Estratègies de marca i penetració de mercat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,37 KB
Penetració de mercat:
Producte: no canviem el producte
Necessitat: no canviem les necessitats
El consumidor no canvia i el canal de distribució tampoc.
Si jo no canvio les necessitats ni el producte com puc créixer?
- Ampliar mercat buscar nous consumidors.
- Els consumidors actuals que comprin més
Desenvolupament de mercat:
Producte: no canvia
Necessitat: si canvia
El consumidor si canvia i el canal de distribució també canvia.
Diversificació de mercat:
Producte: si canvia
Necessitat si canvia
El consumidor si canvia i el canal de distribució també canvia.
La marca:
És la denominació, objecte, color o gràfic (o la seva combinació) que permet identificar el producte i facilitar la seva diferenciació dels altres.
Tipus:
Marca de fabricant:
és quan coincideix el nom del producte amb el nom del fabricant. Ex: Danone, Nestle, etc...Marca amb llicència (franquícia):
és quan el propietari d’una empresa dóna la llicència de venda a un tercer. Ho coneixem com a franquícies. Ex: McDonald's, KFC, Tagliatella, etc...Marca de distribuïdor (marca blanca):
és quan el fabricant deixa la seva marca en funció de la marca del distribuïdor. Ho coneixem com a marques blanques. Ex: Hacendado, Eroski, etc.
Estratègies de marca:
Marca individual:
cadascun dels productes de l’empresa té un nom diferent. Ex: Inditex (Mango, Zara, Stradivarius, etc)Marca única:
tots els productes de l’empresa tenen el mateix nom.Marca per línies de productes:
és quan l’empresa té una gamma de productes i versions de cada producte. El sector de l’automòbil és per aquesta estratègia.Marca combinada o extensió de marca:
aquella marca que una meitat ens diu el nom de l’empresa i l’altra meitat ens diu el tipus de producte. Ex: Nescafé, Nesquik, totes aquestes marques pertanyen a la mateixa marca Nestle.
La marca múltiple (totes les marques blanques) és quan una empresa té dos productes i els dirigeix a targets diferents amb un nom diferent.