Fixa tecnica el sant sopar de leonardo da vinci

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,25 KB

FITXA 49: L’ESCOLA D’Atenes


FITXA TÈCNICA


Títol:


Lescola dAtenes

Autor:


Rafael

Cronologia:


1510-1511

Tècnica:


Pintura al fresc

Mides:


7,72 M. (base)

Estil:


Renaixentista

Tema:


Filósòfic

Localització:


Sala de la signatura ( Ciutat del Vaticà)

CONTEXT


Cal situar Aquesta  pintura en el context de màxima esplendor de la Roma renaixentista. El papa Nicolau V va refermar la ciutat eterna projectant la construcció de La basílica de Sant Pere. Lassalt de les tropes acabdillades per lemperador Carles I dEspanya va generar la decadència del papat, cosa que provocà una diàspora de pintors, escultors i Arquitectes.

BIOGRAFIA DE L’AUTOR


Va ser un dels Millors pintors i influents del Renaixement italià. Va entrar al taller de Il Perugino, de qui va heretar una paleta clara i unes Composicions estructurades i espaioses que no va abandonar en tota la carrera.

La influencia de Pintors com Miquel Angel i Leonardo da Vinci van millorar els seus mètodes de representació de La llum i de les ombres i va integrar a la seva obra aspectes del Cinquecento: Incorporació del moviment a les figures a partir de lestudi de lanatomia, Plasmació de les actituds dramàtiques per crear profunditat

DESCRIPCIÓFORMAL


Rafael hi disposa Geomètricament diferents grups de Personatges; queda un espai buit en el qual situa els dos personatges Principals. Aquests es converteixen en un punt de fuga de la perspectiva lineal A partir de la qual sordena la composició. Malgrat lequilibri formal, lobre destaca pel Dinamisme, aconseguit a traves de la representació dels gestos, les expressions i els moviments de les Figures. Destaca lharmonia dins de Cada grup, i lequilibri entre Els diferents. Totes les figures tenen el seu paper i són protagonistes per algun motiu.

Cal remarcar la Varietat cromàtica i lexcel·lència del dibuix amb el que lautor perfila tots els detalls i els Rostres.

TEMÀTICA


El quadre integra Les figures dels representants més destacats de les arts liberals, de la filosofia i de la ciència, a manera de metàfora de lesperit Cultural del renaixentisme.




Entradas relacionadas: