Estimul intern
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,61 KB
-Necessitat: “és la sensació d’una Carència física o psíquica unida al desig de fer-la desaparèixer”
-Motivació, Motiu o Drive: “és allò que ens mou a
Actuar, el perquè de les nostres conductes” O bé "una força capaç
D’impulsar una conducta, així com de mantenir-la mentre dura
Aquesta conducta“
L’home és Motivat tant per allò que hereta fisiològicament, com per allò que Aprèn a mesura que creix. Naixem amb algunes reaccions instintives, A modus de bagatge genètic, davant l’aliment, l’aigua, el dolor I el sexe. Són de tipus fisiològic, sorgeixen d'estímuls biològics De tensió (necessitat d’aliments, aire, beguda, sexe,...) i la Seva satisfacció permet la supervivència de l'individu.
-Desig: “es la concreció tangible,
Física, del motiu en una determinada marca” O bé “consisteix en anhelar un
Satisfactor especifico per a una necessitat i es relaciona amb una
Categoria de producte o una marca determinat”
-Reforç: “aquell estímul que incrementa
La probabilitat de que una resposta aparegui en el futur”
-Aprenentatge: “És un canvi en el
Comportament que ocorre com a resultat d’una experiència”
-Hàbit: “una manera d'assegurar la
Satisfacció d’una experiència passada, simplificant la presa de
Decisions al reduir la cerca d'informació i l'avaluació de la
Marca”.
-Consigna: “us diré una paraula i
Vosaltres dieu tot allò que us vingui al cap”
-Percepció: “és el procés mitjançant el
Qual una persona selecciona, organitza i atribueix, dona significat o
Interpreta els estímuls sensorials que li arriben, convertint-los en
Imatges dotades de significat”
-Llindar mínim: “es el llindar d'intensitat per
Sota del qual no és possible la sensació” O bé“la quantitat mínima d’estímul
Necessària per a que es produeixi la sensació” O bé “es la
Quantitat a partir de la qual existeix percepció”
-Percepció subliminar: “Són estímuls per sota del
Llindar mínim percebut, de forma inconscient. S’aconsegueix
Mitjançant: pel·lícules on apareixen els
Actors consumint determinades marques (Product Placement); Música ; Figures ocultes
-Llindar màxim: “valor màxim d'estímul que
L’ésser humà pot percebre” O
Bé “és la quantitat d’estímul a partir de la qual no
Augmenta la percepció”
-Sobreposició o desgast publicitari: “és un efecte d’habituació
Que es produeix quan un estímul es fa familiar per l'exposició
Repetida al mateix, perdent la seva eficàcia, la seva capacitat de
Cridar l'atenció''
-Llindar diferencial: és la diferència mínima que es
Pot detectar entre dos estímuls. “són els canvis en la sensació
O percepció ocorreguts per una variació en la intensitat de
L’estímul”
-Atenció:es produeix quan l'estímul
Activa un o més nervis receptors sensorials i les sensacions
Resultants van al cervell per processar-se. Segons Webster, “és l’acte de mantenir la
Ment centrada sobre quelcom o la capacitat de fer-ho” “és
L’enfocament momentani de la capacitat cognoscitiva de l’individu
Sobre un estímul específic”
Classificació/ Tipologies de Les Necessitats i Motius
1) INNATES vs ADQUIRIDES
-Innates:
també Anomenades primàries, innates o biogenètiques:L’home és Motivat tant per allò que hereta fisiològicament, com per allò que Aprèn a mesura que creix. Naixem amb algunes reaccions instintives, A modus de bagatge genètic, davant l’aliment, l’aigua, el dolor I el sexe. Són de tipus fisiològic, sorgeixen d'estímuls biològics De tensió (necessitat d’aliments, aire, beguda, sexe,...) i la Seva satisfacció permet la supervivència de l'individu.
-
Adquirides:
Sinònims D’aquestes serien:Secundaries o psicogenètiques
Aquesta Teoria tracta de complementar a l’anterior. Segons aquesta Perspectiva, el comportament humà està guiat no només per motius Inherents, sinó també per motius apresos. Es a dir, juntament amb Les necessitats fisiològiques, existeixen altres motius apresos D’ordre econòmic, polític, religiós o social, que condueixen a Actuar a les persones de formes diferents.2) FALSES vs VERTADERES - Distinció atribuïda a J. K. Galbraith
▪ Vertaderes:
segons
L’autor, són aquelles innates, naturals, genèriques i absolutes.
▪ Falses:
són
Aquelles creades per la societat i els productors. Aquestes són
Necessitats culturals i socials, originades en dependència dels seus
Interessos, de l’entorn i l'evolució social.