Estrategia de preus reduits
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,5 KB
UNITAT 10. LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE L’EMPRESA10.1 QUÈ ÉS LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA?-
L a direcció estratègica és el procés de gestió d’una o un conjunt d’ estratègies empresarials dins de l’empresa.
S’ha d’adaptar a un entorn canviant i a una competència que reacciona segons el ll/t i l’assoliment de l’èxit de l’empresa mitjançant la millora de la seva posició competitiva o per la resolució de problemes que amenacen l’empresa.
Elements de la direcció estratègica
Es compon de tres elements fonamentals:
Anàlisi estratègica
Abans de definir una estratègia cal estudiar: -Entorn econòmic, social, polític o tecnològic: les característiques de tot el que envolta l’empresa defineixen el conjunt d’amenaces que s’han de salvar o el d’oportunitats que es poden aprofitar. Es tracta de la influència dels factors externs.-
Capacitat estratègica
Els recursos de què disposa l’empresa i el conjunt de capacitats o competències que pot desenvolupar a escala d’organització. Es tracta dels factors interns que determinen l’estratègia, o sigui, els punts febles que s’han d’evitar i els punts forts que s’han de potenciar.- Expectatives dels promotors o emprenedors dels negoci: els propietaris de l’empresa o els seus gestors professionals defineixen clarament i prèviament els objectius que es volen assolir.
Elecció estratègica
S’ha de determinar quin tipus d’empresa es vol implantar. Tres tipus d’estratègies(*):
-corporativa -de negoci-operativa.
Implantació de l’estratègia
Es tracta de definir i planificar com s’aplicarà l’estratègia de l’empresa pel que fa: -als recursos que s’han de destinar- l’organització del procés (quins departaments de l’empresa han de participar)-definint un pla temporal de les accions estratègiques que cal desenvolupar (*)Tipus d’estratègies
Es distingeixen tres tipus d’estratègies genèriques:
Corporatives
-s’encarreguen de prendre les decisions relacionades amb l’objectiu global de l’empresa -satisfan les expectatives dels propietaris/gestors -afegir valor a les diferents parts de l’empresa Es caracteritzen per:-Establir el Març de referència per a la presa de les decisions.- Ser globals, ja que són el nivell més superior de l’abast de la direcció estratègica. Implica que són sovint aplicades per grans empreses/grups econòmics que formen una àmplia gamma de productes o unitats de negoci.-Tenen una dimensió temporal a LL/t De negoci:
Fan referència a aspectes més concrets, com ara la definició dels elements que es poden fer competitius els productes de l’empresa dins del seu mercat o segment de mercat. Es caracteritzen per: -Tenir un abast més concret pel que fa al producte que l’empresa vol potenciar o de la unitat de negoci que es vol desenvolupar o fer més competitiva. Normalment s’aplica de manera exclusiva a les pimes, ja que exploten un sol producte o una gamma reduïda de productes. -Tenir una dimensió temporal a M/t Operatives:
Es preocupen de gestionar de manera eficient els recursos que hi ha en l’empresa tant a escala d’un departament com a escala més general, tenint com a Març de referència l’estratègia de l’empresa. Es caracteritzen per: -Estan relacionats amb el dia a dia.- Són específiques -Tenen una dimensió temporal a C/t Els principis estratègics
Els principis estratègics defineixen les línies directrius que pot desenvolupar una estratègia i que estan a la base de les decisions estratègiques.
1. Punts forts i punts febles: una estratègia ha de potenciar les fortaleses que presenta un negoci, però també ha de contrarestar i minimitzar les debilitats que presenta. 2. Oportunitats de l’entorn i del mercat: s’han d’aprofitar les possibilitats que li sorgeixen a l’empresa en un moment del temps. 3. Força de la innovació: una estratègia basada en una innovació presenta un potencial considerable d’acceptació i de penetració en el mercat. 4. Sinergia de les potencialitats: la direcció estratègica no crea res de nou, sinó que relaciona elements que ja existeixen al negoci que fins al moment no s’havien desenvolupat conjuntament. 5. Mitjans: han d’estar relacionats amb els objectius. Cada estratègia destinada a l’assoliment d’una sèrie d’objectius disposa d’un conjunt de mitjans més idonis que altres. 6. Valor de la simplicitat: solucions senzilles i estratègies fàcils d’aplicar poden ser la base de l’èxit de l’empresa. 7. Constància empresarial: l’èxit del negoci de l’empresa no és fruit d’un cop de sort ni de la fortuna, sinó que moltes vegades prové de la dedicació perseverant i pacient.
10.2 EL PROCÉS DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA
Aquest procés està caracteritzat per diferents etapes:-Definició d’objectius-Avaluació dels recursos interns-Avaluació dels recursos externs-Anàlisi de l’entorn competitiu-Elaboració dels escenaris de futur-Formulació de l’estratègia-Avaluació de les alternatives estratègiques-Eines estratègiques-Control estratègic 10.3 L’ESTRATÈGIA COMPETITIVA: L’AVANTATGE I LA CREACIÓ DE VALOR Les bases de l’estratègia competitiva
Estratègia de preus reduïts per tal d’oferir un preu inferior a la competència, però proporcionant el mateix valor afegit. Estratègia de diferenciació, que es basa a oferir un producte substancialment diferent del de la competència. Estratègia híbrida, preu reduït-diferenciació, on l’empresa pugui oferir un producte amb un factor diferenciador important i a preus inferiors als de la competència. Estratègia de baixos costos de producció, per mitjà d’un avantatge a escala productiva o operativa. No s’ha de confondre amb una estratègia de preus reduïts, ja que en aquest cas els baixos costos de producció poden permetre a l’empresa obtenir importants marges comercials sense haver de modificar els preus en referència a la competència. Estratègia de diferenciació segmentada, on l’empresa es diferencia oferint un important valor afegit amb relació a la competència cosa que permet justificar uns preus superiors. És coneguda estratègia de: la qualitat té un preu. Tota estratègia competitiva que es fonamenti en l’existència d’un avantatge competitiu intentarà que hi hagi un factor que impedeixi que la competència pugui adoptar-lo o imitar-lo. La creació de valor La creació de valor és un dels motors més importants per poder assolir l’èxit d’una estratègia competitiva. Això esdevé una opció molt vàlida per a aquells mercats on hi ha molta competència i els marges comercials són reduïts, i per tant, les estratègies de preus reduïts no tenen efecte. La creació de valor implica que a un producte tradicional, molt explotat competitivament, s’hi afegeixi una característica molt innovadora que permet diferenciar-lo i obtenir un especial avantatge competitiu, sempre que sigui un factor difícil d’imitar per la competència.