Facilitats permanents

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,56 KB

T-3. POLÍTICA FISCAL I PRESSUPOSTÀRIA (I). INGRESSOS I DESPESES PÚBLIQUES

Classificació orgànica Qui gasta?

Cada bolc és denomina secció. Distribució de les despeses pels grans Centres gestors: Obligacions generals: Casa del
S. M. El Rei, Corts Generals, Tribunals de Comptes i Constitucional... Obligacions dels departaments ministerials: Justícia, defensa, economia i hisenda... Obligacions diverses: despeses ministeris, Fons De Compensació territorial...

Classificació econòmica En què es gasta?

(ordenació per capítols) Operacions no financeres (A + B)
Classificació funcional Finalitat i objectiu de La despesa (per a què es gasta?) Ordenació per grups de funcions, subfuncions, Programes i agents gestors del programa. Els grups de funcions són: 1. Serveis públics bàsics (justícia, defensa, seguretat Ciutadana, pol. Exterior). 2. Actuacions de protecció i promoció social (pensions, Serveis socials, foment ocupació, atur...). 3. Producció de béns públic de caràcter preferent (sanitat, educació, cultura). 4. Actuacions de caràcter econòmic (agricultura, Indústria, comerç, infraestructures, R+D+i). 9. Actuacions de caràcter general (deute públic).

CONSEQÜÈNCIES MODIFICACIÓ IRPF:

La reducció dels trams de cotització dels set a només cinc redueix La "progressivitat".

IMPOSTOS:

Indirectes (graven el consum): Proporcionals. Més fàcil de recaptar i evitar frau fiscal? Directes (graven les rendes): Progressius (tipus Màx./mín. I trams).

T- 4. POLÍTICA FISCAL I PRESSUPOSTÀRIA (II): DÈFICIT PÚBLIC I DEUTE PÚBLIC:


POLÍTICA FISCAL Conjunt de mesures relatives a: El règim tributari, La despesa pública, L'endeutament intern i extern de l'Estat, Les operacions i la situació financera de les entitats i els Organismes autònoms. Determinen quantitat i distribució inversió i consum Públic influència inversió i el consum privats. Objectiu: contribuir al desenvolupament econòmic Del país (creixement PIB, però també: plena ocupació, Equilibri extern, etc.) instrument de política Econòmica. 

POLÍTICA FISCAL: ENFOCAMENTS DEFINICIÓ:

Variacions discrecionals dels ingressos i Les despeses d’un govern amb la finalitat primordial D’influir en l’activitat econòmica.

Ortodox (neoclàssic):

Paper del l’Estat reduït funcions regalistes: defensa Nacional, policia i justícia. Estabilitat pressupostaria / equilibri pressupostari. Dèficit nul constitucionalització.

Keynesià:

Finances públiques funcionals. Pressupost equilibrat al llarg del cicle econòmic Dèficit Recessiu compensat en el superàvit d'expansió. Pressupost compensatori Compensació de la reducció De la DA en recessió. Els estabilitzadors automàtics:
Mecanisme endogen del sistema econòmic que reduix la Intensitat de les recessions i expansions d'una economia Provocades per les oscil·lacions de la renda, sense que es Requerisquen canvis discrecionals en la política econòmica (moviments de la despesa pública o dels impostos).

SALDO PRESSUPOSTARI = INGRESSOS ESTAT – DESPESES ESTAT DÈFICIT PRESSUPOSTARI = DESPESES ESTAT>INGRESSOS ESTAT.Saldo primari:

diferència entre despeses i Ingressos no financers (exclosos els Interessos del deute).

T-5. LA POLÍTICA MONETÀRIA I FINANCERA (I): LA POLÍTICA MONETÀRIA


Instruments de la política monetària (mesures convencionals): Operacions de mercat obert (open market). Les facilitats permanents.
L'exigència de reserves mínimes.

OPERACIONS DE MERCAT OBERT:

Operacions encaminades a expandir o contraure les Reserves del sistema bancari per a influir en L'evolució de l’OM (oferta monetària). Diferents terminis; tipus d'interès de mercat (subhastes). Instruments: variació de liquiditat de les Institucions de crèdit a diferents terminis (compra i Venda de bons, lletres, títols i altres instruments Financers) o variació dels tipus d'interès a curt Termini els dos van en el mateix sentit. PM contractiva Reducció liquiditat sistema bancari: Venda de valors i/o alça dels tipus d'interès. PM expansiva Augment liquiditat sistema bancari: Compra de valors i/o reducció dels tipus d'interès.

FACILITATS PERMANENTS

Facilitat marginal de crèdit:


Satisfà les necessitats transitòries de liquiditat de les Entitats. Cessions temporals o préstecs de venciment a un dia, a Un tipus d'interès predeterminat contra actius de Garantia. Constitueix un límit superior (sostre) per al tipus D'interès de mercat a un dia.

Facilitat de dipòsit:

Permeten efectuar dipòsits a un dia en els BCN. Remuneració a un dia, a un tipus d'interès predeterminat Sense actius de garantia en contrapartida. Representa un límit inferior (sòl) per al tipus d'interès de Mercat a un dia.
RESERVES MÍNIMES O OBLIGATÒRIES El BCE exigeix a les entitats de crèdit el Manteniment d'unes reserves mínimes en els BCN De l’Eurosistema Funcions principals: estabilització dels tipus D'interès del mercat monetari i creació o ampliació Del dèficit estructural de liquiditat. Mecanisme de mitjanes: compliment de les Reserves obligatòries es determina com la mitjana Dels saldos mantinguts per les entitats en els seus Comptes de reserves al final de cada dia durant el Període de manteniment (gen. Mensual) Flexibilitat. Coeficient de reserves obligatòries: positiu per A la majoria de partides incloses en la base de Reserves.

ESTRUCTURA BCE: ORGANISMES DECISORIS Comitè Executiu:

TASCA: supervisa la gestió diària, aplica la política Monetària del BCE i prepara les reunions del Consell de Govern.
COMPOSICIÓ: 6 membres nomenats pels dirigents dels Països de l'Eurozona per un mandat de vuit anys.

Consell de Govern

TASCA: defineix la política monetària de l'Eurozona i fixa els tipus d'interès als Quals els bancs comercials poden obtenir diners del Banc (liquiditat). Adopta les Orientacions i decisions per a garantir el compliment de les funcions de L’Eurosistema. COMPOSICIÓ: Comitè Executiu + els 19 governadors dels BCN de l'Eurozona.

Consell General:

TASCA: consultiva i de coordinació del BCE i ajuda a preparar l'adopció de L'euro en nous països. COMPOSICIÓ: President i Vicepresident del BCE + els 28 governadors dels BCN dels països de la UE (+ 4 membres del Comitè Executiu sense dret a Votació).

Consell Supervisió: T

ASCA: consultiva i de coordinació del BCE i ajuda a preparar l'adopció de L'euro en nous països. COMPOSICIÓ: president (mandat de 5 anys no renovable), vicepresident (triat D'entre els membres del Comitè Executiu del BCE), 4 representants del BCE i Representants dels supervisors nacionals.

FUNCIONS BÀSIQUES DE L'EUROSISTEMA :

Objectiu principal Eurosistema: Estabilitat de Preus Característiques fonamentals per a una Política monetària exitosa: Funcionament correcte del mecanisme de Transmissió mercat interbancari. Caràcter prospectiu i preventiu. L’objectiu de inflació ha de centrar-se en el mig Termini La incertesa del efectes de la PM és Elevada i la volatilitat de la inflació a curt termini és Inevitable. Tornar les expectatives dels agents econòmics en Estabilitzadors automàtics Objectiu clar i Credibilitat. Basar les decisions en un conjunt ampli d’indicadors. 

Entradas relacionadas: