Finançament i estratègies empresarials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,03 KB

Finançament i autofinançament

Reserves: són fons constituïts per beneficis generats per l’empresa i no distribuïts entre els socis. El seu destí final normalment és l’ampliació del capital o la compensació de pèrdues. Representen autofinançament d’enriquiment.

Concepte de capital

Són els fons aportats per els propietaris de l’empresa i que formen part dels fons propis o no exigibles de la mateixa.

Súbvencions

són fons no reintegrables lliurats a les empreses normalment per les administracions públiques, que formen part dels fons de propis.

Préstec

Operació per la qual es lliura al prestatari o beneficiari una quantitat de diners, i el beneficiari té l'obligació, al cap d'un termini establert, de restituir aquesta quantitat (principal del préstec), més els interessos reportats. Tipus de garantia: personals, reals (penyora i hipoteca) i avals.

El crèdit

és una operació financera que consisteix en què una entitat financera atorga a l’empresa el dret a endeutar-se fins a una determinada quantitat, durant un període de temps fixat. D’aquesta manera, l’entitat posa a disposició de l’empresa certa quantitat de diners, de la qual podrà disposar fins un cert límit, de forma que només es pagaran els interessos per les quanties efectivament disposades i no per la totalitat del crèdit concedit.

Lísing

Instrument de finançament de béns mobles o immobles que consisteix en la cessió, per part de l’empresa propietària del bé (societat de lísing), dels drets d’utilització d’aquest bé a l’empresa contractant del lísing, durant un període de temps pactat a canvi d’una quota d’arrendament. El contracte de lísing inclou obligatòriament una opció de compra del bé, que l’empresa pot exercir finalitzat el període establert d’arrendament. En cas que no li interessi adquirir la propietat del bé, no exercirà l’opció de compra i el tornarà a l’entitat de lísing o bé renovarà el contracte de lloguer. Habitualment, quan es contracta un lísing, l’objectiu és l’adquisició del bé mitjançant l’execució de l’opció de compra. És per això que la finalitat principal acostuma a ser la d’obtenir finançament per tal d’adquirir el bé.

Renting

L’empresa lloga a una entitat de rènting un bé durant un període de temps prefixat, amb la particularitat que el propi lloguer (quota de rènting) inclou el manteniment i les reparacions del bé durant el termini de l’operació, així com d’altres despeses relacionades amb la seva utilització, com ara assegurances o impostes. No és una operació amb la finalitat que al venciment del lloguer el bé passi a ser propietat de l’empresa, donat que en finalitzar el contracte de rènting l’empresa haurà de retornar el bé, encara que el contracte es pot prorrogar.

Facturatge

L’empresa lloga a una entitat de rènting un bé durant un període de temps prefixat, amb la particularitat que el propi lloguer (quota de rènting) inclou el manteniment i les reparacions del bé durant el termini de l’operació, així com d’altres despeses relacionades amb la seva utilització, com ara assegurances o impostes. No és una operació amb la finalitat que al venciment del lloguer el bé passi a ser propietat de l’empresa, donat que en finalitzar el contracte de rènting l’empresa haurà de retornar el bé, encara que el contracte es pot prorrogar.

Descompte d’efectes

El descompte comercial és la modalitat de finançament del circulant tradicionalment utilitzada per les empreses per anticipar el cobrament de les seves vendes a crèdit (vendes amb cobrament ajornat).

Estratègies empresarials

Estratègia com «el pla general d'acció per aconseguir uns objectius». Per tant, una estratègia empresarial és una maniobra, una tàctica, un pla d'actuació, que fa una empresa per aconseguir un objectiu empresarial.

La direcció estratègica és el conjunt de decisions que pren una empresa per assolir els seus objectius socials.

Els tipus d'estratègies són:

Estratègies corporatives

Són les relacionades amb els objectius globals de l’empresa, objectius que recullen les expectatives dels propietaris i gestors de l’empresa. Característiques:

  1. Són un marc de referència per a la presa de totes de decisions. Exemples: assolir la màxima qualitat en tots els productes (llet PASCUAL), vendre al preu més baix possible (DIA).
  2. Són globals. Impliquen a tots els àmbits de l’empresa.
  3. Tenen una dimensió temporal a llarg termini.

Estratègies de negoci

Són les relacionades amb cada producte per aconseguir que sigui més competitiu en el seu mercat o segment del mercat. Característiques:

  1. Es concreten només al producte o unitat de negoci. La majoria de les PIMEs és l’única estratègia que tenen.
  2. Tenen una dimensió temporal a mitjà termini.

Entradas relacionadas: