Estimul intern

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,61 KB

-Necessitat: “és la sensació d’una Carència física o psíquica unida al desig de fer-la desaparèixer” 

-Motivació, Motiu o Drive: “és allò que ens mou a Actuar, el perquè de les nostres conductes” O bé "una força capaç D’impulsar una conducta, així com de mantenir-la mentre dura Aquesta conducta“ 
-Desig: “es la concreció tangible, Física, del motiu en una determinada marca” O bé “consisteix en anhelar un Satisfactor especifico per a una necessitat i es relaciona amb una Categoria de producte o una marca determinat” 
-Reforç: “aquell estímul que incrementa La probabilitat de que una resposta aparegui en el futur” 
-Aprenentatge: “És un canvi en el Comportament que ocorre com a resultat d’una experiència” 
-Hàbit: “una manera d'assegurar la Satisfacció d’una experiència passada, simplificant la presa de Decisions al reduir la cerca d'informació i l'avaluació de la Marca”. 
-Consigna: “us diré una paraula i Vosaltres dieu tot allò que us vingui al cap”
-Percepció: “és el procés mitjançant el Qual una persona selecciona, organitza i atribueix, dona significat o Interpreta els estímuls sensorials que li arriben, convertint-los en Imatges dotades de significat”
-Llindar mínim: “es el llindar d'intensitat per Sota del qual no és possible la sensació” O bé“la quantitat mínima d’estímul Necessària per a que es produeixi la sensació” O bé “es la Quantitat a partir de la qual existeix percepció” 
-Percepció subliminar: “Són estímuls per sota del Llindar mínim percebut, de forma inconscient. S’aconsegueix Mitjançant: pel·lícules on apareixen els Actors consumint determinades marques (Product Placement); Música ; Figures ocultes 
-Llindar màxim: “valor màxim d'estímul que L’ésser humà pot percebre” O Bé “és la quantitat d’estímul a partir de la qual no Augmenta la percepció” 
-Sobreposició o desgast publicitari: “és un efecte d’habituació Que es produeix quan un estímul es fa familiar per l'exposició Repetida al mateix, perdent la seva eficàcia, la seva capacitat de Cridar l'atenció''
-Llindar diferencial: és la diferència mínima que es Pot detectar entre dos estímuls. “són els canvis en la sensació O percepció ocorreguts per una variació en la intensitat de L’estímul”
-Atenció:es produeix quan l'estímul Activa un o més nervis receptors sensorials i les sensacions Resultants van al cervell per processar-se. Segons Webster, “és l’acte de mantenir la Ment centrada sobre quelcom o la capacitat de fer-ho” “és L’enfocament momentani de la capacitat cognoscitiva de l’individu Sobre un estímul específic” 

Classificació/ Tipologies de Les Necessitats i Motius

1) INNATES vs ADQUIRIDES


-Innates:

també Anomenades primàries, innates o biogenètiques:
L’home és Motivat tant per allò que hereta fisiològicament, com per allò que Aprèn a mesura que creix. Naixem amb algunes reaccions instintives, A modus de bagatge genètic, davant l’aliment, l’aigua, el dolor I el sexe. Són de tipus fisiològic, sorgeixen d'estímuls biològics De tensió (necessitat d’aliments, aire, beguda, sexe,...) i la Seva satisfacció permet la supervivència de l'individu.

-

Adquirides:

Sinònims D’aquestes serien:

Secundaries o psicogenètiques

Aquesta Teoria tracta de complementar a l’anterior. Segons aquesta Perspectiva, el comportament humà està guiat no només per motius Inherents, sinó també per motius apresos. Es a dir, juntament amb Les necessitats fisiològiques, existeixen altres motius apresos D’ordre econòmic, polític, religiós o social, que condueixen a Actuar a les persones de formes diferents. 

2) FALSES vs VERTADERES - Distinció atribuïda a J. K. Galbraith

Vertaderes:

segons L’autor, són aquelles innates, naturals, genèriques i absolutes.

Falses:

són Aquelles creades per la societat i els productors. Aquestes són Necessitats culturals i socials, originades en dependència dels seus Interessos, de l’entorn i l'evolució social. 

Entradas relacionadas: