Errepide sarea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 16,07 KB








  1. ERREPIDE BIDEZKO GARRAIOA Errepideek biztanleria guneak elkarrekin lotzen dituzte, funtsezko azpiegiturak dira. Sarearen gaineko eskumenak banatuta daude
    . Estatuko sareak herrialdeko biztanleria gune nagusiak lotzen ditu eta hauek nazioarteko sareekin lotzeaz arduratzen da. Sare automatikoak herrialde-barneko mugikortasunaz arduratzen dira. Errepide-sarearen diseinua. Erradiala da. Erdigunetzat Madril du, eta ardatzak hedatzen ditu. Ezaugarri teknikoetan alde nabarmenak daude. Gehien hazi direnak autobideak eta autopistak dira. Guztira 15.000 km daude Espainian. Gainerako errepideak kalitate onekoak dira. Bidaiarien eta salgaien barne-

    zirkulazioa

    . Errepide bidezkoa da nagusiki. Lurraldeen arteko desorekak. Sarearen trinkotasunari, zirkulazioaren intentsitateari eta irisgarritasunari dagokionez. • Trinkotasuna: Handiagoa da ekonomikoki dinamikoenak diren erkidegoetan. • Zirkulazioaren intentsitatea: Handiagoa da, batez ere hiri-industria eta turismo-dentsitate handienak dituzten Mediterraneoko eta Ebroko korridoreetan. • Irisgarritasuna: Homogenoagoa da errepidez, beste garraio-azpiegitura batzuez baino. Europar Batasunarekiko integrazioa: Frantzia eta Portugalekiko komunikazioak hobeto sustatuko dira. Ingurumenaren gaineko jardueren xedea: kutsadura murriztea da helburua eta horretarako hainbat neurri hartu dira. 
  2. TRENBIDE BIDEZKO GARRAIOA Trenbidea izan zen XIX. Mendearen bigarren erditik eta XX. Mendearen hasierara arte garraiobide nagusia. Trenbide-sareak estatuarenak dira gehienbat. Azpiegituren jabea Adif enpresa da eta RENFE Operadorea trenen jabea da. Trenbide-
    sarea hiru sarez
    : • Sare konbentzionala: 200 km/h-tik azpiko abiaduretarako da. Egitura erradiala du: Madrildik periferiako hiri nagusietara. • Abiadura handiko trena: 200 km/h-tik gorako abiaduretarako da. Egitura erradiala du eta 3.100 km daude zabalik, eta 3000 gauzatze edo aztertze bidean. Espainia Europako herrialde hornituena da, eta munduko bigarrena. • Trenbide estuko sarea: Kantauriko mugan ezarrita dago batez ere. Ez da asko erabiltzen. Ezaugarri teknikoak: Ezaugarri egokienak dituena abiadura handiko sarea da. Gainontzeko sareak ere ez daude gaizki. Bidaiarien eta salgaien zirkulazioa apala da: • Bidaiarien zirkulazioa errentagarria da hiriaren kanpoaldearen eta erdigunearen arteko lineetan. • Salgaien zirkulazioan salgai astun eta bolumen handikoak garraiatzen dira eta zirkulazioa urria da, ez dagoelako lekurik. Lurraldeen arteko desorekak daude ekipamenduetan eta trenbiderako irisgarritasunean. Egoera onena estatuko eremu dinamikoenek dute baina aldiz, badaude beste eremu batzuk ez direla horren dinamikoak. Europar Batasunarekiko trenbide-
    Integrazioa
    sendotuz joango da Europako bide-zabalera progresiboki ezarrita. Ingurumenaren gaineko jardueren xedeak dira trenbidea paisaian txertatzea, sarea elektrifikatzea, zarata gutxitzea eta bideen hesi-efektua gutxitzea. 
    ITSASONTZI BIDEZKO GARRAIOA Portuen gaineko eskumenak banatuta daude. Estatuak merkataritza-portuak kudeatzen ditu. Autonomia erkidegoek portu txiki ugari kudeatzen dituzte. Ezaugarri teknikoak. Batzuk azpiegitura eta ekipamendu egokiak dituzte. Beste batzuek hobekuntzak behar dituzte: salgaiak uzteko toki gehiago jartzea, eta errepide bidezko sarbideak hobetzea. Bidaiarien eta salgaien zirkulazioa. • Bidaiarien zirkulazioa: Distantzia luzeetan hegazkina du lehiakide, eta, horrenbestez, itsas bidaiak lehenetsi dira. • Salgaien barne-zirkulazioa: kostaldeko findegietatik inguruko portuetara petrolioaren deribatuak garraiatzen dira. • Salgaien nazioarteko zirkulazioak: Garrantzi handia du, inportazio eta esportazio gehienak horrela garraiatzen baitira. o Historikoki, solteko salgaiak ohikoenak izan dira; solidoak industria kontsumitzaileetatik gertutako portuetan, eta likidoak findegi inguruan. o Gaur egun, salgai orokorren zirkulazioa hazten ari da. Portu jakin batzuetara mugatzen da. Salgaien zirkulazioan lurraldeen arteko desorekak daude, portu batzuek beste batzuek baino lehiarako abantaila handiagoak eta egoera ekonomiko hobeak dituzte. Kanpo-garraioan integratzeaEBren esparruan, interes orokorreko portuak Europa Barneko Garraio Sarean sartuta daude. Gainera, itsasoko autobideak sortu dira. • Nazioarteko esparruan, Espainiak nazioarteko plataforma logistiko gisa duen lekua finkatu nahi da. Ingurumenaren gaineko jardueren artean, nabarmentzekoak dira portuetan ingurumen-ikuskaritzak ezartzea eta ingurumena hobetzeko zerbitzuak sortzea.








  1. ERREPIDE BIDEZKO GARRAIOA Errepideek biztanleria guneak elkarrekin lotzen dituzte, funtsezko azpiegiturak dira. Sarearen gaineko eskumenak banatuta daude. Estatuko sareak herrialdeko biztanleria gune nagusiak lotzen ditu eta hauek nazioarteko sareekin lotzeaz arduratzen da. Sare automatikoak herrialde-barneko mugikortasunaz arduratzen dira. Errepide-sarearen diseinua. Erradiala da. Erdigunetzat Madril du, eta ardatzak hedatzen ditu. Ezaugarri teknikoetan alde nabarmenak daude. Gehien hazi direnak autobideak eta autopistak dira. Guztira 15.000 km daude Espainian. Gainerako errepideak kalitate onekoak dira. Bidaiarien eta salgaien barne-zirkulazioa. Errepide bidezkoa da nagusiki. Lurraldeen arteko desorekak. Sarearen trinkotasunari, zirkulazioaren intentsitateari eta irisgarritasunari dagokionez. • Trinkotasuna: Handiagoa da ekonomikoki dinamikoenak diren erkidegoetan. • Zirkulazioaren intentsitatea: Handiagoa da, batez ere hiri-industria eta turismo-dentsitate handienak dituzten Mediterraneoko eta Ebroko korridoreetan. • Irisgarritasuna: Homogenoagoa da errepidez, beste garraio-azpiegitura batzuez baino. Europar Batasunarekiko integrazioa: Frantzia eta Portugalekiko komunikazioak hobeto sustatuko dira. Ingurumenaren gaineko jardueren xedea: kutsadura murriztea da helburua eta horretarako hainbat neurri hartu dira. 
  2. TRENBIDE BIDEZKO GARRAIOA Trenbidea izan zen XIX. Mendearen bigarren erditik eta XX. Mendearen hasierara arte garraiobide nagusia. Trenbide-sareak estatuarenak dira gehienbat. Azpiegituren jabea Adif enpresa da eta RENFE Operadorea trenen jabea da. Trenbide-sarea hiru sarez: • Sare konbentzionala: 200 km/h-tik azpiko abiaduretarako da. Egitura erradiala du: Madrildik periferiako hiri nagusietara. • Abiadura handiko trena: 200 km/h-tik gorako abiaduretarako da. Egitura erradiala du eta 3.100 km daude zabalik, eta 3000 gauzatze edo aztertze bidean. Espainia Europako herrialde hornituena da, eta munduko bigarrena. • Trenbide estuko sarea: Kantauriko mugan ezarrita dago batez ere. Ez da asko erabiltzen. Ezaugarri teknikoak: Ezaugarri egokienak dituena abiadura handiko sarea da. Gainontzeko sareak ere ez daude gaizki. Bidaiarien eta salgaien zirkulazioa apala da: • Bidaiarien zirkulazioa errentagarria da hiriaren kanpoaldearen eta erdigunearen arteko lineetan. • Salgaien zirkulazioan salgai astun eta bolumen handikoak garraiatzen dira eta zirkulazioa urria da, ez dagoelako lekurik. Lurraldeen arteko desorekak daude ekipamenduetan eta trenbiderako irisgarritasunean. Egoera onena estatuko eremu dinamikoenek dute baina aldiz, badaude beste eremu batzuk ez direla horren dinamikoak. Europar Batasunarekiko trenbide-integrazioa sendotuz joango da Europako bide-zabalera progresiboki ezarrita. Ingurumenaren gaineko jardueren xedeak dira trenbidea paisaian txertatzea, sarea elektrifikatzea, zarata gutxitzea eta bideen hesi-efektua gutxitzea.  ITSASONTZI BIDEZKO GARRAIOA Portuen gaineko eskumenak banatuta daude. Estatuak merkataritza-portuak kudeatzen ditu. Autonomia erkidegoek portu txiki ugari kudeatzen dituzte. Ezaugarri teknikoak. Batzuk azpiegitura eta ekipamendu egokiak dituzte. Beste batzuek hobekuntzak behar dituzte: salgaiak uzteko toki gehiago jartzea, eta errepide bidezko sarbideak hobetzea. Bidaiarien eta salgaien zirkulazioa. • Bidaiarien zirkulazioa: Distantzia luzeetan hegazkina du lehiakide, eta, horrenbestez, itsas bidaiak lehenetsi dira. • Salgaien barne-zirkulazioa: kostaldeko findegietatik inguruko portuetara petrolioaren deribatuak garraiatzen dira. • Salgaien nazioarteko zirkulazioak: Garrantzi handia du, inportazio eta esportazio gehienak horrela garraiatzen baitira. o Historikoki, solteko salgaiak ohikoenak izan dira; solidoak industria kontsumitzaileetatik gertutako portuetan, eta likidoak findegi inguruan. o Gaur egun, salgai orokorren zirkulazioa hazten ari da. Portu jakin batzuetara mugatzen da. Salgaien zirkulazioan lurraldeen arteko desorekak daude, portu batzuek beste batzuek baino lehiarako abantaila handiagoak eta egoera ekonomiko hobeak dituzte. Kanpo-garraioan integratzeaEBren esparruan, interes orokorreko portuak Europa Barneko Garraio Sarean sartuta daude. Gainera, itsasoko autobideak sortu dira. • Nazioarteko esparruan, Espainiak nazioarteko plataforma logistiko gisa duen lekua finkatu nahi da. Ingurumenaren gaineko jardueren artean, nabarmentzekoak dira portuetan ingurumen-ikuskaritzak ezartzea eta ingurumena hobetzeko zerbitzuak sortzea.

Entradas relacionadas: