Estructura i contingut de l'obra Hamlet
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,66 KB
Estructura Externa:
Acte I: 6 escenes
Acte II: 2 escenes
Acte III: 4 escenes
Acte IV: 7 escenes
Acte V: 2 escenes
Estructura Interna:
Plantejament: Acte I
Nus: Acte II, Acte III, Acte IV
Acte II: (entre I i II) Transició cap al clímax. Bogeria fingida de Hamlet. Els comediants.
Acte III: Clímax. El rei Claudi confirma la seva culpabilitat (això ho sabem gràcies a la representació teatral).
Acte IV: Clímax i transició vers al desenllaç.
Desenllaç: Acte V
"Ser o no ser": persona que té dubte.
Hamlet, encara té dubte, el dubte cap a la seva mare i la lleialtat cap al seu pare.
Ha d'escollir entre fer mal a la seva mare, que és el que li diu el seu pare o obeïr el que li diu el seu pare.
Dubta entre les seves obligacions i l'amor.
Hi ha moments còmics, entre els servidors majoritàriament.
No té prou amb parlar amb l'autoconeixement de l'individu.
Intenta denunciar la corrupció del país per permetre l'assassinat del rei de Dinamarca.
Posa en escena l'escassa frontera entre la realitat i l'aparença.
Apareix la mort: omnipresent al llarg de tota l'obra.
Recorden a Hamlet amb una calavera (que és el símbol de la mort).
Hamlet: príncep feliç fins el dia que se li apareix el fantasma del seu pare i li encarrega una cosa.
Els personatges els coneixem a partir de monòlegs, com són, els seus problemes, etc.
Tenen lloc molts esdeveniments d'acció, però és més reflexiva que no pas d'acció.
El fantasma, és el descobriment del mal, que és una mena d'anagnòrisi.
Víctima d'una mena d'alienació.
Hamlet, home reflexiu.
Cap de les accions que fa li serveixen.
Què introdueix Hamlet?
Hamlet introdueix fantasmes i batalles.
Parts Importants de la Novel·la:
Aparició de l'espectre: pàgina 34.40 i 126
Soliloqui del rei: pàgines 117-118
Monòlegs de Hamlet
Pàgina 18 (acte I, escena II)
"82 (" II, "II)
"88 (" III, " I)
"98 (" III, " II)
"114 (" III, " III)
"119 ("III, " III)
"143 ("IV, " IV)