Exemple de projecte d'intervenció social
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,83 KB
1. INTRODUCCIÓ
[Presenteu breument qui sou vosaltres i quina és la finalitat del treball. A continuació
feu una breu descripció de tot el treball]
2. Març TEÒRIC O JUSTIFICACIÓ DEL PROJECTE
[Feu un redactat on doneu resposta a preguntes:
- història de la creació de les colònies
- per què és important anar de colònies en aquestes edats?
- quins són els objectius que es pretenen assolir quan es va de colònies?
- quins aspectes es treballen quan se surt de colònies?
- quina és la metodologia de treball o els principis pedagògics que es fa servir en les
colònies?]
3. FASES DEL PROJECTE
3.1. Anàlisi de la realitat (a l’annex 1 trobareu les pautes i indicadors per
desenvolupar aquest apartat)
Resultats:
o Macrocontext (l’entorn de la casa)
o Mesocontext: La casa de colònies
o Microcontext: Els infants assignats: les necessitats
Mòdul 02: Didàctica de l’Educació Infantil
UF4: Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit no formal
P9: CONFECCIÓ D’UNA PROGRAMACIÓ EN L’ÀMBIT NO FORMAL
3.2. Disseny de la programació de la intervenció
Un cop detectades les necessitats dels infants i ubicat l’espai en el qual volem realitzar
la nostra intervenció, hem de dur a terme la proposta d’intervenció segons el següent
Esquema
3.2.1. Objectius de les colònies (educador/a o projecte)
3.2.2. Objectius didàctics (dels infants)
3.2.3. Continguts/blocs temàtics treballats
3.2.4. Metodologia de la intervenció
3.2.5. Activitats que es duran a terme
3.2.6. Organització
a. Organització del temps
i. Organització del temps dels monitors/es, presentant amb
anterioritat els recursos humans (professionals, responsabilitats,
coordinacions de reunions, etc.)
ii. Organització del temps dels infants
b. Organització dels espais
c. Organització dels materials
d. Pressupost
3.3. Avaluació
4. ANNEXOS
Annex 1 Per a la realitzar la fase 1: la detecció de necessitats dels diferents contextos tingueu
en compte les següents orientacions:
Quant a l’anàlisi de les necessitats dels INFANTS amb els quals us anireu de
colònies:
Heu de tenir en compte les necessitats en totes les àrees de desenvolupament
d’aquests infants, tot atenent al seu moment evolutiu (motriu, sociafectiva, cognitiva,
i els hàbits autonomia).
A més, heu de tenir present les necessitats individuals dels infants extretes a partir de
les dades personals que han proporcionat les famílies en els fulls d’inscripció a les
colònies.
A partir d’aquesta informació sobre les característiques de les nenes i els nens que hi
assistiran plantegeu quines són les necessitats detectades, prioritzeu-les i justifiqueu
el per què d’aquesta priorització.
Mòdul 02: Didàctica de l’Educació Infantil
UF4: Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit no formal
P9: CONFECCIÓ D’UNA PROGRAMACIÓ EN L’ÀMBIT NO FORMAL
AREA NECESSITATS
Pel que fa a l’anàlisi de L’ENTORN I LA CASA DE COLÒNIES (ubicació de la
intervenció: macrocontext i mesocontext):
Una de les decisions més importants que heu de prendre com a equip és a on voleu
portar els infants. Busqueu una casa que reuneixi els requisits que s’ajustin a les
característiques dels infants amb qui intervindreu. Realitzeu un informe de la ubicació
de la intervenció (població i casa de colònies).
Indicadors per a l’anàlisi del territori (entorn i recurs)
- Característiques de l’entorn llunyà (macrocontext, ubicació de la casa de colònies):
Climatologia
Dades demogràfiques, històriques, geogràfiques, etnològiques (costums
i tradicions)
Possibles excursions, llocs d’interès per tal de visitar...
- Característiques de l’entorn immediat (mesocontext, casa de colònies):
Tipus d’institució (titularitat pública o privada)
Quantitat de les dependències: habitacions de dormir, nombre de banys
per habitació, sales d’estar, sala de monitors, menjador, espais per fer
tallers...
Qualitat de les dependències: mida , lluminositat, estètica, adaptació a
l’entorn natural...
Altres característiques: camps d’esport, terrenys conreats, proximitat al
poble, piscina..