Examens economia tipus de mercat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 18,77 KB

1. Què és la innovació?

Parteix del coneixement del client i dels seus problemes/necessitats. És

saber el que el client necessita, fins i tot abans que ell ho sàpiga.

2. Concepte d’emprenedoria

L’emprenedoria és la innovació en un àmbit concret, traient al mercat

serveis o productes destinats a un client.

3. Explica les diferències entre innovació incremental i la innovació

Disruptiva


La incremental és a partir d’un producte ja creat, el millores per als

mateixos clients. La disruptiva és un nou producte/servei destinat a uns

nous clients.

4. Tipus d’innovació (broadcast)

- Innovació en producte -> UHDTV, VR, 3D

- Innovació en processos -> digitalització imatge/so

- Innovació comercial -> integració del client als processos

 -Innovació organitzativa -> externalització serveis i produccions

- MoJo

5.Posa un exemple d’innovació incremental i un d’innovació disruptiva

La innovació incremental podria ser una nova televisió curved, i la

disruptiva Spotify.

6. Què vol dir el concepte “Always-on, anywhere, anytime”?

L’origen ve de l’usuari de qualsevol servei. És l’usuari qui vol accedir en

qualsevol moment, connectat sempre a qualsevol lloc/hora.

7. Què són el Fab Labs?

Centres en què es comparteix eines cares d’adquisició, pagues una quota

i pots fer-ne ús. Accés a la xarxa, impressores 3D, maquinària ....

8. Què és el e-learning?

Una forma d’aprendre per Internet. Va un pas més enllà à la tendència

de l’aprenentatge vindrà molt individualitzada, que cadascú tindrà accés

a la informació específica i especialitzada que ara no està disponible. Amb

el temps estaran en xarxa

9. Perquè algunes innovacions triunfen i altres no?

§ Idea factible: ha de ser realitzable, producible i escalable

§ Descobrir el client: saber com és, què busca...

§ Model de negoci: proposta de valor que ha de ser viable

10. Innovació col·laborativa i oberta

- Col·laborativaà manera més intel·ligent de competir. Equips de

persones de diferents àrees de coneixement

- Oberta à model de gestió de la innovació, les empreses en lloc de

desenvolupar idees a partir dels recursos interns, recorren a la

cooperació amb altres empreses, experts, etc.

11. Què és la “window opportunity?”?

Quan la competència s’entera que hem tret un nou producte, tenim un

marge de temps curt en el qual no existeixen competidors. Allargar aquest

temps el màxim possible. Hem de tenir unes quantes cartes amagades

per no tenir còpies de la competència.

12. Què saps de la Llei de Moore

Tecnologies disruptives més recents. Els preus baixen al mateix temps

que les prestacions pugen.

13. Gràfic à Temps de vida d’un producte

Laggards – van en contra de la tecnologia però al final ho acaben comprar

14. Què és el anàlisi VRIO? Pots posar un exemple?

Tracta de qualificar o veure el teu producte com és en quant a valoració.

Valuós – valuós pel client

Rar—Està a alguns llocs però no a tot arreu

Inimitable – a la competència li costaria molt copiar-lo

Organització – si la teva empresa és capaç per fer això

Cotxe elèctric barat¿?

15. Què és el model Canvas

Veure si el meu negoci pot funcionar o no a través de tots els aspectes

17. Què entens per proposta de valor?

Defineix el contingut del producte o servei que volem vendre al client, què

ens diferencia dels altres, etc.

18. Per a què serveix el mapa d’empatia?

Per a conèixer als nostres clients, el seu entorn, com pensen, senten...

19. Tipologia de segments de clients

- Mercat de masses: Gran grup amb necesitats i problemes similars

-Nínxol de mercat: Grups específics de clients amb tot fet a mida 

-Mercat segmentat: Necessitats i problemes diferents

- Mercat diversificat: Sense relació entre ells

-Mercats multilaterals: 2 o més grups inter-dependents

20. Models de negoci: Explica el concepte Freemium

Versió gratuïta d’una aplicació. L’objectiu és que testegi i si li interessa

acabi comprant la Premium.

21. Explica els conceptes d’oceà blau i vermell

Són pensaments estratègics de negoci.

L’oceà vermell té la competència en espais existents del mercat. Alinea

la seva estratègia cap al baix cost i explota al màxim la demanda existent

del mercat.

L’oceà blau busca crear nous mercats, presentar al client un producte o

servei excepcional. S’ha de marcar amb una diferència amb l’anterior, a

més d’una nova utilitat. El preu estratègic haurà d’atraure els clients.

22. Pots posar un exemple d’estratègia Canvas que mostri la diferència

Entre oceà blau i vermell?


De tots els conceptes que pots aplicar, fer un

esquema diferent. Tindràs un client diferent perquè no tens competència

23. Anàlisi DAFO i PESTEL

DAFO=


Debilidades,Oportunidades,Fortalezas, Amenazas

PESTEL= Political,Econimic,Social,Tecnological,Enviromental,Legal

24. Definició de màrqueting

El màrqueting decideix quin preu s’ha de posar al producte, estableix a

quins clients va dirigit, com s’ha de presentar el producte, quins

colors/disseny ha de tenir... Moltes accions que van juntes i s’intenta

acceptar el producte o servei a la necessitat del client

25. Explica algun tipus de màrqueting que coneixes

- Continguts: Es centra en determinar l’objectiu que es vol

aconseguir, Audíència a la que es dirigeix...

- Relacional: Crear, mantenir i enfortir les relacions de l’empresa

amb els clients, l’objectiu de buscar el màxim benefici pel client

- Ambiental: Busca elements de l’entorn quotidians per transmetre

un missatge de marca d’una manera creativa i potent

26. Diferències

De continguts:


Contingut del missatge que transmet als clients

D’atracció:


Presentar aquest producte però per fer-lo atractiu. El més fàcil

amb audiovisuals és el portfoli. Captes la seva atenció pel que veu.

27. Quina acció il·lustra el següent dibuix? Classificar o segmentar el

mercat

28. Anàlisi RFM

Recent, Freqü.Ncia, Moneda. Classificar els clients que tens en funció de

quina despesa fa i amb quina freqü.Ncia fan aquesta despesa

29. Què és el diagrama de Paretó?

Tècnica usada com a eina de gestió de la qualitat que permet obtenir

prioritats. Permet detectar errors greus i ajuda a identificar els aspectes

prioritaris que s’han de millorar i també aconseguir millora amb un esforç

mínim

30. Què és l’anàlisi de les cinc forces?

1.Poder de negociació dels clients 2.Rivalitat entre empreses 3. Amenaça dels nous competidors 4.Poder de negocicació amb proveidors 5. Amenaça dels productes substituts

31. Què és un anàlisi PEST?

Política / Econòmica / Social / Tecnològica

32. Concepte economia d’escala

Si compres una unitat té un preu, però si en compres més normalment té

un descompte associat

33. Què és l’amenaça dels productes substituïts de l’anàlisi de les cinc

Forces?


Productes que fan la competència a d’altres, els intenten substituir a un

preu inferior, com les marques blanques.

34. Quin és el mercat de referència per una empresa que fabrica telèfons

Mòbils?


El mercat que busques com a objectiu, l’empresa.

35. Quines dimensions té un mercat de referència?

- Compradors

- Necessitats o funcions

-Alternatives tecnològiques

36. Quines estratègies de segmentació hi

Ha?


Indiferenciada, diferenciada, concentrada

37. Explica per a què serveix la matriu BCG

Saber si es un producte que te un valor residual, que té gran acceptació,

quota de mercat molt alta i dona molt benefici, estrella, vaca ...

38. Diferència entre marketing massiu i one to one

Massiu:


Mateix producte per a tothom, a qualsevol lloc

One to one


Ofereix un producte adaptat a cada tipus de client

39. Tipus de segmentació dels clients

- Segmentació estratègica: tipologia de clients, necessitats i criteris

de compra, circuits de distribució

- Segmentació tàctica: Retenció (identifica els clients més

rentables), recuperació de desertors, venda creuada “crossselling”

(venda de productes complementaris…)

41. Explica dos limitacions de la matriu BCG

Els negocis només es poden classificar dins dels quatre quadrants

No defineix què és “mercat”

No inclou altres factors externs que poden canviar la situació

Quota de mercat i creixement no són els únics factors de rentabilitat

42. Descriu que és un mapa de posicionament i posa algun exemple

És una eina d’anàlisi de màrqueting on es posiciona la nostra marca amb

d’altres, conèixer la competència. L’objectiu és que la nostra marca

estigui molt present al cap del consumidor.

43. Màrqueting mix. Les 4 P’s:

Producte

Qualitats dels materials, estils, característiques..

- Preu: imatge de qualitat, llistat de preus...

- Distribució (place): major o detall, tipologia...

-Promoció: mitjans de comunicació, missatge..

44. Descriu gràficament el cicle de vida d’un producte. Indica les

Diferents parts


Té 4 parts:

Introducció: El producte acaba de sortir i té pocs beneficis

Creixement: Es comença a conèixer i incrementa les vendes

Maduració: Millor etapa on les vendes i els profits són top

Declivi: Es pasa de moda i ja ningú el compra, s’acaba

45. Què és el pla econòmic?

Establir previsions econòmiques a mig i llarg termini.

Pla de viabilitat -> S’estudien els ingressos i despeses, cobraments i

pagaments del projecte

47. Que és una amortització? Posa un exemple

És la relació entre el valor de l’actiu i el temps que dura. Cada actiu té un

temps de vida establert (en temps o quantitat)

48. Per una activitat de bar, indica alguns costos fixes i alguns de

Variables


Costos fixes: Lloguer del local, maquinària, sous...

Costos variables: Quantitat de beguda, desperfectes, gast energia…

50. Concepte de punt d’equilibri

Punt d’inflexió que marca la quantitat mínima de productes o serveis que

has de fer per obtenir benefici. Per sota d’aquest s’obtenen pèrdues.

Volum de vendes que cal aconseguir per cobrir tots els costos.

51. Quines fonts de finançament existeixen?-


Recursos propis- Capitalització de prestacions per desocupació - Crèdits o préstecs - Subvencions - Altres

53. Explica que es l’apalancament. Posa un exemple

Utilitzar l’endeutament per finançar una operació. En lloc d’utilitzar fons

propis, es demana un crèdit.

54. Que es el cost d’oportunitat? Posa un exemple

És el valor de la millor alternativa a la que es renuncia, per dur a terme

una acció o decisió.

55. Diferència entre costos rellevants i directes

Un cost directe sempre existeix mentres que el rellevant està subjecte a

una decisió que pot canviar. Un és estàtic i l’altre dinàmic.

57. El gràfic següent mostra el posicionament de quatre productes

Similars de diferents fabricants. Quin producte consideres que és el

Més competitiu? Quin és el menys competitiu? Justifica les

Respostes


El més competitiu és el B perquè per una mica menys de valor té gairebé la meitat de preu que el primer amb més valor, el C.

Entradas relacionadas: