FOL mercat laboral

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,56 KB

2.1el procés de comunicació a l'empresa

La comunicació en canvi és la transmissió d’informació D’un subjecte a un altre. Comunicar consisteix a transmetre un missatge però Que necessita interacció, es a dir no és simplement donar-se informació Recíprocament. és un intercanvi de idees.  

Aspectes bàsics:

1.Actitud Defensiva→ és l’actitiud que adopta una persona quan percep o Anticipa amenaces

2.Retroalimentación→ és el procés de Compartir informació, observacions, preocupacions i suggeriments amb una altra Persona

3.Escucha Activa→

Mantenir Una posició oberta al diàleg ( estar receptiu ). Ens interessa el que diuen.:

-Mantenir Contacte visual

Escoltar Sense interrompre

Tenir Empatia

Acceptar Les opinions dels altres, encara que no les compartim

Eliminar Critiques, descalcificacions,, exigències, prejudicis.

2.2 LA COMUNICACIÓ VERBAL Y NO VERBAL:

El 80% de la informació que transmeten és comunicació No verbal

Com a llenguatge Verbal entenem el que expressem amb senyals i símbols convencionals, com Ara la llengua o el llenguatge de signes.

El llenguatge No verbal és aquell llenguatge universal, que ens permet comunicar-nos amb Tota la resta de gent.

4Comunicació no verbal és tot allò que no transmetem Amb paraules:

Aspecte exteriorà La Imatge externa d'una persona és una gran font d'informació sobre la seva Personalitat. Els gestos, la forma de caminar, de vestir-se, de pentinar-se, de Maquillar-se, l'expressió de la mirada, els ornaments, la neteja personal i L'aspecte global que ens ofereix, revelen trets més o menys rellevants de la Seva manera de ser

MiradaàÉs un Instrument que s’utilitza per a comunicar els matisos de les emocions, les Actituds de les persones que transmeten sentiments

PosturaàPostura del cos que utilitza una persona per comunicar-se

MovimentsàSón els moviments que adoptes quan parles amb una persona

VeuàÉs el to de veu que tu utilitzes per comunicar-te

TacteàÉs la forma en la que tu utilitzes les mans per expressar-se

Expressió del rostreàLa forma de la cara que poses quan estàs parlant

Ús de l’espai i Proximitat públicaàEstà en funció del Nivell de confiança entre els locutors. Si tu seus lluny del locutor o fora D’un cercle, s’expressa el voler estar sols, per contra a l’asseure prop del Locutor o dintre d’un cercle, s’expressa l’actitud d’estar comunicant-se Obertament

SilenciàÉs l’absència del silenci quan estàs escoltant a una persona

2.3 HABILITATS I TECNIQUES DE COMUNICACIÓ:

CONSELLS PER UNA COMUNICACIÓ EFICAÇ:

·Saber escoltar

·Parlar amb claredat i Concretament

·Mostrar seguretat

·Fer servir gestos i Mirada

·Tenir present el volum , to de veu i velocitat

·Evitar parlar massa Baix

·Evitar paraules molt Tècniques

·Mantenir l’atenció del Receptor

TEMA 3: EL MERCAT LABORAL

3.1 Mercat laboral  empreses que necessiten Treballadors per dur a terme laseva  activitat i on es posen en contacte amb L’oferta i la demanda del mercat laboral (les oficines de treball)

El Mercat laboral està jornat per les persones de població activa entre 16 i 67 Anys, contractades a canvi d’un sou (salaris o retribucions)

Sindicats  són organitzacions que defensen els drets dels treballadors. EX: UGT, CCOO...

3.2 Característiques del mercat laboral:

- Incrementar la presència de la dona en més sectors laborals.

- Aparició de noves professions

- Augment de la producció, però reducció dels llocs de treball

- Els Sectors serveis és el que ocupa més persones (sector terciari, tot el que NO Sigui agricultura ramaderia pesca. Tot el que te a veure amb la industria)

- Forta competència

- Adaptar-se al canvis tecnològics

- Augment De la mecanització

3.3 Sectors econòmic

Primari:


compren aquelles activitats relacionades directament Amb els recursos naturals i sense transformació ( agricultura, ramaderia...)

Secundari:


Inclou totes les activitats que transformen la matèria Primes amb productes pel consum o elaborats ( tèxtil, metall...)

Terciari:


Inclou totes les activitats relacionades amb els Serveis ( comerç

3.4 Polítiques ACTIVES D’OCUPACIÓ

Afavorir La recerca de treball.

·Millorar l’ocupació dels joves

·Afavorir l’ocupació especialment als afectats per L’atur i els més grans de 45 anys

·Formació per aturats com també pels ocupats per Adequar el coneixement dels treballadors

·Gestionar els impostos a les empreses (seguretat Social) per crear nous llocs de treball

·Redistribució de la feina (jubilació anticipada, Reducció de la jornada laboral) perquè els joves puguin accedir als nous llocs De treball

3.5 TIPUS D’EMPRESES

Grans empreses:


Són Empreses amb un capital superior a 53 milions d’euros, vendes per més de 50 Milions d’euros amb més de 250 treballadors

Petites empreses



Capital i vendes inferiors a 2 milions d’euros i amb 9 treballador com  a màxim.

Entradas relacionadas: