Funcions dels equips educatius i de suport

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,7 KB

- Són equips que es troben als centres educatius d’infantil, primària i secundària.

A nivell de centre:

  • Millorar atenció a la diversitat, mitjançant mesures universals.
  • Acció tutorial.
  • Orientació acadèmica.
  • Elaboració del PEC i PGA.
  • Prevenció d’absentisme i abandonament.
  • Continuïtat educativa.

Alumnat amb NESE:

  • Prevenció i detecció dels problemes d’aprenentatge.
  • Col·laboració i coordinació amb serveix externs i famílies.
  • Assessorament d’elaboració de mesures d’atenció a ala diversitat.
  • Avaluacions psicopedagògiques.

EAP (Equips d’assessorament i orientació psicopedagògica)

Són equips formats per psicopedagogs psicòlegs que son externs al centre d’aquest equip s’adjudica un professional a una zona. Una vegada tens reunions amb el orientador educatiu del centre. Venen una vegada per setmana, un parell d’hores.

Aquests equips intervenen en els centres educatius d’Educació infantil, primària i secundària.

  • La participació en el desenvolupament de l’acció tutorial.
  • La millora enfront de les dificultats d’aprenentatge.
  • El disseny d’actuacions que afavoreixen la transició d’una etapa educativa a una altra.
  • La realització de les avaluacions psicopedagògiques i els dictàmens d’escolarització.
  • L’assessorament a la comunitat educativa.
  • La participació en els programes destinats a combatre l’absentisme escolar.

CDIAP (Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç)

  • Intervenció en centres d’Educació Infantil.
  • Prevenció diagnòstic i atenció primerenca.
  • Nens i nenes que presenten indicadors de necessitats especials o pro lemes de desenvolupament.
  • Elaboren dictamen d’escolarització a l’alumnat d’entre 0 i 6 anys.

Funcions:

  • Assessorament:
  • Als centres d’educació infantil.
  • Acció tutorial, PAD, NESE
  • Coordinació i col·laboració:
  • Amb altres equips per millorar l’atenció primerenca.
  • Intercanvi d’informació.
  • Famílies:
  • Intervenció especialitzada amb alumnes i famílies
  • Assessorament, aconseguir acords.

LIC (Equips de llengua i cohesió social)

Definició: Estan destinats normalment a alumnat nouvingut que ha realitzat un procés migratori i aquells que estan en risc d’exclusió social. Orienten en temes relacionats amb la llengua, en com potenciar el català.

  • Són equips d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social, que donen suport al professorat.
  • Donen suport en el treball de la competència lingüística de tot l’alumnat en general.
  • En atenció: A alumnat procedent de processos migratoris i a l’alumnat amb risc d’exclusió social.
  • Destinataris:
  • Centres educatius
  • Equips directius
  • Professorat
  • Alumnat
  • Famílies

La seva finalitat és:

  • Ús de la llengua catalana com a eix vertebrador.
  • Educació intercultural
  • Igualtat
  • Solidaritat
  • Respecte a la diversitat de cultures

CREDA (Centre de recursos educatius per a deficients auditius)

Adequació a les necessitats especials de l’alumnat amb greus dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular. Assessorament de que fer amb una persona sorda a classe.

Intervenció en tres grans àmbits:

  1. Centres i professorat.
  2. Alumnat i família.
  3. Zona educativa.

CREDV (Centre de recursos educatius per a deficients visuals)

  • Servei educatiu específic en col·laboració amb l’ONCE.
  • Funcions:
  • Donar suport a la tasca docent.
  • Atenció directa a l’alumnat.
  • Orientació a les famílies.
  • Proporcionen assessorament, material, estratègies al professorat amb alumnat amb DFV.
  • Valoren l’adequació dels materials.

UTAC (Unitat de tècniques augmentatives de comunicació)

-És un servei extern de la Facultat de Psicologia de la UB.

-És un servei adreçat a persones que es poden beneficiar de l’ús de la comunicació augmentativa, a professionals que els donen suport i a les seves famílies.

-Els usuaris de comunicació augmentativa ho poden ser com a conseqüència d’una discapacitat motriu, d’un trastorn de l’espectre de l’autisme, discapacitat intel·lectual, o qualsevol altra causa que dificulti o impedeixi l’ús de la parla per comunicar-se, desenvolupar el llenguatge i/o accedir als aprenentatges.

SEEM (Servei educatiu específic de motòrics)

Promou actuacions per afavorir i potenciar la inclusió social de persones amb diversitat funcional.

Funcions:

  • Identificar i valorar les necessitats educatives en relació l’habilitació de la postura i l’entorn, les habilitats de la vida diària i la mobilitat i les habilitats del coneixement i la comunicació.
  • Valorar l’accessibilitat i l’ús de tecnologies d’assistència: accés a l’ordinador, desplaçament, control postural i AVD.
  • Assessorament a famílies i docents.

CRETDIC (Centre de recursos per a alumnes amb trastorns del desenvolupament i la conducta)

És un servei educatiu específic de suport, assessorament i formació.

Als centres educatius ordinaris d’infantil, primària i secundària sostinguts amb fons públics.

En relació a la problemàtica que planteja l’alumnat amb trastorns de conducta, autisme i trastorns mentals.

Entradas relacionadas: