Escultures Surrealistes: Dona i Ocell, Nit de Lluna, Elogi de l'Aigua, El Profeta, Maman

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,56 KB

DONA I OCELL

Fitxa tècnica:  

AUTOR:

Joan Miró

      CRONOLOGIA: dècada dels 80      ESTIL:surrealista            MATERIAL: formigó i ceràmica Pintada     TÈCNICA: buidatge de formigó I trencadís     LOCAL: BCN      TEMA:simbòlic

Anàlisi formal:

DESC:
escultura exempte . Feta de formigó amb la tècnica de l’encofrat i decorat amb Un trencadís de cerámica de colors. Fent homenatge a gaudi. Te tres parts: Escultura vertical, tub cilíndric i peça en mitja lluna.

PROPOR: Desproporcionada perque cap es petit en relació al cos. Escala monumental. Seria simetrica pero el tub i la mitja lluna trenquen la simetría ja que están Inclinades.

Línies: Predomina la verticalitat contrasta amb les corbes de tota l’escultura. Formes Geometriques cilíndriques i ovalades.

COMPO: Oberta, marcada per la mitja lluna que va cap al cel, pero escultura es Tancada. Multifacial i aeria.

VOLUM: Voluminosa, predomina massa sobre aire. I lleugera perque el cilindre i la Lluna desafient la gravetat.

TEXT: Contrast rugositat de formigo i fi i brillant de la ceràmica. Moltes formes Conqueves i convexes.  Al mig de la Figura vertical hi ha trencadís de cerámica negre q simula obertura.

LLUM: Abundant i natural. Crea clarobscurs. Zones clares: convexes i trencadís colors Clars. Zones fosques: formigo i trencadís fosc. Iual que l’interior del Cilindre. Projecte ombres al terra depenen del sol, funciona com a rellotge Solar.

MOVI:contrast Part estètica -> figura vertical (mov. Ascendent) aporta dinamisme: colors, Corbes, obertura de estructura vertical. Ritme lent. Mov imita real.

EXPRES: Donada per la forma i els colors. Figura vertical: tija i figures de sobre el Cap d’un bolet. Expressiu per trencadís negre que simula obertura i a sobre un Ull. El cilindre buit simula un barret. Els colors son molt expressius, Variats, brillants i purs. Crean matissos depenen de la llum. Recorda joguina Infantil o una escultura primitiva.

Interpretació:

Escultura Abstracte i simbolica, feta a base de signes propis de Joan Miró. Difícil Interpretació.

Primera interpretació:
Dona->estructura vertical  Barret i ocell-> cilindre i lluna. Segona interpretació: estructura Vertical: penis . Tall trencadís negre: vulva. Cilindre: nadó i la mitja lluna Coneccta amb el cel.

f.útil-> Estetica pensada per decorar una plaça i donar la benvinguda als turistes. F.Simbòlica-> propagandística de la ciutat de Barcelona.

Pertany Al Surrealisme decada de 1920 . 1. Valora el mon del subconcient. 2. Incorpora Vocabulari propi de signes 3. Lliure interpretació 4. Inspirat en nens o Escultures primitives 5. Obres esquematiques, colors vius, lleguatge simbolic 6. Automatismes surrealistes:associacions de idees.


NIT DE LLUNA

Fitxa tècnica:  

AUTOR: Leandre  Cristofol    CRONOLOGIA: dècada de 1930      ESTIL:surrealista            MATERIAL: fusta pintada     TÈCNICA: assemblatge     LOCAL: MNAC   TEMA:simbòlic

Anàlisi formal:

DESC: té 3 peces (fus de filar,ou de sorgir i plataforma). Son de fusta. Tecnica-> Assemblatge per unir els diferents objectes. Figura no figurativa i simbolica. Hi Ha 2 versions una en una vitrina i l’altre fora.

PROP: Proporcionada pq son objectes reals. Asimetric tot i que el fust crea simetria Diagonal. Un costat hi ha el ou i a l’altre res.

Línies: Línies corbes i inclinades, formes arrodonides en l’ou i la plataforma.Aquestes Es convinen en línies horitzontals i verticals de la vitrina. Forma geometrica Triangular.

COMPO: Tancada perque el Març tanca la composició. Visió unifacial pq sembla un Quadre.

VOLUM: Equilibri entre volum i espai. Bastant lleuger  Al estar al interior guanya volum.

TEXT: Llisa i brillant per la fusta. Contrast del ou i la plataforma que son molt Suaus.

LLUM: Focus a l’interior que il.Lumina els materials de fusta, la resta esta en Penombra. Vol imitar la llum de la lluna.

MOV: Dinamisme donat per la diagonal i les formes arrodonides i ve donat per la Mirada de l’espectador. Crea tensió interna, moviment contingut i poetic. Ritme Lent, evoquen el record de la seva mare i un passat rural.

Interpretació:

Obra no Figurativa, simbòlica i surrealista. Reprodueix el mon del subconscient de l’artista. Reprodueix els records infantils de la masia de beleguer. Imita a la llum de la Lluna. Va agafar objectes en la masia que li recordaven a la seva mare i també El record rural.

F.útil-> Estetica x decorar i lúdica per reflexionar sobre el passat i els records. F.Simbòlica-> expressiva per records i subconscient, busca nova manera de Treballar.

Surrealisme, Sorgeix a frança 1920, precedent del Dadaisme. Andre breton fa manifest Surrealista. Basat en les teories de freud sobre el subconcient. (agafar peces Automaticament i després pensar el significat.)


ELOGI DE L’AIGUA

Fitxa tècnica:  

AUTOR:

Eduardo Chillida

      CRONOLOGIA: 19 80      ESTIL:abstracte                            MATERIAL: formigó i acer      TÈCNICA: encofrat     LOCAL: BCN      TEMA:simbòlic

Anàlisi formal:

DESC: Abstracte de formigó, molt pesada. Tecnica de l’encofrat pero de forma Artesanal. Feta a la mateixa zona on es troba. Cos central rectangular que li Surten 4 apendix corbats cap a l’interior. Es troba sobre un estanc i es Reflexa.

PROP: Desproporcionada perque cos central molt petit en relació als apendics. Asimetrica Pq hi ha mes apendics en un costat que en l’altre.

Línies:cos Central-> rectes horitzontals i verticals, formes un rectangle. Apendics-> línies corbes i irregulars. Composició tancada perque apendics Cap a l’interior. Multifacial.

VOL:  equilibri de volum i espai. Figura molt Pesada pero sembla lleugera perque l’aguanten els cables. Al estar reflexada També li aporta lleugeresa.

TEXT: Cos central suau, en els apendics trobem formes conqueves a l’interior  i convexes. Textura semirugosa en el formigo i Mes polida en els cables.

LLUM: Juga amb la ombra, les zones que sobresurten estan més iluminades, les Conqueves son mes fosques . La textura semirugosa fa que la llum no brilli i Crea diferents tonalitats de grisos. Depenen del sol varia la llum.

MOV: Dinamic. Moviment real vertical, moviment descendent per el pes de l’escultura I moviment horitzontal lateral oer els apendics. Moviment corbat interior dels Apendics perque volen agafar l’aire . Imita el real, ritme lent.

EXPRE:  ingravita, eteria tot i ser pesada sembla Lleugera per estar penjada i desafia la llei de la gravetat. Apendics semblen Els dits de la mà  i volen atrapar l’aire. Es reflexa a l’aigua.

Interpretació:

 Tema alegoric i mitologic. Alegoric perque Representa una ma que vol atrapar l’aire. Estructura abstracte per tant es Difícil saber el significat. Se li atribueix el mite de Narcís. L’escultura Sembla un vell Narcís amb el reflex de l’aigua. Narcís anava caminant va veure Una font amb un vesall i va veure la semva imatge reflexada i es va enamorar. Volia Atrapar-la , va quedar immobil i va morir ofegat, llavors va néixer una flor i Es deia Narcís.

F.Útil:estetica Perque decora. F. Simbolica provocar reflexió en l’espectador.

Estil: Abtracte s.Xx. 1. Esculpir grans blocs de formigo, ferro i fusta. 2. Relaciona i Integra les seves obres a la natura 3. Escultures pesades que semblen Lleugeres. 4. Elabora formes lliures i espontanies. 5. Treballa el buit i el Ple.

EL PROFETA

Fitxa tècnica:  

AUTOR: Pablo Gargallo      CRONOLOGIA: s.Xx      ESTIL:cubista     MATERIAL: bronce   TÈCNICA: fosa    LOCAL:Madrid i Saragossa    TEMA:simbòlic

Anàlisi formal:

DESC: Escultura exempte d’empeus, no pintada, feta a base de plantes de metall Retallades i soldades. Figura masculina. Posició frontal amb el braç aixecat .

PROP: Desproporcionada , cap petit en relació al cos. Escultura gran. Braços llargs. Asimetrica Perque no coincideix.

Línies: Línia vertical on s’articulen  les línies Corbes i inclinades. No hi ha forma geometrica

COMPO: Oberta per mirada, boca i braç. Multifacial

VOL: Juga amb el buit. Zones voluminoses: toraz, cames ... Figura lleugera.

TEXT: 3 Textures: 1 polida-> pell  2. Rugosa-> Cabell  3. Dentada-> roba.  Superfícies concaves i convexes .

LLUM: Llisca en les superfícies fina i convexai brilla. Es reflecteix en les Superfícies conqueves. Crea ombres i la llum que trapspassa els buits interiors Crea clarobscurs.

MOV: sembla Estatica pero dinamica perque crea espais colminants que es cren a l’interior . Gest del braç es el mes dinamic junt amb la boca oberta i la mirada.Ritme Violent rapid. Imita el real.

EXPRE: cames Obertes i enganxades al terra. El cos dona forçai es corpulent. Els buits son Molt expressius, la mirada es fia en ells. Braç es gest mes epressiu. Altre mà Agafa bastó. Rostre ferotge, buit en la galta= boca oberta. Nas punxegut, ulls Profunds...

INDU:vestit Amb pell de camell, q portaven els antics profetez bíblics del desert. Esquematica. Basto simbolitza la Raó.

Interpretació:

Tema: figura Bíblica de Joan Baptista que predicava la vinguda del Messies. Tema clàssic de La figura del profeta. Figura simbolica relacionada amb el context històric d’entre Guerres. Al 33 va fer-la amb guix, posteriorment serà de bronce. Instalen les Dictadures. Europa dividida entre esquerra i dreta. França i Anglaterra son Democratiques.

f.Útil->decorativa Per ser exposada en galeries . F.Simbolica->propagandística per les idees Pacifistes democratiques contra el totalitarisme i crea un nou llenguatge per Utilitzar el buit interior per donar mes expressivitat.

Estil: cubista (personalitzat). 1. Descomposició del volum . 2. Recerca de formes mes pures i Estilitzades i simboliques  3. La forma Escultorica no com imitació de la realitat.  4. Incorporació del ferro o de les tecniques de soldadura.

MAMAN

Fitxa tècnica:  

AUTOR:

Elouise

CRONOLOGIA: 1999  ESTIL:expresionista     MATERIAL: bronce ,acer, marbre  TÈCNICA: fosa i assemblatge    LOCAL:guggenheim    TEMA:simbòlic

Anàlisi formal:

DESC: Exempte dempeus. Feta de bronce, acer i marbre ambla tecnica de la fosa i Assemblatge. Representa una aranya amb unes grans potes defensant els seus ous. Cos central te una tela on a l’interior hi ha els ous.

PROPO: Desporporcionada perque les potes son gegants en proporció al cos. Simetrica perque Te 4 potes a cada banda..

Línies: Línies corbes. Les potes arquejades semblen arcbotants de les catedrals. Part central Hi ha formes crodapides. Forma geometrica: cercle al terra.

COMPO: Tancada perque les potes inclinades cap al interiorper protegir els ous. Multifacial

VOL: Lleugera perque hi ha molts buits interiors i espai entre les potes .

TEXT: Rugosa. Les plaques de bronce unides entre elles i crean aspecte de troços de Roba, la tela metalica, les peces de marbre son fines i polides. Formes concaves I convexes. Part interior de les potes concava i exterior convexa.

LLUM: Crea clarobscurs . Formes convexes la llum llisca i brilla, a l’interior la Llum es relexa i crea ombres, projecta la ombra al terra i varia segons el sol.

MOV: Equilibri entre l’estatic i el dinamisme. Esta quieta pero actitud amanaçedora. Moviment contingut, crea tensió. Ritme lent.

EXPRE: Es fragil i vulnerable per la part de la bosa dels ous i les seves potesson Molt fines, pero es amaneçadora i desafiant per defensar el ous.

Interpretació:

Representa A la seva mare. La recorda com a una amiga. Característiques: inteligent, Tranquila,astuta, raonable,...

f.Útil: Estetica per decorar espais grans de la ciutat. F.Simbolica: terapeutica per Curar els traumes infantils.

Estil: Expressionista pero matissos personals. Crear llenguatge propi.  1. Aranya representa la figura de la Mare  2. L’aranya es dona, protegeix, Representa el paper social i cultural.   3. Les celes on guarda els ous son espais sinistres on guarda els seus Traumes infantils.    4. Pionera on crea Us de grans instal.Lacions.

Entradas relacionadas: