Fitxa tècnica el naixement de Venus
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 19,33 KB
L'enterrament del
Comte Orgaz "
Obra pictorica sobre taula mur
Obra pictòrica sobre mur pertanyent a l'art
Manierista de principis del Segle XVII
L'autor és El Greco i l'obra es troba a
L'Església de Sant Vaig prendre ( Toledo )
.Pertany al context històric renaixentista
Espanyol . A la imatge es contempla la
Idea de la vida i la mort
A la part terrenal ( part inferior de la imatge )
Observem l'escena principal de la mort del
Comte Orgaz . Aquest és portat per dues
Figures eclesiàstiques , les quals envolten
Al Comte , els envuelben . Amb la introducció
De figures del clergat , es pretén divinitzar i
Fer honors al Comte mort. És interessant en
L'escena esmentada el joc de plecs amb les
Teles , l'ús de daurats , que remarquen
L'escena, el Realisme i l'expressivitat dels
Peronajes . A la túnica daurada del clergue
De l'esquerra de la imatge (Sant Esteve )
Podem observar com es intruduce una obra
Pictòrica dins de l'obra pictòrica general
En aquesta es veu una imatge d'uns homes
Nus , amb cànon allargat apedregant un altre
Home amb vestimenta daurada , que està de
Genolls a terra , és la representació del
Propi martiri de Sant Esteve
Observem també al nen que es troba a
La part inferior esquerra de la imatge ,
El qual, amb rostre realista però molt
Seriós assenyala l'escena abans esmentada
Trobem també a un sacerdot que desentona
Amb la resta de l'obra, aquesta s'encuetra al
costat del nen , i mira cap a terra capcot ,
aquí es tracta un joc de plecs i ombres en
La túnica molt interessant pel seu Realisme
. La túnica , en contraposicón amb les altres
De la resta de l'obra és grisenca ,
No negrosa ni daurada
A continuació , a la dreta de la imatge
Observem un sacerdot implorant , d'esquena
A l'espectador, que mira cap al cel , amb
Els braços oberts , suplicant i implorant
Per l'ànima del Comte . En aquest personatge
És de destacar el gran treball amb la seva
Vestimenta , ja que veiem una peça blanca
Transparent amb plecs molt ben treballats
El treball sobre les transparències és espectacular
, ia més, l'escorç d'alguns dels dits de les seves
Mans també és digne de destacar
Al costat del personatge anterior , ens trobem a
Un sacerdot llegint les pregàries pel difunt ,
En la seva vestimenta és de destacar de nou
La introducció
Naixement de Venus
Obra pictòrica del pintor italià Sandro
Botticelli de finals del Segle XV.Pertany a
L'art del quattrocento italià a l'època del
Renaixement en aquest país.Actualment
es troba a la Galeria Uffizi, a Florència.
El tema que es tracta en l'obra feta al
Tremp sobre llenç és mitològic,
Concretament es tracta el naixement de la
Deessa Venus (La Nascita de Venere)
Els aspectes més destacables de l'obra és
El ressorgiment del nu en la pintura, encara
que aquesta vegada, veiem la figura de
La dona en aquesta situació
Es tracta de la representació de la Primavera,
Amb un vestit blanc amb flors A la dreta
De Venus veiem el que són uns déus alats
Que creen el vent que empeny la Venus a
La platja i dels quals provenen les flors que
Es llancen a la Deessa. Es pinta molt bé la
Imatge del vent creat pel bufada dels déus
Alats
En ells l'efecte del vent és palpable, les
Teles se'ls peguen al cos, marcant els braços
I la forma dels mateixos. El fons és un mar
Amb onatge, aquest és més intens a mesura
Que s'acosta a la imatge de Venus. En un fons
Que aporta profunditat a l'escena, i el bosc que
Apareix a la dreta de la imatge crea una
Perspectiva i crea profunditat. Quant al color,
Podem dir que tractem amb línia cromàtica de
Tons freds, tot i la tela vermella de la Nimfa
Primavera. La línia que crea Botticelli
És una línia fluida
Sant Lorenzo: Brunelleschi
L'obra que a continuació es tracta de la basílica
De Sant Llorenzo, obra de Filippo Brunelleschi
Obra encarregada pels Médicis i construïda
Entre 1422 i 1470 sent acabada a partir de
1442 per Antonio Manetti després de la mort
De Brunelleschi. Després de la mort de
Brunelleschi l'obra la va finalitzar
Antonio Manetti
ANÀLISI DE L'OBRA
: L'església de Sant
Llorenzo construïda durant el Quattrocentto
italià resumeix les innovacions arquitectòniques
que el nou estil renaixentista va introduir
deixant enrere definitivament l'art gòtic
medieval.
Prescindint de les plantes gòtiques tradicionals,
l'arquitecte recorre a la planta basilical de tres
naus separades per arcs de mig punt sobre
columnes d'ordre corinti més capelles laterals
obertes al mur amb arcs de mig punt emmarcats
per pilastres clàssiques també d'ordre corinti.
Sobre el tram del creuer, d'escàs desenvolupament,
aixeca una cúpula que recorda a la que ja dissenys
per a la catedral. Al fons se situa l'altar major.
centre visual de l'església, al qual semblen
convergir tots els elements arquitectònics,
columnes, arcs, entaulaments, pises del sòl
creant un efecte de perspectiva lineal.
Brunelleschi torna als suports clàssics, a la
columna de proporcions clàssiques amb
capitell corinti sobre el qual situa, per
guanyar altura sense alterar les proporcions
de la columna, un fragment de entablamento
i sobre aquest els arcs de mig punt. En el segon
pis s'obre finestrals que il · luminen l'edifici
igual que els òculs, finestres circulars, de
les naus situades als extrems.
COMENTARI DE L'OBRA
:
La basílica de sant
Llorenç es convitió en la plasmació pràctica
del nou estil arquitectònic.Es deixava enrere
les formes gòtiques i es tornava la mirada al
món grecoromà d'on reprenien els elements
arquitectònics així com les proporcions i sentit
de l'harmonia com a sinònim de bellesa.
CONCLUSIÓ:
La basílica de Sant Llorenç es va
convertir en un manifest del nou estil que gira
els ulls al món clàssic reprenent els elements
arquitectònics d'aquell període encara usant-los
d'una manera absolutament nova que va més
enllà de la mera imitació per crear un dels estils
més influents de la història de l'art.
Sant Pietro in Montorio
El templet de San Pietro in Montorio és
Una obra encarregat per Reis Catòlics
Per commemorar la Presa de Granada el
1492, aixecant-se en el lloc on segons la
Tradició va ser martiritzat Sant Pere
Es considera aquesta obra com el manifest
De l'arquitectura del classicisme renaixentista,
Donada la seva puresa de línies i austeritat
Decorativa. El templet va ser realitzat en
Granit, marbre, travertí , ambacabats
De estuc i arrebossat
L'edificació és de planta circular, i limita als
Martyria orientals, doncs de fet és un martyrium
Disposa d'una columnata que envolta la cella,
Coberta per una cúpula semiesfèrica. Aquesta
Columnata conforma un peristil. També hi ha
Una clara referència a la cultura grega en la
Forma circular, com un tholos grec
El templet s'erigeix sobre una escalinata seguida
D'un curt podi sobre el qual s'eleva la columnata
D'ordre toscà o dòric ROMà, rematat per un
Entaulament dòric (mètopes i tríglifs), coronat
Per una balustrada. Té en total 48 mètopes on
Hi havia representada una figura de bust
Repetida quatre vegades
Significat:
El conjunt simbolitza la condició de l'Apòstol