Finançament i Estratègies Empresarials: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,52 KB

Recursos Propis de l'Empresa

Capital

Format per les aportacions dels socis i ampliacions successives de capital.

Reserves

Provenen dels beneficis no distribuïts de l'empresa. Són beneficis que es queden a l'empresa i serveixen per fer noves inversions (autofinançament d'enriquiment).

Amortitzacions

Estan formades pel valor que va perdent l'immobilitzat en el procés de producció (autofinançament de manteniment), ja que serveixen per substituir l'immobilitzat en el futur.

Provisions

Són una part del resultat de l'empresa que crea un fons per fer front a certes pèrdues que encara no s'han produït o bé a futures despeses.

Finançament Extern

Emprèstits

Són títols de crèdit de renda fixa que emeten les empreses i que són adquirits per particulars a canvi d'un interès.

Lísing o Arrendament Financer

Sistema de finançament mitjançant el qual l'empresa pot incorporar algun element d'actiu fix no corrent a canvi d'unes quotes d'arrendament. Hi intervenen 3 agents econòmics: l'empresa client, l'empresa que fabrica o té el bé i l'empresa de lísing (institució financera que compra un bé determinat i l'entrega a l'empresa client a canvi d'un lloguer).

Rènting

És una modalitat que consisteix en el lloguer de béns mobles a mitjà i llarg termini.

Descobert en Compte

És una font financera que consisteix en la utilització d'un compte corrent bancari per a un import superior al saldo disponible.

Pòlissa de Crèdit

Consisteix en la signatura d'un contracte amb una entitat financera que posarà a disposició de l'empresa un compte corrent amb un límit i només es pagaran interessos per les quantitats utilitzades.

Crèdit Comercial

És el finançament automàtic que aconsegueix l'empresa quan deixa a deure les compres que fa als proveïdors.

Descompte d'Efectes

Representa un cost per a l'empresa, ja que s'haurà de pagar un interès per la quantitat que el banc li avança des del dia del descompte fins al dia del venciment i, a més, una comissió.

Facturatge (Factoring)

Consisteix en la venda de tots els drets de crèdit sobre clients a una empresa denominada factor, la qual proporciona a l'empresa una liquiditat immediata i li evita els problemes dels morosos. Té un elevat cost d'interès i de comissió.

Fons Espontanis de Finançament

Són aquelles fonts que no requereixen una negociació prèvia.

Tipus d'Estratègies Empresarials

Estratègies Corporatives

Corresponen al nivell jeràrquic més alt i tenen a veure amb la relació de l'empresa amb l'entorn, amb el creixement i amb la cultura de l'empresa.

Estratègies de Negoci

Fan referència a aspectes més concrets, com ara com competir en un mercat, quina gamma de productes oferir o quina unitat de negoci es vol potenciar més (solen ser a mitjà termini).

Estratègies Operatives o Funcionals

Són les decisions més a nivell de cap de departament, relacionades amb el dia a dia i centrades en com gestionar els recursos per obtenir els objectius fixats (són a curt termini).

Creixement Empresarial

És l'augment en la dimensió de l'empresa, increment que pot ser mesurat en nombre de treballadors, quantitat d'ingressos o en el patrimoni empresarial, entre d'altres.

Creixement Extern

Consisteix en l'ampliació de la capacitat i el volum d'operacions per mitjà de l'adquisició, la participació o el control d'altres empreses ja existents.

Avantatges

  • Estalvi de temps, ja que és molt més ràpid que el creixement intern.
  • Pot ser l'única manera de superar una determinada barrera d'entrada a un sector o a un mercat geogràfic en el qual no seria possible el creixement intern.
  • És una via més fàcil en el cas de mercats o sectors madurs.

Inconvenients

  • És més car que el creixement intern.
  • Difícil integració i complicada difusió entre les empreses.

Estratègies Competitives de Negoci

Estratègia de Lideratge de Costos

Quan una empresa presenta uns costos empresarials inferiors als de la competència en un determinat producte o servei d'una qualitat similar.

Estratègia de Diferenciació del Producte

Aquest avantatge radica en aprofitar les característiques diferents del producte enfront de la competència, aconseguint així una mena de petits monopolis que ens permeten vendre'l a un preu més elevat.

Estratègia d'Enfocament o Segmentació

Aplicar una de les dues estratègies esmentades a un segment del mercat concret, un sector de la població.

Pla d'Empresa

Document on es recullen amb detall les característiques del projecte empresarial que volen dur a terme els promotors. Contingut: idea i dades generals, forma jurídica, pla de producció, organització, anàlisi comercial i pla d'inversions i finançament.

Formes Jurídiques de les Empreses

Individual

Responsabilitat il·limitada (respon amb el capital aportat i el seu patrimoni personal), no hi ha diferència entre empresari i propietari.

Responsabilitat Limitada

  • Nombre de socis: 1 (SL unipersonal) o més.
  • Capital: 3005 € mínim, 100% subscrit i desemborsat.
  • Òrgans: Junta General de Socis i Consell d'Administració.
  • Altres: Capital dividit en participacions no negociables.

Entradas relacionadas: