Escola de les relacions humanes

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,29 KB

Funció d’organització


: Funció que s’ha de desenvolupar desprès d’haver fet la planificació, fa que els plans siguin una realitat,pretén ordenar tasques d’acord amb la divisió del treball. Etapes d’un procés d’organització:Determinar els nivells d’organització,atribuir les funcions de cada nivell de comandament,Definir les relacions entre els diferents nivells,Distribuir les funcions i els objectius destinats a cada persona.

Comunicació a l’empresa:

Comunicació ascendent, descendent,horitzontal.

Productivitat:

rendiment d’un factor de producció amb relació ala producció obtinguda.

Taylor:

Racionalitzar el treball, eliminar els temps morts i marcar moviments justos, incrementar productivitat.

Fayol

Importància a les diferents funcions de l’empres,oferia pautes per poderles organitzar, necessitat d’existència d’una estructura jerarquitzada.Mayo: va comprovar que els treballador augmentaven el rendiment :-existència d’incentius diferents dels material,-atenció per part de l’empresa cap al treballador,-l’home no es pot programar com una maquina.

Organització informal:

conjunt de relacions personals i social, no estan preestablertes per la direcció de l’empresa.

Funció de gestió

Gestionar;intentar que les persones que formen l’empresa realitzin les tasques necessàries perquè assoleixin objectius marcats.

Escola de relacions humanes;


La primera persona que va demostrar que les relacions humanes tenen molta importància a l’empresa va ser Elton Mayo.
Les conclusions a què van arribar Elton Mayo i els seus deixebles van ser: L’existència d’incentius diferents dels materials. L’atenció per part de l’empresa cap al treballador, amb la finalitat que aquest se sentí emocionalment satisfet i això repercuteixi positivament en la productivitat. L’home no es pot programar com una màquina.

LA MOTIVACIÓ A LA FEINA ,Els diners:

 serveixen bàsicament per satisfer necessitats de consumLes expectatives de futur:
Quan el treballador o treballadora tingui possibilitats de millorar I ascendir en lloc de treball.

El reconeixement del treball

S’ha de tenir en compte l’esforç que fa cada persona en el seu lloc de treball.

La col·laboració en el treball:

s’han d’atorgar àrees de responsabilitats, delegar funcions, fer que els subordinats/ adés participi en els problemes de l’empresa, demanar-los opinions.

TEORIES DE DOUGLAS McGREGOR ,TEORIA X


HI HA PERSONES QUE:no tenen ganes de treballar.Prefereixen que els manin.No volen canvis i prefereixen mètodes coneguts.
Teoria y hi ha persones que:Volen treballarCreuen que l’energia que desprenen amb el treball és tan natural com l’energia despresa l’esport o bé en un jocTenen ambició, imaginació i creativitat.Volen responsabilitats i se senten responsables de la seva vida.
FUNCIÓ DE CONTROLControlar consisteix bàsicament a verificar que tot surti tal com s’havia previst en fer la planificació.

Etapes de control:Marcar uns estàndards:

unes mesures que es considerin normalsMesurar les activitats:
una vegada s’han fixat els estàndards, s’ha de mesurar o analitzar el que s’ha obtingut en la realitat.

Corregir les desviacions obtingudes:

una vegada s’han detectat les desviacions s’han d’analitzar i determinar els motius que les han originatTècniques de control:L’auditoriaEl control del pressupostL’estadístca


Procés de direcció:


consisteix a realitzar tasques de govern, com ara donar tot tipus d'instruccions i establir els criteris que es creguin convenients per a la consecució del objectius marcats. Per poder duar a terme la seva tasca, el director o directora necessita planificar, organitzar, gestionar i controlar tots el factors ( és un element que condiciona) que té disponibles.
La planificació consisteix a fixar uns objectius, marcar estratègies per aconseguir-los definir les polítiques de l'empresa i establir criteris de decisió, sempre amb la intenció d'aconseguir els fins de l'empresa.

Classificació del plans


1Classificació dels plans per la seva naturalesa i característica:

A)Metes:


Es refereix als fins fonamentals perseguits per l'empresa.

B)Objectius:

S'han de distingir diversos Graus d'objectius, els objectius tenen un caràcter general, ja que involucren tota l'empresa i tothom ha de contribuir a aconseguir-los; els subjectius es refereixen a temes més específics, que afecten àrees concretes de l'organització.

C) polítiques:

són els principis bàsics que serveixen de guia per prendre decisions específiques i delimiten uns certs límits d'actuació.

D) Procediments:

són els passos que s'han de seguir per executar una acció.

E) Regles

Indiquen què es pot fer i què no es pot fer, i són molt estrictes.

F) Pressupostos:

són plans qualificats, és a dir, són l'expressió numèrica del pla escrit.

TEORIA DE Maslow

Primer es troben les necessitats fisiològiques, que són les necessitats bàsiques (menjar, beure, no passar fred…)-Quan les necessitats primàries estan ben satisfetes apareixen les necessitats de seguretat. Serveixen per consolidar el que s’ha obtingut fins ara, com un contracte indefinit, una assegurança, la jubilació..-Les necessitats socials o d’estatus agruparien les necessitats d’amor, d’afecte i de sentir-se acceptat per la comunitat.-Després apareixen les necessitats de la pròpia estima, són aquelles necessitats d’arribar a tenir confiança en un mateix.-Al nivell més alt de la piràmide, es troben les necessitats d’autorelació. En el cas de l’empresa seria aconseguir l’objectiu que el treballador s’hauria proposat: ser cap, director...

ESTRUCTURA ORGANIZATIVA,per funcions:

els treballadors s’organitzen segons la seva especialització per producte:
s’utilitzen en empreses que fabriquen més d’un producte.

Per processos:

el treball s’organitza per les fases que componen qualsevol cadena de producció.

Per zones geogràfiques:

s’organitza el pesonal de manera que conegui la zona on està destinat el producterelacions lineals:
es produeixen quan hi ha un lligam entre les ordres, en el sentit que una persona mana i una altra obeeix.

Relacions de staff o equip assessor:

que tenen com a finalitat l’assessorament per part d’especialistes.

Relacions funcionals:

són un conjunt d’especialistes en un sol tema que tenen autoritat i responsabilitat sobre tot el que fa referència a la seva especialització.

Entradas relacionadas:

Etiquetas:
escola de les relacions humanes e. mayo l'home no és pot programar com una maquina Escola de les relacions de Elton Mayo l' existència d'incentius diferents dels materials principis basics per prendre decisions en una empresa escola relacions humanes, principis es refereix als fins fonamentals la planificació consisteix a fixar uns objectius, marcar estràtegies per aconseguir-los, definir les politiques de l’empresa i establir criteris de decisió piramide de maslow conclusion tasques del govern de l'empresa els principis bàsics que serveixen de guía per prendre decisions que es escola de relacions humanes que consiste escola de les relacions humanes principis bàsics elton mayo per que serveixen els "principis basics" principis bàsics de l'escola de les relacions humanes Existència d’incentius diferents dels materials que significa? la%20direcci%C3%B3%20de%20l%27empresa%20consisteix%20a%20realitzar%20tasques%20de%20govern%2C%20com%20ara%20donar%20tot%20tipus... principis elton mayo La funció d’organització fa que els plans siguin una realitat la planificació consisteix a fixar uns objectius, marcar estratègies per aconseguir-los, definir les polítiques de l’empresa i establir criteris de decisió, sempre amb la intenció d’aconseguir els fins de l’empresa. relacions humanes mayo mayo escola de les relacions humanes principis de l'escola relacions humanes elton mayo elton mayo divisio del treball incentius de elton mayo escola de relacions humanes escola de relacions humanes elton mayo escola relacions humanes mayo escola de relacions humanes es basa en