Exercicis de força

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,66 KB

8. ÉMILE JACQUES - DALCROZE


(Viena, 1865 - Ginebra, 1950)

Què és la música per Dalcroze?

  • És un mitjà d’expressió, inspiració i també un model. (Consciència del so)

  • És el moviment de tot el cos a través d’exercicis auditius basats en el JOC instrumental. → Cos com a instrument. (sentiment rítmic)


Què és la rítmica de Jaques-Dalcroze?

És un mètode actiu d’educació musical, a través del qual el sentit i el coneixement de la música es desenvolupen a través de la participació corporal en el ritme musical.

  • Educació sensorial i motriu: És la primera forma de comprensió. El cos es posa en acció a partir de la música. → Comprensió instintiva.

  • Coneixement intel·lectual: Capacitat d’escoltar una audició, detectar el sentit rítmic, la sensibilitat nerviosa, expressar sensacions...

  • Educació rítmica i musical: Major coordinació de les seves facultats corporals i mentals.


PRINCIPIS DEL SEU MÈTODE

  • Educar l'espontaneïtat, capacitat de reacció corporal ràpida a l'estímul de ritmes musicals.

  • Explorar les possibilitats de moviment a qualsevol velocitat i força.

  • Consolidar el sentit mètric. → Medir l’espai i el temps del seus moviments, subdivisions…

Exemples pràctics

  • El semàfor: Un alumne fa de policia i té tres discos (vermell, groc i verd). La resta d’alumnat es mou lliurament per l’espai seguint les indicacions del policia. Disc vermell: parar Disc groc: caminar normal Disc verd: córrer

  • Interpretació: Els nens i nenes tenen un cercle a la mà i caminen portant la pulsació de la música. Si al finalitzar la frase la melodia acaba en sentit ascendent fan un moviment enlaire, si va en sentit descendent, el moviment es fa direcció al terra.

  • Caràcter del moviment: La classe es divideix en dues files. Un grup són ocells i altres elefants. Quan la música és molt lenta i pesada caminen els elefants de dos en dos. Quan la música és lleugera i ràpida volen els ocells.



COM RELACIONAR COS I MENT?

4 factors a tenir en compte:


  • Atenció: no s’ha de deixar passar res per alt del que s’ha entès i s’ha d’anar treballant constantment.

  • Intel·ligència: analitzar i comprendre tot el que hem entès.

  • Sensibilitat: expressar la música escoltada i deixar-se anar.

Cos: es posa en moviment. Permet ser conscient que un mateix està atent i que ha comprès i entès el que s’estava escoltant.


Entradas relacionadas: