Factors que han fet possible la globalització
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,29 KB
Globalització
Intercanvis i contactes de tot tipus entre persones i cultures de tot el món.Causes de la globalització:
-La victòria del bloc capitalista. -Millora de les telecomunicacions.
-Desenvolupament dels mitjans de transport. -Ideea neoliberals.
-Existència d’organitzacions internacionals que defensen la globalització. -Aparició de grans multinacionals.
Conseqüències
-Deslocalització empresarial. -Creixement empresarial.
-Augment de les diferències entre països desenvolupats i països subdesenvolupats.
-Països rics: Propietaris mitjans de producció i tecnologia.
-Països pobres: Matèries primeres i mà d’obra.
-Augment del comerç internacional.
-Internacionalització dels mercats financers.
*La globalització afavoreix el comerç internacional.
Comerç internacional
Intercanvi de béns i serveis entre diferents països.
Tipus de comerç internacional:
·Eco. Tancada: Limita intercanvis, i només utilitza els seus recursos.
·Eco. Oberta: Manté intercanvis de béns, serveis i factors de producció.
Proteccionisme: Estableix controls al comerç internacional fixant barreres en l’eco. Del paìs, pq impulsa la inversió interior i genera més llocs de treball.
Lliurecanvisme: Obertura de fronteres q afavoreix els intercanvis comercials entre diferents països.
Política comercial: conj. De mesures d’un país per a incentivar la producció interna.
Tipus de mesures que afavoreixen l’exportació:
-Tip. Fiscal: Subvencions a les empreses exportadores.
-Tip. Financer: Ajudes a les empreses export. Per a accedir a línies de finançament.
Barreres a la importació:
-Barreres aranzelàries:Impostos que les autoritats exigeixen als prod. Import. De l’estranger. Amb això s’eleva el seu producte al mercat interior, perquè siguin menys competitius amb el productes fabricats a l’interior.
-Aranzels específics: Diners fix que s’ha de pagar per cada unitat física importada.
-Aranzels ad valorem: Percentatge que s’aplica sobre el valor de la mercaderia.
Barreres no aranzelàries: Restriccions a la quantitat. Com que es limita l’oferta, incrementa el preu del producte.
*Els tràmits duaners poden endarrerir o dificultar l’entrada de certs productes.