Estratègies de marca i penetració de mercat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,37 KB

  1. Penetració de mercat:

    1. Producte: no canviem el producte

    2. Necessitat: no canviem les necessitats

El consumidor no canvia i el canal de distribució tampoc.

Si jo no canvio les necessitats ni el producte com puc créixer?

  • Ampliar mercat buscar nous consumidors.
  • Els consumidors actuals que comprin més
  1. Desenvolupament de mercat:

    1. Producte: no canvia

    2. Necessitat: si canvia

El consumidor si canvia i el canal de distribució també canvia.

  1. Diversificació de mercat:

    1. Producte: si canvia

    2. Necessitat si canvia

El consumidor si canvia i el canal de distribució també canvia.

La marca:

És la denominació, objecte, color o gràfic (o la seva combinació) que permet identificar el producte i facilitar la seva diferenciació dels altres.

Tipus:

  1. Marca de fabricant:

    és quan coincideix el nom del producte amb el nom del fabricant. Ex: Danone, Nestle, etc...
  2. Marca amb llicència (franquícia):

    és quan el propietari d’una empresa dóna la llicència de venda a un tercer. Ho coneixem com a franquícies. Ex: McDonald's, KFC, Tagliatella, etc...
  3. Marca de distribuïdor (marca blanca):

    és quan el fabricant deixa la seva marca en funció de la marca del distribuïdor. Ho coneixem com a marques blanques. Ex: Hacendado, Eroski, etc.

Estratègies de marca:

  1. Marca individual:

    cadascun dels productes de l’empresa té un nom diferent. Ex: Inditex (Mango, Zara, Stradivarius, etc)
  2. Marca única:

    tots els productes de l’empresa tenen el mateix nom.
  3. Marca per línies de productes:

    és quan l’empresa té una gamma de productes i versions de cada producte. El sector de l’automòbil és per aquesta estratègia.
  4. Marca combinada o extensió de marca:

    aquella marca que una meitat ens diu el nom de l’empresa i l’altra meitat ens diu el tipus de producte. Ex: Nescafé, Nesquik, totes aquestes marques pertanyen a la mateixa marca Nestle.

La marca múltiple (totes les marques blanques) és quan una empresa té dos productes i els dirigeix a targets diferents amb un nom diferent.

Entradas relacionadas: