Examens economia tipus de mercat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 18,77 KB
1. Què és la innovació?
Parteix del coneixement del client i dels seus problemes/necessitats. És
saber el que el client necessita, fins i tot abans que ell ho sàpiga.
2. Concepte d’emprenedoria
L’emprenedoria és la innovació en un àmbit concret, traient al mercat
serveis o productes destinats a un client.
3. Explica les diferències entre innovació incremental i la innovació
Disruptiva
La incremental és a partir d’un producte ja creat, el millores per als
mateixos clients. La disruptiva és un nou producte/servei destinat a uns
nous clients.
4. Tipus d’innovació (broadcast)
- Innovació en producte -> UHDTV, VR, 3D
- Innovació en processos -> digitalització imatge/so
- Innovació comercial -> integració del client als processos
-Innovació organitzativa -> externalització serveis i produccions
- MoJo
5.Posa un exemple d’innovació incremental i un d’innovació disruptiva
La innovació incremental podria ser una nova televisió curved, i la
disruptiva Spotify.
6. Què vol dir el concepte “Always-on, anywhere, anytime”?
L’origen ve de l’usuari de qualsevol servei. És l’usuari qui vol accedir en
qualsevol moment, connectat sempre a qualsevol lloc/hora.
7. Què són el Fab Labs?
Centres en què es comparteix eines cares d’adquisició, pagues una quota
i pots fer-ne ús. Accés a la xarxa, impressores 3D, maquinària ....
8. Què és el e-learning?
Una forma d’aprendre per Internet. Va un pas més enllà à la tendència
de l’aprenentatge vindrà molt individualitzada, que cadascú tindrà accés
a la informació específica i especialitzada que ara no està disponible. Amb
el temps estaran en xarxa
9. Perquè algunes innovacions triunfen i altres no?
§ Idea factible: ha de ser realitzable, producible i escalable
§ Descobrir el client: saber com és, què busca...
§ Model de negoci: proposta de valor que ha de ser viable
10. Innovació col·laborativa i oberta
- Col·laborativaà manera més intel·ligent de competir. Equips de
persones de diferents àrees de coneixement
- Oberta à model de gestió de la innovació, les empreses en lloc de
desenvolupar idees a partir dels recursos interns, recorren a la
cooperació amb altres empreses, experts, etc.
11. Què és la “window opportunity?”?
Quan la competència s’entera que hem tret un nou producte, tenim un
marge de temps curt en el qual no existeixen competidors. Allargar aquest
temps el màxim possible. Hem de tenir unes quantes cartes amagades
per no tenir còpies de la competència.
12. Què saps de la Llei de Moore
Tecnologies disruptives més recents. Els preus baixen al mateix temps
que les prestacions pugen.
13. Gràfic à Temps de vida d’un producte
Laggards – van en contra de la tecnologia però al final ho acaben comprar
14. Què és el anàlisi VRIO? Pots posar un exemple?
Tracta de qualificar o veure el teu producte com és en quant a valoració.
Valuós – valuós pel client
Rar—Està a alguns llocs però no a tot arreu
Inimitable – a la competència li costaria molt copiar-lo
Organització – si la teva empresa és capaç per fer això
Cotxe elèctric barat¿?
15. Què és el model Canvas
Veure si el meu negoci pot funcionar o no a través de tots els aspectes
17. Què entens per proposta de valor?
Defineix el contingut del producte o servei que volem vendre al client, què
ens diferencia dels altres, etc.
18. Per a què serveix el mapa d’empatia?
Per a conèixer als nostres clients, el seu entorn, com pensen, senten...
19. Tipologia de segments de clients
- Mercat de masses: Gran grup amb necesitats i problemes similars
-Nínxol de mercat: Grups específics de clients amb tot fet a mida
-Mercat segmentat: Necessitats i problemes diferents
- Mercat diversificat: Sense relació entre ells
-Mercats multilaterals: 2 o més grups inter-dependents
20. Models de negoci: Explica el concepte Freemium
Versió gratuïta d’una aplicació. L’objectiu és que testegi i si li interessa
acabi comprant la Premium.
21. Explica els conceptes d’oceà blau i vermell
Són pensaments estratègics de negoci.
L’oceà vermell té la competència en espais existents del mercat. Alinea
la seva estratègia cap al baix cost i explota al màxim la demanda existent
del mercat.
L’oceà blau busca crear nous mercats, presentar al client un producte o
servei excepcional. S’ha de marcar amb una diferència amb l’anterior, a
més d’una nova utilitat. El preu estratègic haurà d’atraure els clients.
22. Pots posar un exemple d’estratègia Canvas que mostri la diferència
Entre oceà blau i vermell?
De tots els conceptes que pots aplicar, fer un
esquema diferent. Tindràs un client diferent perquè no tens competència
23. Anàlisi DAFO i PESTEL
DAFO=
Debilidades,Oportunidades,Fortalezas, Amenazas
PESTEL= Political,Econimic,Social,Tecnological,Enviromental,Legal
24. Definició de màrqueting
El màrqueting decideix quin preu s’ha de posar al producte, estableix a
quins clients va dirigit, com s’ha de presentar el producte, quins
colors/disseny ha de tenir... Moltes accions que van juntes i s’intenta
acceptar el producte o servei a la necessitat del client
25. Explica algun tipus de màrqueting que coneixes
- Continguts: Es centra en determinar l’objectiu que es vol
aconseguir, Audíència a la que es dirigeix...
- Relacional: Crear, mantenir i enfortir les relacions de l’empresa
amb els clients, l’objectiu de buscar el màxim benefici pel client
- Ambiental: Busca elements de l’entorn quotidians per transmetre
un missatge de marca d’una manera creativa i potent
26. Diferències
De continguts:
Contingut del missatge que transmet als clients
D’atracció:
Presentar aquest producte però per fer-lo atractiu. El més fàcil
amb audiovisuals és el portfoli. Captes la seva atenció pel que veu.
27. Quina acció il·lustra el següent dibuix? Classificar o segmentar el
mercat
28. Anàlisi RFM
Recent, Freqü.Ncia, Moneda. Classificar els clients que tens en funció de
quina despesa fa i amb quina freqü.Ncia fan aquesta despesa
29. Què és el diagrama de Paretó?
Tècnica usada com a eina de gestió de la qualitat que permet obtenir
prioritats. Permet detectar errors greus i ajuda a identificar els aspectes
prioritaris que s’han de millorar i també aconseguir millora amb un esforç
mínim
30. Què és l’anàlisi de les cinc forces?
1.Poder de negociació dels clients 2.Rivalitat entre empreses 3. Amenaça dels nous competidors 4.Poder de negocicació amb proveidors 5. Amenaça dels productes substituts
31. Què és un anàlisi PEST?
Política / Econòmica / Social / Tecnològica
32. Concepte economia d’escala
Si compres una unitat té un preu, però si en compres més normalment té
un descompte associat
33. Què és l’amenaça dels productes substituïts de l’anàlisi de les cinc
Forces?
Productes que fan la competència a d’altres, els intenten substituir a un
preu inferior, com les marques blanques.
34. Quin és el mercat de referència per una empresa que fabrica telèfons
Mòbils?
El mercat que busques com a objectiu, l’empresa.
35. Quines dimensions té un mercat de referència?
- Compradors
- Necessitats o funcions
-Alternatives tecnològiques
36. Quines estratègies de segmentació hi
Ha?
Indiferenciada, diferenciada, concentrada
37. Explica per a què serveix la matriu BCG
Saber si es un producte que te un valor residual, que té gran acceptació,
quota de mercat molt alta i dona molt benefici, estrella, vaca ...
38. Diferència entre marketing massiu i one to one
Massiu:
Mateix producte per a tothom, a qualsevol lloc
One to one
Ofereix un producte adaptat a cada tipus de client
39. Tipus de segmentació dels clients
- Segmentació estratègica: tipologia de clients, necessitats i criteris
de compra, circuits de distribució
- Segmentació tàctica: Retenció (identifica els clients més
rentables), recuperació de desertors, venda creuada “crossselling”
(venda de productes complementaris…)
41. Explica dos limitacions de la matriu BCG
Els negocis només es poden classificar dins dels quatre quadrants
No defineix què és “mercat”
No inclou altres factors externs que poden canviar la situació
Quota de mercat i creixement no són els únics factors de rentabilitat
42. Descriu que és un mapa de posicionament i posa algun exemple
És una eina d’anàlisi de màrqueting on es posiciona la nostra marca amb
d’altres, conèixer la competència. L’objectiu és que la nostra marca
estigui molt present al cap del consumidor.
43. Màrqueting mix. Les 4 P’s:
Producte
Qualitats dels materials, estils, característiques..
- Preu: imatge de qualitat, llistat de preus...
- Distribució (place): major o detall, tipologia...
-Promoció: mitjans de comunicació, missatge..
44. Descriu gràficament el cicle de vida d’un producte. Indica les
Diferents parts
Té 4 parts:
Introducció: El producte acaba de sortir i té pocs beneficis
Creixement: Es comença a conèixer i incrementa les vendes
Maduració: Millor etapa on les vendes i els profits són top
Declivi: Es pasa de moda i ja ningú el compra, s’acaba
45. Què és el pla econòmic?
Establir previsions econòmiques a mig i llarg termini.
Pla de viabilitat -> S’estudien els ingressos i despeses, cobraments i
pagaments del projecte
47. Que és una amortització? Posa un exemple
És la relació entre el valor de l’actiu i el temps que dura. Cada actiu té un
temps de vida establert (en temps o quantitat)
48. Per una activitat de bar, indica alguns costos fixes i alguns de
Variables
Costos fixes: Lloguer del local, maquinària, sous...
Costos variables: Quantitat de beguda, desperfectes, gast energia…
50. Concepte de punt d’equilibri
Punt d’inflexió que marca la quantitat mínima de productes o serveis que
has de fer per obtenir benefici. Per sota d’aquest s’obtenen pèrdues.
Volum de vendes que cal aconseguir per cobrir tots els costos.
51. Quines fonts de finançament existeixen?-
Recursos propis- Capitalització de prestacions per desocupació - Crèdits o préstecs - Subvencions - Altres
53. Explica que es l’apalancament. Posa un exemple
Utilitzar l’endeutament per finançar una operació. En lloc d’utilitzar fons
propis, es demana un crèdit.
54. Que es el cost d’oportunitat? Posa un exemple
És el valor de la millor alternativa a la que es renuncia, per dur a terme
una acció o decisió.
55. Diferència entre costos rellevants i directes
Un cost directe sempre existeix mentres que el rellevant està subjecte a
una decisió que pot canviar. Un és estàtic i l’altre dinàmic.
57. El gràfic següent mostra el posicionament de quatre productes
Similars de diferents fabricants. Quin producte consideres que és el
Més competitiu? Quin és el menys competitiu? Justifica les
Respostes
El més competitiu és el B perquè per una mica menys de valor té gairebé la meitat de preu que el primer amb més valor, el C.