Explica els factors moduladors que cal tenir en compte en la interacció entre alumnes.

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,54 KB

1. Quina és la llei Actual a l’Estat Espanyol i quina a Catalunya?

La LEC i la LOMCE

2. Quina és la Primera llei de què regula l’educació a l’Estat Espanyol?

La Llei MOYANO (1857)


3. Per quines quatre Raons es dona la LEC?

Raons socials, econòmiques, educatives i culturals i Cíviques


4. Podem tenir una escola d’esquenes al món?

Relacions familiars, Característiques del barri, amb altres escoles


5. Com a professors podem Passar dels entrenadors dels nens?

L’escola requereix l’entorn

6. Quins són els 5 tipus de Models pedagògics?

Pedagogia tradicional, transmisionisme conductista, romanticisme Pedagògic, desarrollisme pedagògic i pedagogia socialista.

7. En quin model Pedagògic es busca un estudiant crític i reflexiu?

Pedagogia Socialista

8. Quina d’aquestes afirmacions sobre la llei D’instrucció (1945) és errònia:

Reformada En gairebé la seva totalitat per la  LOPEG i posteriors reials decrets


9. Quin ordre te l’ensenyança de règim general de LOGSE

Educació Infantil; Educació Primària; Educació Secundària Obligatòria; Educació Secundària postobligatòria; Formació Professional; Educació Universitària

10. Per què cada vegada que hi ha un canvi de govern Es toca la llei d’educació?

Per què tothom vol Formar la ciutadania segons els seus criteris, el que vull és que els nens del Meu territori s’eduquin i es perpetuin en aquesta ideologia. 

11. Quantes hores de Docència directe a l’alumne ha de fer un professor al llarg de la setmana?

20h Lectives

12. Quins elements Formen part de la funció docent?

Tutoria I orientació de l’alumnat

13. Quins tipus de centres hi ha Segons la titularitat?

Públic i privat

14. De quins òrgans De govern han de disposar els centres educatius públics?

El director o Directora

El claustre del Professorat

L’equip directiu

El consell escolar

Totes Són correctes

15. El consell Escolar és l’òrgan més poderós, on hi participa equip directiu, representant Dels professors, representants d’alumnes, de pares i mares, i de l’ajuntament.

·Funcions del claustre (manera que tenim els professors Per gestionar el centre): 

• Intervenir en l’elaboració i la modificació del projecte educatiu. 

• Designar els mestres o els professors que han de participar en el procés de Selecció del director o directora. 

• Establir directrius per a la coordinació docent i l’acció tutorial. 

• Decidir els criteris per a l’avaluació dels alumnes.

16. Tots els centres Públics depenen de la Generalitat de Catalunya?

Un centre no és pùblic quan la titularitat recau en Mans d’una persona jurídica o física. Això seria privat. Públic és quan la Titularitat recau en l’administració.

17.Per afavorir la interacció Alumne-professor hem de:

Acabar amb els Horaris fixes i establir-los en funció del ritme de treball dels alumnes

Permetre obrir els Espais i fer classes a altres llocs

Potenciar la Capacitat per interpretar, seleccionar, relacionar i discriminar

Totes són correctes

18. Davant una situació conflictiva quin és el rol més utilitzat Pels professors/es:

Rol Mediador

19. Tenint en compte La diversitat que existeix actualment a les aules, quins mètodes i/o formes D’ensenyament serien els més adequats per promoure l’aprenentatge significatiu Dels alumnes:

Adaptar L’ensenyament en funció de les característiques de cada alumne Individidualitzant-lo en la mesura de lo possible.

20. Quines finalitats hauria de tenir L’escola?

Sense Discriminacions ni exclusions

21. Com eren abans Els professors a les escoles partint del programa institucional (Dubet 2002)

Homes De vocació, no professionals ni especialistes


21. Quins són els Objectius de l’escola?

Socialitzar als Nens/es per a que aquests individualment s’integrin al món tal i com és.

Formar aquests Nens/es que siguin autònoms i crítics (valors més universals). 

A i B són correctes


22. Quina de les següents característiques NO ha de tenir un bon Mestre?

Jutge

23. Quines són les Responsabilitats d’un bon mestre?

Acollir, Ajudar, mediar, promocionar l’autonomia

24

Què és l’educació Multicultural? 

Forma D’ensenyar i aprendre basat en valors i creences democràtiques


25. La televisió és Una eina educativa per a l’infant?

Sí, Només si es promou una reflexió per part de l’educador

26.Característiques Diàleg dintre del claustre:

Ha de ser ordenat i Amb una metodologia que permeti respectar totes les opinions.​

Una mala gestió del Diàleg pot portar a conflictes entre professors/es.​

Necessiten la figura D’un mediador/a del diàleg.​

Totes Són certes

27. Característiques Del diàleg informal?

Es fa als Passadissos, sala de professors o fora de l'escola.​

Ajudar-se entre Professors i professores​

Explicar Experiències​ i exposar consells i debatre'ls 

Totes Són certes



Entradas relacionadas: