Enpresaren banaketa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en vasco con un tamaño de 2,76 KB
8. Ezagutzaren ekonomia
Ezagutzaren ekonomiaren eredu berriak estrategia aldaketa ekarri du:estrategia berria, ideietan, produktu berezietan, eta premiei egokitutako zerbitzuetan oinarritzen da.
-Ezagutzaren ekonomian, ikerketak, garapenak eta berrikuntzak sortzen ditu kosturik altuenak.
Hazkunde ekonomikoa lortzeko hurrengoa beharrezkoa da:
-I+G+b-n inbertsioa.
-Ezagutza, teknologia eta berrikuntza empresa berriaren funtsezko baliabideak dira.
-Teknologia berriak erabiltzea lagungarria da produktibitatea handitzeko.
-Enpresaren esparrua etengabeko zabalkuntza prozesuan dago.
-Enplegu eskaintzak kualifikazio handiko profesionalentzat dira batik bat.
-Herrialdearen aberastatuna sortu egiten da.
Eredu ekonomiko tradizionala:
-
Eredu ekonomiko berria
-Antolaketa hierarkizatua eta postu sinpleak
-Lehentasuna natura baliabideak eta baliabide materialak izatea da
-Kapital finkoa
-Ekoizpen masiboa
-Ekoizten dena saltzen da
-Prezioa= aleko kostua+erabilgarritasun tartea
Antolaketa deszentralizatua eta postu konplexuak:
-
Lehentasuna ezagutza da
-Kapital ukiezina
-Ekoizpen malgua eta pertsonalizatua
-Bizi ziklo laburra. Merkatu globala, sarean. Net work
-Saltzen dena ekoizten da.
-Prezioa = bezeroak hautemandako balioa.
2.2 AUTOENPLEGUA
Enpresa bat sortzeko prozesuan, beti da lehenengo urratsa ideia bat izatea: negozio-ideia bat. Ideia zenbait bidetatik sor daiteke:
-Asmakizun bat.
-Prestakuntza akademikoa.
-Norberaren jarduna.
-Norberaren lan esperientzia.
-Errepikapena.
-Egokitzapena.
Negozio-ideia bat arrakastatsua izateko, zenbait baldintza bete
behar ditu:
– Merkatuak asetzen ez duen eskaera bati erantzutea.
– Merkatu-zoko bat edukitzea.
– Ekoizpena ekonomikoki errentagarria izatea.
– Enpresak negozio-ideia garatzeko gaitasunak eta trebetasunak izatea.
– Balio erantsia ematea.
2.3 ENPRESA PLANA EDO PROIEKTUA
Enpresaren sustatzaileek egiten duten dokumentu bat da enpresa-plana. ZARAren historia
Enpresa planak bi helburu ditu:
-Barneko alderdiei begira:
-Sustatzaileen taldea kohesionatu eta karguak definitu.
-Enpresaren bideragarritasunarekin lotutako alderdiak aztertu.
-Enpresa nola doan aztertu eta ebaluatu, desbideraketak zuzenduz.
-Kanpoko alderdiei begira:
-Enpresaren proiektua besteei aurkezteko baliabidea izatea.