Factors explicatius canvi psicologic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,88 KB

CARACTERÍSTIQUES DE L’ACTITUD

a)    -L‘Objecte de l’actitud: l'actitud Suposa grat o desgrat cap alguna cosa (idees, persones, serveis, bens o Marques...), que és l'objecte de l'actitud. Però, quins són els objectes Principals de l'actitud a avaluar en el camp del màrqueting?

ACTITUD GENERAL ENVERS UN PRODUCTE O SERVEI


1) GRANS CATEGORIES DE PRODUCTE. Per ex., petits electrodomèstics, cafè, Assegurances

2) PETITES CATEGORIES DE PRODUCTE: cafetera, Torradora, cafè soluble o descafeïnat, assegurança d'habitatge, de vida

3) ENVERS MODELS D’UNA GAMMA: Per ex., Marcilla 100 gr., pla de pensions a 10 anys

4) MARQUES: Per Ex., Braun, Marcilla, Nescafé, Wintertur..

ACTITUD ENVERS A CONCEPTES QUE ENVOLTEN AL PRODUCTE

1) L'EMPRESA OFERENT DEL PRODUCTE O SERVEI. Per ex., laboratoris farmacèutics

2) EL PUNT DE VENDA

3) LA PERSONA QUE USA O PARLA DEL PRODUCTE. Per ex. Consumidors de la marca, testimonial, visites Mèdiques..

4) LES ACCIONS ESTRATÈGIQUES DE MKT DE L'EMPRESA (activitats promocionals, comunicació, etc): Si es fan promocions, regals, patrocinis.

5) IDEES O CONCEPTES: el bronzejat artificial, el consum d'alcohol, els aliments Transgènics, l'origen geogràfic d'una marca...

b)  -Mostra diversitat de grau o Intensitat: una actitud pot ser positiva però s’ha d’avaluar la seva intensitat Ja que ens permetrà entendre perquè entre dos productes atractius es tria un o Un altre.

c)  -És apresa: es desenvolupen a Partir dels coneixements i les experiències viscudes en relació a l'objecte de L’actitud.

d)    -Existeix contradicció entre Actituds: suposa l'existència de contradiccions en la satisfacció que Proporciona un producte

·tot producte és un conjunt D'atributs dels quals uns seran positius i altres negatius.

·com més complex sigui el producte, Més possibilitats de contradicció es produiran i per tant més inestabilitat de L'actitud. Per ex. Els productes light són més cars. Per ex. El cafè soluble és Més còmode de preparar però menys gustós, natural i digestiu.

MODELS EXPLICATIUS DE L’ACTITUD

1)El model de Tres Components de l’Actitud


Suposa una estructura Multifactorial de l'actitud, formada per tres dimensions: cognició, emoció i Conducta.

    -És el model tradicional i a la Literatura sobre l'actitud envers els productes i les marques, s'ha considerat Que a la composició de la actitud entren en joc tres factors o variables Principals (Allport, 1935)

A)El factor o component cognitiu

    ·fa referència al territori de les Cognicions, del coneixement, incloent globalment, el conjunt d'informacions, Coneixements, creences, associacions, percepcions o idees que té un individu a Propòsit de l'objecte de referència,i que constituiria la base de la pròpia Actitud.

·el factor cognitiu de l'actitud Respecte a un producte o marca incorpora allò que el subjecte coneix o creu al Respecte (atributs o característiques del producte o marca), i les seves Avaluacions corresponents.

B)El factor o component afectiu

·expressa la predisposició del Subjecte cap al objecte i es refereix als sentiments i emocions associats que L'objecte a qüestions suscitades, manifestat en termes de grat o desgrat, Simpaties o antipaties cap al mateix.

·aquestes emocions i sentiments són Principalment de naturalesa evaluativa, és a dir, manifesten el grau en què L'individu avalua un producte o una marca com a favorable o desfavorable, Positiu o negatiu, bo o dolent.

·Les experiències carregades D’afecte es manifesten també com estats emocionals definits per alegria, Tristesa, vergonya, disgust, còlera, aflicció, culpabilitat o sorpresa, per Exemple. Aquests estats emocionals suscitats podrien afectar les idees o la Conducta envers un producte o marca.

Entradas relacionadas: