Factors que han fet possible la globalització

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,29 KB

!

Globalització

Intercanvis i contactes de tot tipus entre persones i cultures de tot el món.

Causes de la globalització:

-La victòria del bloc capitalista. -Millora de les telecomunicacions.

-Desenvolupament dels mitjans de transport. -Ideea neoliberals.

-Existència d’organitzacions internacionals que defensen la globalització. -Aparició de grans multinacionals.

Conseqüències

-Deslocalització empresarial. -Creixement empresarial.

-Augment de les diferències entre països desenvolupats i països subdesenvolupats.

         -Països rics: Propietaris mitjans de producció i tecnologia.

         -Països pobres: Matèries primeres i mà d’obra.

-Augment del comerç internacional.

-Internacionalització dels mercats financers.

*La globalització afavoreix el comerç internacional.

Comerç internacional


Intercanvi de béns i serveis entre diferents països.

Tipus de comerç internacional:

·Eco. Tancada: Limita intercanvis, i només utilitza els seus recursos.

·Eco. Oberta: Manté intercanvis de béns, serveis i factors de producció.

Proteccionisme: Estableix controls al comerç internacional fixant barreres en l’eco. Del paìs, pq impulsa la inversió interior i genera més llocs de treball.

Lliurecanvisme: Obertura de fronteres q afavoreix els intercanvis comercials entre diferents països.

Política comercial: conj. De mesures d’un país per a incentivar la producció interna.

Tipus de mesures que afavoreixen l’exportació:

-Tip. Fiscal: Subvencions a les empreses exportadores.

-Tip. Financer: Ajudes a les empreses export. Per a accedir a línies de finançament.

Barreres a la importació:

-Barreres aranzelàries:Impostos que les autoritats exigeixen als prod. Import. De l’estranger. Amb això s’eleva el seu producte al mercat interior, perquè siguin menys competitius amb el productes fabricats a l’interior.

  -Aranzels específics: Diners fix que s’ha de pagar per cada unitat física importada.

 -Aranzels ad valorem: Percentatge que s’aplica sobre el valor de la mercaderia.

Barreres no aranzelàries: Restriccions a la quantitat. Com que es limita l’oferta, incrementa el preu del producte.

*Els tràmits duaners poden endarrerir o dificultar l’entrada de certs productes.

Entradas relacionadas: