Exemple d'aprenentatge SIGNIFICATIU en infants

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,49 KB

Característiques del model educatiu plurilingüe i intercultural - Triple perspectiva: -Capacitat D’usar i aprendre més d’una llengua-
Habilitat d’usar els coneixements de Diverses llengües i la seva experiencia en diverses cultures per comunicar-se i Participar en activitats interculturals -Actitud de tolerància cap a L’acceptació de la diversitat. 

Educació infantil

- Construcció dels repertoris lingüístics i culturals de L’alumnat, subratllant la pluralitat i diversitat de l’aula. - Garantir L’acceptació de les identitats dels alumnes i la competència en la llengua de Socialització. - Construcció guiada de conceptes en català. -Repertori ampli de Gèneres discursius, usant-la com a eina de comunicació bàsica. • Formació Lingüística dels docents: - Competència elevada en la llengua o llengües Que s’ensenyen. - Competència plurilingüe per a col·laborar en la construcció D’una competència plurilingüe en els alumnes. - Coneixement i pràctica en enfocaments Metodològics i didàctics plurilingües. - Capacitat per col·laborar en la Planificació, aplicació i avaluació d’un projecte lingüístic de centre.

Conceptes clau

Bilingüe: persona Capaç d’usar dues llengües en qualsevol situació ambuna facilitat i eficàcia semblants.- Semilingüisme: Característica de les persones bilingües la competenciadels quals en una llengua o l’altra no assoleix el nivell de competencia Corresponent a les persones monolingües en qualsevol de les duesllengües.- Diglòssia: fenomen Sociolingüística en referencia a una mateixa llenguaamb dues variants, o a dues llengües en contacte, una culta i una Altrarestringida a les relacions Personals.- Programa D’immersió lingüística: programa d’educació bilingüe que es basa en el Canvi de llengua escola-llar, de manera que la lectura iescriptura s’adquireixen en la segona llengua i després en la Pròpia.

VIGOTSKY. INTERACCIONISME 1934


El millor mètode és aquell en el que els infants no aprenen A llegir i escriure, sinó en el que ambdues coses es troben en una situació Lúdica. De la mateixa manera que aprenen a parla, haurien d’aprendre a llegir i Escriure. Conceptes bàsics: aprenentatge a partir del procés social del llenguatge com a instrument psicològic, existeix interacció lingüística quan es Comparteix un codi de comunicació resultat d’un diàleg amb característiques especifiques. Llenguatge social: activitat discursiva unida a l’activitat humana, l’estructura Del llenguatge no és independent de l’ús en context, els adults faciliten i Ofereixen models, funcionalisme (estructures gramaticals útils per la pràctica Dels infants), funcionament social, es cerquen influències socials, quan l’aprenentatge Significatiu és compartit es doten de significat les actuacions i el subjecte Les interioritza, l’evolució del llenguatge en pla interpersonal (funció Comunicativa i socialització) i en pla intrapersonal (funció cognitiva D’ordenació). Llenguatge i pensament: el llenguatge precedeix al Pensament i influeix en la seva naturalesa, la ment és un producte sociocultural, L intel·ligència és la capacitat de comprendre i emprar dispositius intel·lectuals, Ajuda a l’infant a planificar i comprendre el món

Principis bàsics:


- Zona de Desenvolupament proper: diferència entre poder resoldre un problema sol I la capacitat de resoldre situacions més complexes amb l’ajuda d’un adult. Maduració cognitiva. - Principi de doble formació: social (els Continguts adquireixen significació) i intern (representacions de la persona Amb els propis coneixements). Construcció de la representació mental. - Procés De mediació
: aprèn una segona llengua quan a pot usar en interaccions Significatives. Aprenentatge eficaç quan treballa al costat d’una persona amb Un nivell superior al seu Mediació:
Instrumental (la persona accedeix a símbols i conceptes amb els instruments de cultura) I Social (rol de les altres persones en la comprensió del món). Avantatges: maduració cognitiva, valora la biologia de l’adquisició del Llenguatge, aspectes pragmàtics, mediació i ajuda del adults, desenvolupa el Llenguatge més enllà dels aspectes lingüístics Inconvenients: requereix Molt temps dels alumnes, l’àmbit escolar pot ser diferent a la realitat, les Diverses concepcions del llenguatge i l’escola poden xocar.

Entradas relacionadas: