Estratègia de preus per a productes múltiples

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,75 KB

Fases de l’estudi de mercat


:
definició de l’objectiu de la investigació (s’ha de tenir molt clar que es pretén saber i on es vol arribar), disseny del model d’investigació, recollida de les dades (dades primàries: sondeig, enquesta, observació, experimentació)(dades secundàries: analitzar informació interna, consultes a Internet), classificació i estructuració de les dades, anàlisis i interpretació de les dades(es decideix si intervenir en el mercat a buscar més informació, definim els objectius), presentació de resultats(análisis del problema, anàlisis de la metodologia, resultats tècnics, conclusions).

Segmentació de mercat:

És la identificació de grups de consumidors que es comporten d’una manera semblant davant d’un bé o servei determinat.

Criteris

: geogràfics, demogràfics, psicogràfics, socioeconòmics, conductuals.

Estratègia: Indiferenciada

-mateix producte a tots els mercats, diferenciada
-productes amb característiques diferents funcions, concentrada
- un mercat en concret.
Anàlisis del consumidor, necessitat (fisiològica, seguretat, social i autoestima) -consumidor -bé o servei

-tipus de variables

:

Externes, socials o ambientals

: cultura, classe social, grup social, família.

Internes, personals o individuals

: personalitat i autor concepte, motivació, experiència.

Relacionades amb els hàbits de consum

: quan, com, on, perquè i qui compra.

Entradas relacionadas: