:
- Centres i professorat.
- Alumnat i família.
- Zona educativa.
CREDV (Centre de recursos educatius per a deficients visuals)
- Servei educatiu específic en col·laboració amb l’ONCE.
- Funcions:
- Donar suport a la tasca docent.
- Atenció directa a l’alumnat.
- Orientació a les famílies.
- Proporcionen assessorament, material, estratègies al professorat amb alumnat amb DFV.
- Valoren l’adequació dels materials.
UTAC (Unitat de tècniques augmentatives de comunicació)
-És un servei extern de la Facultat de Psicologia de la UB.
-És un servei adreçat a persones que es poden beneficiar de l’ús de la comunicació augmentativa, a professionals que els donen suport i a les seves famílies.
-Els usuaris de comunicació augmentativa ho poden ser com a conseqüència d’una discapacitat motriu, d’un trastorn de l’espectre de l’autisme, discapacitat intel·lectual, o qualsevol altra causa que dificulti o impedeixi l’ús de la parla per comunicar-se, desenvolupar el llenguatge i/o accedir als aprenentatges.
SEEM (Servei educatiu específic de motòrics)
Promou actuacions per afavorir i potenciar la inclusió social de persones amb diversitat funcional.
Funcions:
- Identificar i valorar les necessitats educatives en relació l’habilitació de la postura i l’entorn, les habilitats de la vida diària i la mobilitat i les habilitats del coneixement i la comunicació.
- Valorar l’accessibilitat i l’ús de tecnologies d’assistència: accés a l’ordinador, desplaçament, control postural i AVD.
- Assessorament a famílies i docents.
CRETDIC (Centre de recursos per a alumnes amb trastorns del desenvolupament i la conducta)
És un servei educatiu específic de suport, assessorament i formació.
Als centres educatius ordinaris d’infantil, primària i secundària sostinguts amb fons públics.
En relació a la problemàtica que planteja l’alumnat amb trastorns de conducta, autisme i trastorns mentals.