Formes úniques de continuitat en l'espai entorn urbanístic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,08 KB

Formes úniques de continuïtat en l’espai

Autor: Umberto Boccioni Cronologia: 1913

Localització: Museu d’Art Modern (MoMA, Nova York)Estil: Futurisme

Cos de persona que camina endavant de manera decidida. Cos sencer sense braços () i cames fixades en dos blocs.Podem dibuixar-hi una línea diagonal marcada per el cos i la cama de darrera. La resta de línees són entrants i sortints i línees corbes suaus que fan formes còncaves i convexes que es van alternant i són les línees que predominen. Hi ha superposició de volums.Com que hi ha tants entrants i sortints la llum provoca clarobscurs.És la representació total de moviment i la llum també dona sensació de moviment Context històricAquesta obra pertany a principis del Segle XX a les primeres avantguardes Guerra Mundial, un anys abans que començés la I Guerra Mundial. És una època de canvis  polítics econòmics i socials. Aquest gran conflicte va obligar a fer un replantejament de la societat europea. Umberto Boccioni va morir a la I Guerra Mundial. Significat: Home que camina de manera decidida que simbolitzaria l’home que avança cap al futur, el canvi. No camina amb por sinó amb optimisme, cal avançar i seguir progressant. És un símbol del progrés. Aquesta escultura forma part d’una sèrie de quatres escultures que també caminen. L’autor vol aconseguir el que es planteja; el dinamisme i el moviment.Funció: útil estètica, no l’encarrega ningú.L’autor vols representar el moviment, el canvi, el progés. I ho fa així. No vols expressar pena o tristesa per això la cara queda com a concepte abstracte.EstilFuturisme. Representen el moviment, el canvi. No donen importància en representar les figures sinó el canvi i es tendeix a l’abstracció.. També s’hi troba simultaneïtat de plans, és a dir, diferents punts de vista.






Formes úniques de continuïtat en l’espai Autor: Umberto Boccion Cronologia: 1913Localització: Museu d’Art Modern (MoMA, Nova York)Estil: Futurisme

Cos de persona que camina endavant de manera decidida. Cos sencer sense braços () i cames fixades en dos blocs.Podem dibuixar-hi una línea diagonal marcada per el cos i la cama de darrera. La resta de línees són entrants i sortints i línees corbes suaus que fan formes còncaves i convexes que es van alternant i són les línees que predominen. Hi ha superposició de volums.Com que hi ha tants entrants i sortints la llum provoca clarobscurs.És la representació total de moviment i la llum també dona sensació de moviment Context històricAquesta obra pertany a principis del Segle XX a les primeres avantguardes Guerra Mundial, un anys abans que començés la I Guerra Mundial. És una època de canvis  polítics econòmics i socials. Aquest gran conflicte va obligar a fer un replantejament de la societat europea. Umberto Boccioni va morir a la I Guerra Mundial. Significat: Home que camina de manera decidida que simbolitzaria l’home que avança cap al futur, el canvi. No camina amb por sinó amb optimisme, cal avançar i seguir progressant. És un símbol del progrés. Aquesta escultura forma part d’una sèrie de quatres escultures que també caminen. L’autor vol aconseguir el que es planteja; el dinamisme i el moviment.Funció: útil estètica, no l’encarrega ningú.L’autor vols representar el moviment, el canvi, el progés. I ho fa així. No vols expressar pena o tristesa per això la cara queda com a concepte abstracte.EstilFuturisme. Representen el moviment, el canvi. No donen importància en representar les figures sinó el canvi i es tendeix a l’abstracció.. També s’hi troba simultaneïtat de plans, és a dir, diferents punts de vista.

Entradas relacionadas: