Finançament, legislació fiscal i funció comercial: Guia completa
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,21 KB
Tipus de finançament
Aportacions de capital
Aportació de capital per part dels socis.
Autofinançament
Constituït pels fons que genera l'empresa i que es destinen a l'ampliació o manteniment de la seva activitat.
Ajudes i subvencions
Ajudes que l'empresa pot rebre per part de les administracions públiques si compleix determinats requisits.
Fons exigibles
Recursos pels quals l'empresa haurà de pagar un interès i que haurà de tornar.
Autofinançament
El finançament intern està constituït pels fons que genera l'empresa i que es destinen a l'ampliació o manteniment de la seva activitat. Pot ser:
- Del resultat de l'exercici i de les amortitzacions efectuades.
La suma del benefici obtingut i de les amortitzacions efectuades rep el nom de cashflow o flux de caixa.
Ajudes i subvencions
Les ajudes a l'empresa comprenen les prestacions que, sota diverses formes, proporcionen o faciliten l'obtenció de mitjans financers per part dels poders públics. Es poden distingir segons:
- Autoritat: Comunitàries, estatals, Generalitat de Catalunya, locals.
- Forma: Subvencions financeres, reduccions o exempcions, préstecs, bonificacions, primes, etc.
Fons exigibles
Moltes vegades, l'empresa ha d'obtenir recursos de l'exterior i comprometre's a la seva devolució en les condicions acordades amb les persones o entitats que els faciliten. Hi ha dos maneres:
Finançament a llarg termini
- Préstec bancari: Contracte pel qual una persona o entitat, anomenada prestatària, rep de l'altra, prestamista, una determinada quantitat de diners amb la condició de tornar-la en el termini i les condicions establertes.
- Contracte de leasing: És una operació mitjançant la qual una empresa adquireix un bé a nom seu i el lloga a una empresa que l'utilitzarà a canvi d'unes quotes que haurà de pagar mensualment. Al cap d'un cert temps estipulat en el contracte, l'empresa usuària pot exercir una opció de compra.
- Emissió d'obligacions: Al tenir un volum de recursos financers elevat, s'opta per fraccionar la totalitat dels recursos que es necessiten en títols de nominal més reduït, anomenats obligacions.
Finançament a curt termini
Recursos financers que l'empresa ha de tornar en un període inferior a un any.
- Crèdits de proveïdors: Els proveïdors concedeixen als clients terminis de pagament. Durant aquest temps, estan oferint finançament gratuït a l'empresa.
- Facturatge: Aquest mètode evita a l'empresa les tasques administratives derivades de la gestió de cobrament dels deutes i obté recursos financers d'una manera immediata i elimina el risc d'impagament.
- Descompte d'efectes: És una operació mitjançant la qual el lliurador cedeix a un tercer la lletra de canvi de manera que pugui obtenir el seu import d'una manera anticipada.
- Crèdits bancaris: Són una operació mitjançant la qual una entitat financera es compromet a lliurar diners a un client.
Legislació fiscal
Determina els tributs, que són pagaments que les administracions públiques exigeixen per diverses causes tant als particulars com a les societats.
Taxes
Són tributs que es paguen com a contrapartida d'una manera immediata a la prestació d'un servei o a la realització d'una determinada activitat per part de l'administració.
Contribucions especials
Es deriven de l'obtenció, per part de qui les ha de pagar, d'un benefici o un increment de valor de béns propis com a conseqüència directa de la realització d'obres públiques o de l'establiment o ampliació de serveis públics.
Impostos
Són tributs que s'exigeixen sense contraprestació immediata o directa per part de l'administració. Es poden classificar en directes i indirectes.
Tipus d'impostos
- Municipals: Establerts pels municipis amb la finalitat de finançar les seves activitats. Són l'impost sobre béns immobles, sobre vehicles de tracció mecànica, sobre construccions, instal·lacions i obres, sobre l'increment de valor de terrenys de naturalesa urbana i sobre activitats econòmiques.
- Impost sobre societats: Tribut directe i personal que recau sobre la renda de les societats i altres entitats jurídiques.
- Impost sobre la renda de les persones físiques: Tribut personal i directe que recau sobre les persones físiques d'acord amb les seves circumstàncies personals i familiars. Es determina a partir dels rendiments del treball, els rendiments del capital immobiliari o mobiliari, rendiments d'activitats econòmiques i guanys i pèrdues patrimonials.
- Impost sobre el valor afegit (IVA): Impost indirecte que grava el consum en el territori espanyol de béns i serveis prestats per empresaris o professionals. Hi ha tres tipus: el general (16%), reduït (7%) i superreduït (4%).
Funció comercial
Consisteix a definir què, com, quan i a qui s'ha de vendre per a obtenir beneficis i a controlar l'adequació dels resultats a les previsions efectuades.
Per incrementar les vendes s'ha de aconseguir:
- Atendre una necessitat del consumidor.
- Incorporar una tècnica productiva que redueixi costos.
- Aconseguir millors nivells de qualitat.
- Arribar a un major nombre de consumidors.
- Convencer al consumidor sobre els avantatges dels seus productes.
Pla de màrqueting
Document que descriu els objectius comercials, programes i recursos que es necessiten per a dur a terme cada acció.
Etapes del pla de màrqueting
- Anàlisi de l'entorn de l'empresa (determinar característiques del consumidor, regulacions que afecten al producte, tecnologia que s'utilitzarà, quins seran els proveïdors. Per fer-ho, s'haurà de fer un estudi de mercat).
- Definir les estratègies de comercialització (a partir del coneixement de l'entorn es podran definir quines han de ser les característiques del producte. Això s'agrupa específicament a màrqueting).