Fitxa tecnica sol ixent

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,45 KB

FC-
> Nom: SOL IXENT. Impressió/ Autor: Oscar-Claude Monet/ Clients: --/ Data: 1872/ Rel. Amb un conj: --/ Estil: Impressionisme francès/ Ubi orig: Exposició de 1874 a l’antic estudi del fotògraf Nadar/ Ubi act: Musée Marmottan (París)// D-> Tècnica: Oli/ Dimensions: Petites, a partir d’aquest moment, es començaran a reduir de tamany/ Breu descr: / Suport: Tela/ Fig-No fig:
Fig (tot i que tampoc es pot dir fig.)// AF-
> Dibuix/color:
Color/ Llum: Captada a base de colors (no utilitzar ombres de colors negres)/ EdC: Asimetria; ordre; verticalitat (en les xemeneies) i horitzontalitat (en les onades del mar)/ Linees compo: Es pot percebre un triangle en les tres barques i el sol/ Perspectiva: Aèria/ Anatom i propor: Línia de proporcions difuminades (molt esquemàtiques)/ Expressió: --/ Temps: --/ Colors: Les taques de color d’aquesta tela (tonalitats blavoses, violetes, grises i amb un vermell ataronjat) apareixen soltes amb la finalitat d’aconseguir efectes de llum/ Pinzellada: Les pinzellades vermelloses que representen els rajos de sol a l’aigua són paradigmàtiques i es van separant a mesura que s’apropen cap a l’espectador/ Centre pictòric: En mig de la boira espessa es distingeix el sol vermell reflectit a l’aigua/ Plans: En 2on pla s’insinuen els vaixells mercants i les xemeneies de les fàbriques. En 1er trobem les tres barques i el reflex del sol/ Vestits: --/ Mov: Equilibrat (un cert moviment)/ Ritme: Els 3 bots que naveguen en les aigües calmades i les onades/ Reali- il·lusioni-efecti: Reali (en l’efecte de la llum)/ Detalli-Elem secund: --//

AiEP-
> Rel amb altres obres autor:
“Pintures de la façana de la catedral de Roven” i “Ninfeas”/ Rel amb altres obres època estil:
“Le dejeneur sur l’herbe” de Manet, amb el qual comparteix l’estil; “Els jugadors de cartes” de Cézanne, de la mateixa època/ Carac estil: 1)Predomini del color per sobre del dibuix/ 2)Sotmet el paisatge a un procés d’abstracció/ 3)Pinten a l’aire lliure/ 4)Importància de l’aigua i dels efectes que provoca/ Innov: Redueixen els quadres al captar la llum i l’atmosfera/ Influ: Boudin introduí personalment Monet en la pintura de plein air; Els paisatgistes ROMàntics: Turner i Constable influiran en Monet; L’art japonès (colors sense barrejar)// CiI-
> Gènere: Paisatge/ Sign inconograf: Són vaixells sortin del port a primera hora del matí, els quals va veure l’autor un dia que visitava l’autor el port de Le Havre/ Sign iconolog: Aquest quadre no és una representació topogràfica del port, sinó més aviat la impressió que li causà en veure’l a la sortida del sol. No volgué captar una escena sinó una atmosfera. En un 1er moment l’obra va ser titulada “Impressió” però el redactor del catàleg Eduard Renoi optà per afegir-hi “Sol ixent” a manera d’aclariment. El nom d’Impressionisme prové d’aquest quadre.// FiF-
> Finalitat: Estètica (vol fer una cosa nova en la pintura)/ Rel obra amb època: Ciutats de grans canvis urbanístics; Artistes són bohemis que es reuneixen en cafès; Teoria dels colors/ Aport: Monet va ser considerat important en la concepció pictòrica pels impressionistes


FC-
> Nom: els JUGADORS de CARTES/ Autor: Paül Cèzanne/ Clients: Ambroise Volland(tot i que va tenir molts propietaris burgesos)/ Data: 1890-95/ Rel. Amb un conj: Es van pintar 5 versions del tema)/ Estil: Postimpressionisme francès/ Ubi orig: La casa d’Ambroise Volland/ Ubi act: Museu d'Orsay a París// D-> Tècnica: Oli/ Dimensions: Molt petites/ Breu descr: Quadre en el qual es veuen dos homes jugant a cartes, el primer està fumant una pipa, entre els homes hi ha una ampolla de vi/ Suport: Tela/ Fig-No fig: Fig// AF-
> Dibuix/color: Color/ Llum: Irreal (tota l’obra està il·luminada)/ EdC: Simetria, ordre i horitzontalitat/ Linees compo: Volums geomètrics(El jugador de la pipa té el cos tractat com un cilindre acabat amb ogiva, en el qual s’ha ingerit un braç en forma de cilindre)/ Perspectiva: lineal/ Anatom i propor: No es busca un ideal en la figura humana dels dos homes/ Expressió: Els dos jugadors mantenen una expressió seria, serena, com si estiguessin pensant quina serà la següent jugada/ Temps: Mitjà-curt/ Colors: Càlids; contrastos cromàtics que ajuden a intensificar la confrontació en la vestimenta, el jugador de la pipa duu una jaqueta marronosa i uns pantalons groguencs, al revés que el seu contrincant/ Pinzellada: Breus, fines i superposades de diferents tonalitats que anaven modelant els volums i objectes/ Centre pictòric: L’ampolla de vi, que està situada en el centre de la taula/ Plans: Només trobem un pla. On hi estan situats els personatges i la resta d’objectes/ Vestits: Vestits formals (amb camissa i americana) i amb barrets/ Mov: Equilibrat, contingut/ Ritme: --/ Reali- il·lusioni-efecti: Reali/ Detalli-Elem secund: Poca importància dels elements secundaris: ampolla de vi, la pipa i les cartes//


AiEP-
> Rel amb altres obres autor:-Cinc versions del tema; -“La muntanya Santa Victòria”; -“Pomes i taronges”/ Rel amb altres obres època estil: “Pits amb flors vermelles”, de Gausin, comparteixen l’estil postimpressionista/ Carac estil: 1)Basen la seva obra en l’ús del color/ 2)Presenten una visió del món objectiva/ 3)La pintura es bifurca en dues vies/ 4)Ús de formes geomètriques/ 5)Poca originalitat/ Innov: No utilitza el negre; Obre un món de maneres d’expressar emocions; Primer en reduir el quadre en volums geomètrics/ Influ: Pissarro l’introduí en l’impressionisme, i en la pintura del “plein air”; També destaquen els clàssics, entre els quals destaquen els italians Tintoretto i Caravaggio, i els espanyols Zurbarán i el Greco// CiI-
> Gènere: Vida quotidiana/ Sign inconograf: Dos homes sentats en una taula, un d’ells està fumant una pipa, juguen a cartes, alcente hi ha una ampolla de vi. Les diferents versions de l’obra, es diferencien en el nombre de personatges i el decorat. Els jugadors de cartes, són del seu poble, i els va veure un dia passejant/ Sign iconolog: El tractament dels personatges és antagònic: Se sap que el personatge de l’esquerra és Père Alexandre, el jardiner del pare de l’artista, el qual és més vell i sembla més segur, el de la dreta és més jove i corpulent, en desconeixem l’ identitat. El quadre pot simbolitzar dues coses: La 1a és la lluita que l’artista va mantenir amb el seu pare per tal que acceptés la seva pintura i el seu estil de vida; la 2a és que el mateix Cèzanne s’enfrontava a ell mateix, amb les seves pròpies contradiccions interiors// FiF-
> Finalitat: Estètica/ Rel obra amb època: -Els artistes s’identifiquen amb els bohemis; -La pintura es bifurca en dues vies; -Teoria dels colors/ Aport: És considerat l’antecessor directe del Cubisme per la seva capacitat de descompondre l’espai i les formes; La seva concepció arquitectònica de la pintura fou reveladora per Picassó


Entradas relacionadas: