Fitxa tècnica el naixement de Venus

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 19,33 KB

L'enterrament del


Comte Orgaz "

Obra pictorica sobre taula mur

Obra pictòrica sobre mur pertanyent a l'art

Manierista de principis del Segle XVII


L'autor és El Greco i l'obra es troba a

L'Església de Sant Vaig prendre ( Toledo )



.Pertany al context històric renaixentista

Espanyol . A la imatge es contempla la

Idea de la vida i la mort


A la part terrenal ( part inferior de la imatge )


Observem l'escena principal de la mort del

Comte Orgaz . Aquest és portat per dues

Figures eclesiàstiques , les quals envolten

Al Comte , els envuelben . Amb la introducció

De figures del clergat , es pretén divinitzar i

Fer honors al Comte mort. És interessant en

L'escena esmentada el joc de plecs amb les

Teles , l'ús de daurats , que remarquen

L'escena, el Realisme i l'expressivitat dels

Peronajes . A la túnica daurada del clergue

De l'esquerra de la imatge (Sant Esteve )


Podem observar com es intruduce una obra

Pictòrica dins de l'obra pictòrica general


En aquesta es veu una imatge d'uns homes

Nus , amb cànon allargat apedregant un altre

Home amb vestimenta daurada , que està de

Genolls a terra , és la representació del

Propi martiri de Sant Esteve




Observem també al nen que es troba a


La part inferior esquerra de la imatge ,


El qual, amb rostre realista però molt


Seriós assenyala l'escena abans esmentada



Trobem també a un sacerdot que desentona


Amb la resta de l'obra, aquesta s'encuetra al


costat del nen , i mira cap a terra capcot ,
aquí es tracta un joc de plecs i ombres en


La túnica molt interessant pel seu Realisme


. La túnica , en contraposicón amb les altres


De la resta de l'obra és grisenca ,


No negrosa ni daurada



A continuació , a la dreta de la imatge


Observem un sacerdot implorant , d'esquena


A l'espectador, que mira cap al cel , amb


Els braços oberts , suplicant i implorant


Per l'ànima del Comte . En aquest personatge


És de destacar el gran treball amb la seva


Vestimenta , ja que veiem una peça blanca


Transparent amb plecs molt ben treballats



El treball sobre les transparències és espectacular


, ia més, l'escorç d'alguns dels dits de les seves


Mans també és digne de destacar



Al costat del personatge anterior , ens trobem a


Un sacerdot llegint les pregàries pel difunt ,


En la seva vestimenta és de destacar de nou


La introducció




Naixement de Venus


Obra pictòrica del pintor italià Sandro

Botticelli de finals del Segle XV.Pertany a

L'art del quattrocento italià a l'època del

Renaixement en aquest país.Actualment

es troba a la Galeria Uffizi, a Florència. 
El tema que es tracta en l'obra feta al

Tremp sobre llenç és mitològic,

Concretament es tracta el naixement de la

Deessa Venus (La Nascita de Venere)


Els aspectes més destacables de l'obra és

El ressorgiment del nu en la pintura, encara

que aquesta  vegada, veiem la figura de

La dona en aquesta situació



Es tracta de la representació de la Primavera,


Amb un vestit blanc amb flors A la dreta


De Venus veiem el que són uns déus alats


Que creen el vent que empeny la Venus a


La platja i dels quals provenen les flors que


Es llancen a la Deessa. Es pinta molt bé la


Imatge del vent creat pel bufada dels déus


Alats




En ells l'efecte del vent és palpable, les


Teles se'ls peguen al cos, marcant els braços


I la forma dels mateixos. El fons és un mar


Amb onatge, aquest és més intens a mesura


Que s'acosta a la imatge de Venus. En un fons


Que aporta profunditat a l'escena, i el bosc que


Apareix a la dreta de la imatge crea una


Perspectiva i crea profunditat. Quant al color,


Podem dir que tractem amb línia cromàtica de


Tons freds, tot i la tela vermella de la Nimfa


Primavera. La línia que crea Botticelli


És una línia fluida




Sant Lorenzo: Brunelleschi


L'obra que a continuació es tracta de la basílica

De Sant Llorenzo, obra de Filippo Brunelleschi

Obra encarregada pels Médicis i construïda

Entre 1422 i 1470 sent acabada a partir de

1442 per Antonio Manetti després de la mort

De Brunelleschi. Després de la mort de

Brunelleschi l'obra la va finalitzar

Antonio Manetti

ANÀLISI DE L'OBRA


 : L'església de Sant

Llorenzo construïda durant el Quattrocentto

italià resumeix les innovacions arquitectòniques

 que el nou estil renaixentista va introduir

 deixant enrere definitivament l'art gòtic

 medieval.

Prescindint de les plantes gòtiques tradicionals,

l'arquitecte recorre a la planta basilical de tres

 naus separades per arcs de mig punt sobre

columnes d'ordre corinti més capelles laterals

obertes al mur amb arcs de mig punt emmarcats

per pilastres clàssiques també d'ordre corinti. 

Sobre el tram del creuer, d'escàs desenvolupament,

 aixeca una cúpula que recorda a la que ja dissenys

 per a la catedral. Al fons se situa l'altar major.


centre visual de l'església, al qual semblen

convergir tots els elements arquitectònics,

columnes, arcs, entaulaments, pises del sòl

creant un efecte de perspectiva lineal.

Brunelleschi torna als suports clàssics, a la

columna de proporcions clàssiques amb

capitell corinti sobre el qual situa, per

guanyar altura sense alterar les proporcions

 de la columna, un fragment de entablamento

i sobre aquest els arcs de mig punt. En el segon

 pis s'obre finestrals que il · luminen l'edifici

igual que els òculs, finestres circulars, de

 les naus situades als extrems.


COMENTARI DE L'OBRA


:

 La basílica de sant

Llorenç es convitió en la plasmació pràctica

del nou estil arquitectònic.Es deixava enrere

 les formes gòtiques i es tornava la mirada al

món grecoromà d'on reprenien els elements

arquitectònics així com les proporcions i sentit

de l'harmonia com a sinònim de bellesa.

CONCLUSIÓ:


 La basílica de Sant Llorenç es va

 convertir en un manifest del nou estil que gira

els ulls al món clàssic reprenent els elements

arquitectònics d'aquell període encara usant-los

 d'una manera absolutament nova que va més

enllà de la mera imitació per crear un dels estils

més influents de la història de l'art.


Sant Pietro in Montorio



El templet de San Pietro in Montorio és


Una obra  encarregat per Reis Catòlics


Per commemorar la Presa de Granada el


1492, aixecant-se en el lloc on segons la


Tradició va ser martiritzat Sant Pere 



Es considera aquesta obra com el manifest


De l'arquitectura del classicisme renaixentista,


Donada la seva puresa de línies i austeritat


Decorativa.  El templet va ser realitzat en


Granit, marbre, travertí , ambacabats


De estuc i arrebossat



L'edificació és de planta circular, i limita als


Martyria orientals, doncs de fet és un martyrium



Disposa d'una columnata que envolta la cella,


Coberta per una cúpula semiesfèrica. Aquesta


Columnata conforma un peristil. També hi ha


Una clara referència a la cultura grega en la


Forma circular, com un tholos grec



El templet s'erigeix ​​sobre una escalinata seguida


D'un curt podi sobre el qual s'eleva la columnata


D'ordre toscà o dòric ROMà, rematat per un


Entaulament dòric (mètopes i tríglifs), coronat


Per una balustrada. Té en total 48 mètopes on


Hi havia representada una figura de bust


Repetida quatre vegades



Significat:


El conjunt simbolitza la condició de l'Apòstol


Pere com Primer Pontífex i fonament de


L'Església. La cripta simbolitza el martiri


De l'apòstol, el peristil a l'església militant,


La cúpula a l'Església Triomfant i el crepidoma,


A manera de tres graons, representa les tres


Virtuts teologals: fe, esperança i caritat



Podem dir que el lloc on es troba el templet


De San Pietro in Montorio és territori espanyol,


Igual que la tomba de Torrijos a Màlaga és


Territori francès.  Pel que fa a aquest petit


Edifici , afegir que al seu interior hi ha un


Petit altar al peu es troba el buit (segons


La tradició) on va ser clavada la creu de


L'apòstol Sant Pere



Entradas relacionadas: