Finançament i Estratègies Empresarials: Guia Completa
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,52 KB
Recursos Propis de l'Empresa
Capital
Format per les aportacions dels socis i ampliacions successives de capital.
Reserves
Provenen dels beneficis no distribuïts de l'empresa. Són beneficis que es queden a l'empresa i serveixen per fer noves inversions (autofinançament d'enriquiment).
Amortitzacions
Estan formades pel valor que va perdent l'immobilitzat en el procés de producció (autofinançament de manteniment), ja que serveixen per substituir l'immobilitzat en el futur.
Provisions
Són una part del resultat de l'empresa que crea un fons per fer front a certes pèrdues que encara no s'han produït o bé a futures despeses.
Finançament Extern
Emprèstits
Són títols de crèdit de renda fixa que emeten les empreses i que són adquirits per particulars a canvi d'un interès.
Lísing o Arrendament Financer
Sistema de finançament mitjançant el qual l'empresa pot incorporar algun element d'actiu fix no corrent a canvi d'unes quotes d'arrendament. Hi intervenen 3 agents econòmics: l'empresa client, l'empresa que fabrica o té el bé i l'empresa de lísing (institució financera que compra un bé determinat i l'entrega a l'empresa client a canvi d'un lloguer).
Rènting
És una modalitat que consisteix en el lloguer de béns mobles a mitjà i llarg termini.
Descobert en Compte
És una font financera que consisteix en la utilització d'un compte corrent bancari per a un import superior al saldo disponible.
Pòlissa de Crèdit
Consisteix en la signatura d'un contracte amb una entitat financera que posarà a disposició de l'empresa un compte corrent amb un límit i només es pagaran interessos per les quantitats utilitzades.
Crèdit Comercial
És el finançament automàtic que aconsegueix l'empresa quan deixa a deure les compres que fa als proveïdors.
Descompte d'Efectes
Representa un cost per a l'empresa, ja que s'haurà de pagar un interès per la quantitat que el banc li avança des del dia del descompte fins al dia del venciment i, a més, una comissió.
Facturatge (Factoring)
Consisteix en la venda de tots els drets de crèdit sobre clients a una empresa denominada factor, la qual proporciona a l'empresa una liquiditat immediata i li evita els problemes dels morosos. Té un elevat cost d'interès i de comissió.
Fons Espontanis de Finançament
Són aquelles fonts que no requereixen una negociació prèvia.
Tipus d'Estratègies Empresarials
Estratègies Corporatives
Corresponen al nivell jeràrquic més alt i tenen a veure amb la relació de l'empresa amb l'entorn, amb el creixement i amb la cultura de l'empresa.
Estratègies de Negoci
Fan referència a aspectes més concrets, com ara com competir en un mercat, quina gamma de productes oferir o quina unitat de negoci es vol potenciar més (solen ser a mitjà termini).
Estratègies Operatives o Funcionals
Són les decisions més a nivell de cap de departament, relacionades amb el dia a dia i centrades en com gestionar els recursos per obtenir els objectius fixats (són a curt termini).
Creixement Empresarial
És l'augment en la dimensió de l'empresa, increment que pot ser mesurat en nombre de treballadors, quantitat d'ingressos o en el patrimoni empresarial, entre d'altres.
Creixement Extern
Consisteix en l'ampliació de la capacitat i el volum d'operacions per mitjà de l'adquisició, la participació o el control d'altres empreses ja existents.
Avantatges
- Estalvi de temps, ja que és molt més ràpid que el creixement intern.
- Pot ser l'única manera de superar una determinada barrera d'entrada a un sector o a un mercat geogràfic en el qual no seria possible el creixement intern.
- És una via més fàcil en el cas de mercats o sectors madurs.
Inconvenients
- És més car que el creixement intern.
- Difícil integració i complicada difusió entre les empreses.
Estratègies Competitives de Negoci
Estratègia de Lideratge de Costos
Quan una empresa presenta uns costos empresarials inferiors als de la competència en un determinat producte o servei d'una qualitat similar.
Estratègia de Diferenciació del Producte
Aquest avantatge radica en aprofitar les característiques diferents del producte enfront de la competència, aconseguint així una mena de petits monopolis que ens permeten vendre'l a un preu més elevat.
Estratègia d'Enfocament o Segmentació
Aplicar una de les dues estratègies esmentades a un segment del mercat concret, un sector de la població.
Pla d'Empresa
Document on es recullen amb detall les característiques del projecte empresarial que volen dur a terme els promotors. Contingut: idea i dades generals, forma jurídica, pla de producció, organització, anàlisi comercial i pla d'inversions i finançament.
Formes Jurídiques de les Empreses
Individual
Responsabilitat il·limitada (respon amb el capital aportat i el seu patrimoni personal), no hi ha diferència entre empresari i propietari.
Responsabilitat Limitada
- Nombre de socis: 1 (SL unipersonal) o més.
- Capital: 3005 € mínim, 100% subscrit i desemborsat.
- Òrgans: Junta General de Socis i Consell d'Administració.
- Altres: Capital dividit en participacions no negociables.