Enpresa ekoizpen faktoreak konbinatzen dituen

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en vasco con un tamaño de 19,73 KB

Merkatua, saltzaile eta erosleek egiten dituzten jarduera multzoari deitzen zaio. 

Merkatuaren 3 elementuak, 

  • Ondasun edo zerbitzua ekoizten duten sartzailea (empresa).

  • Trukatzen diren ondasunak eta zerbitzuak.

  • Eroaleak, beren premia asetzen dituzte, ekoitzitako ondasunak.

Errenta erabilgarria, errenta erabilgarria da familia batzen duena ken kostuak.

Eskaria, eskariak adierazten du eskatzaileak merkatu ondasun batean zer kantitate erosteko prest dauden. 

Eskariaren baldintzak, Lortutako ondasunen edo zerbitzuen prezioa: Ondasunek elkarren artean. 

  • Ondasun osagarriak -> esaterako, (imprimagailua eta tinta), (kotxea eta gasolina) …

  • Ordezko ondasunak -> esaterako, (tea eta kafea), (udareak eta sagarrak) …

  • Errenta erabilgarria, erosahalmentak erosteko balia daitekeen diru - kantitate baldintzatzen du.

    • Behe mailako ondasunak -> (garraio publikoaren ordez) -> taxia

    • Ondasun arruntak -> (etxebizitza, automobilak...)

    • Luxuzko ondasunak -> (bitxiak eta luxuzko autoak)

    • Kontsumitzailearen lehentasunak, presioak alde batera utzita, modaren eragina.

Gastuak eta inbertsioak, gastuak, jendeak erosten duena edo zerbait lortzeko gastatzen den dirua da. 

  • Inbertsioak, proiektu… edo zerbait aurrera eramateko jartzen duten dirua da. 

Eskaintza, eskaintzak adierazten du enpresak ondasun batean zer kantitate ekoizteko prest dauden.

Eskaintzaren baldintzak, 

  • Ekoizpen - kostuak -> Ekoizpen baliabideen kostuak gora egiten badu, etekinak txikitu egiten dira, eta, horren ondorioz, baliteke enpresek eskaintza murriztu behar izatea, gutxiago gertatzeko.

  • Enpresa - helburuak -> empresa batek merkatuan eskaintzen dituen unitateen kopurua espektatiben arabera ere izan daiteke, eta horrek eragina du enpresa - helburuetan. 

Balioa eta prezioa, produktu baten balioa -> 50 euro + 20% = 60 euro  balioa / eta prezioa → aldatu egiten da gora eta behera = 700 euro salmenta prezioa= prezioa. 

Merkatuaren oreka, izeneko puntuan egiten dute bat kontsumitzaileen eta enpresen planek, beraz, trukea biak asetzeko modukoa izaten da. 

Merkatuaren lehia: Enpresek (saltzaileek) eta eskatzaileek (erosleek) produktu jakin baten inguruan egiten dituzten salerosketa-jarduera guztiek biltzen ditu merkatuak.

Lehiaren Euskal Agintaritza: Jaurlaritzaren erakunde autonomo bat da eta bere eginkizuna merkatuko lehia askearen zaintza.

Lehiaren Agintaritza: gurekin ez jolasteko, beraiek bigilatzen dituzte kontsumitzaileen kondizioak. 

Lehia perfektuko merkatua


Biak ados egotea, saltzaileak prezio onean saldu eta erosleak, prezio egokian. Adibidez, Baserritarren merkatua, arrainen lonja eta fruta lonja… 

Lehia inperfektuko merkatua: Saltzaileak edo erosleak, bietako bat  ados ez dagoenean, Enpresa batek edo batzuek dute prezioan eragiteko ahalmena. Merkatu gehienak lehia inperfektukoak dira.

  • Lehia monopolista:  Lehia ireki bat da, eta denak nahi dute merkatu kuota irabaztea eta denak hori erostea. Kolazko marka asko daude, baina inork ez du horrela eskatzen, Coca-cola eskatzen duzu zuzenean.  Coca-Cola, Rimel, Cola Cao edo Fairy esaterako.

  • Oligopolioa: Enpresa gutxi batzuek kontrolatzen dute merkatua, elektrizitatea, gasolindegia, gasa… energiarekin zerikusia dutenak. 

    • Monopolioa:  Produktu bat, batek bakarrik saltzea, nahi duen prezioa jarriko dio, ez duelako konpetiziorik. Tabakoa bakarrik estatuak saltzen du, eta beraiek saldu dezakete beste dendetara, baina prezioa aldatu gabe. Tabakoa, seiluak...

Publizitatea: eta merkatu-politika, etengabe zaindu behar dira merkatu-kuotari eutsi eta bezero berriak egiteko.Publizitatea sormen handikoa da, erakargarria, kontsumitzaileen nahiei zuzendua bere leialtasuna lortzeko.

Merkatu kuota: ahalik eta handiagoa izatea nahi dute markak. Hau da, denok beraiei erostea. 

Merkatu-politika:  Enpresa batek bere produktuaren  merkatu kuota haunditzeko erabiltzen dituen estrategiak. 

  • Publizitatea


  • marketina.

  • prezio-kalitate ona.

  • deskontuak.

  • ofertak.

  • klientearen fidelizazioa. 

Entradas relacionadas: