Formació en línia i gestió del coneixement
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,37 KB
Formació en línia
Formació en línia, tipus de formació com el lliurament de material educatiu per qualsevol mitjà electrònic, tant sigui Internet, intranet, àudio, vídeo, CD, DVD.
Avantatges:
- Costos - Temps: redueix el temps d’aprenentatge
- Comoditat: s’eviten desplaçaments
- Estar actualitzat: els continguts del curs es van actualitzant
- Infraestructura: no cal buscar lloc ni espai de temps per realitzar-ho
- Flexibilitat: cadascú va al seu ritme d’aprenentatge
- Coordinació dels cursos per part de l’empresa: l’empresa pot marcar els cursos més adequats a cada treballador
Inconvenients:
- Retroalimentació lenta: poca interactivitat entre alumne, professor
- Abandonaments: requereix un esforç afegit per part de l’estudiant
- Problemes tècnics: problemes de saturació a la xarxa
- Falta d’hàbit: nova forma d’aprenentatge
Gestió del coneixement
La gestió del coneixement és un concepte utilitzat a les empreses que pretén transferir el coneixement i l’experiència dels treballadors i empleats de manera que es puguin utilitzar com un recurs disponible per a altres membres de l’organització.
La gestió del coneixement és el tractament del capital intel·lectual en una organització amb la finalitat d’afegir valors als productes i serveis que ofereix al mercat i diferenciar-los de la competència.
Dos tipus de coneixement: 1. Explícit: pot ser estructurat, emmagatzemat i distribuït. Poden ser fórmules, paraules, equacions, tecnologia en general. 2. Tàcit: forma part de les experiències d’aprenentatge personals de cada individu i, per tant, resulta complicat, d’estructurar, emmagatzemar en llocs i distribuir. Parlem d’experiències personals, habilitats, destreses, valors.
L’organització del treball
Una de les funcions de la gestió dels RRHH és l’organització del treball realitzat pel personal de l’empresa. Hi ha diverses formes d’organització del treball: treball en equip, treball col·laboratiu i treball per projectes i objectius.