Empresa, Producció i Màrqueting: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB

Què és una empresa?

Una empresa és una unitat econòmica que, a partir de la combinació dels diferents factors de producció, posa a disposició del públic béns o serveis.

Factors de Producció

  • Terra (matèria prima)
  • Treball
  • Capital

Funcions de l'empresa

  1. Coordinar els factors de producció.
  2. Elaborar béns i serveis:
    • Béns: Tangibles, materials.
    • Serveis: Treball i capital.
  3. Obtenir recursos econòmics.

Objectiu de l'empresa

L'objectiu de l'empresa privada, en general, és l'obtenció de beneficis per als seus propietaris. Amb la seva activitat:

  • Promou un benefici social (crea treball i produeix béns i serveis).
  • Genera costos socials (produeix residus que contaminen el medi ambient, situacions de treball inadequades, béns de poca qualitat).

Per a corregir aquesta part negativa, és necessari que l'estat creï una normativa:

  • Normativa laboral (Estatut dels Treballadors - ET).
  • Normativa mediambiental.
  • Protecció al consumidor.

L'empresari

L'empresari planifica, organitza, controla la producció i assumeix el risc derivat de les activitats.

Característiques d'un emprenedor

  1. Capacitat d'organització.
  2. Creativitat i esperit innovador.
  3. Audàcia i eficàcia.
  4. Constància i desig de superació.
  5. Formació adequada.
  6. Independència.

El Producte

Qualsevol bé o servei, o la combinació dels dos, que s'ofereix amb la finalitat de satisfer els desitjos del consumidor.

Segons les seves característiques

  • : Objecte físic que es pot tocar.
  • Servei: Conjunt d'activitats i operacions que serveixen per a un ús determinat.

Segons la seva finalitat

  • De consum:
    • Duradors: Duren molt de temps.
    • Fungibles: D'usar i llençar.
  • Industrial: Matèries primeres, components, equips de producció (conjunt de maquinària).

Estudi de Mercat

A partir d'una sèrie d'informacions, preveure la resposta del mercat davant del producte i plantejar les millors estratègies de mercat. És un procés d'investigació que té la finalitat d'obtenir informació rellevant sobre el consumidor, el grau de competència i altres característiques de l'entorn que afecten el producte.

Utilitats de l'estudi de mercat

  • Definir el producte o servei.
  • Conèixer la dimensió del mercat.
  • Demostrar la viabilitat del projecte.

Objectius de l'estudi de mercat

  • Anàlisi qualitativa del mercat.
  • Anàlisi quantitativa del mercat.
  • Anàlisi dels productes existents.
  • Anàlisi de la comunicació que fan les empreses.
  • Anàlisi de la distribució i venda.

El Mercat

És el conjunt de compradors reals o potencials d'un producte.

QM = (Mercat actual de l'empresa X / Mercat actual total) * 100

Mercat meta o mercat objectiu: El mercat actual total és el 100% del mercat.

Segmentació del mercat: Criteris

  • Geogràfics.
  • Demogràfics.
  • Socioeconòmics.
  • Personals.
  • Conductuals.

La Competència

La formen totes aquelles empreses que es dediquen a una activitat similar a la nostra.

Tipus de competència

  • Competència perfecta
  • Monopoli: Una única empresa que ofereix un producte o un servei.
  • Oligopoli: Molts fabricants i pocs consumidors.

El Màrqueting

Conjunt de tècniques per fer arribar el producte/servei al consumidor final.

Els quatre components del màrqueting (Màrqueting Mix)

  1. Producte
  2. Preu
  3. Promoció
  4. Distribució

Els Vivers d'Empreses

Són espais que pretenen acollir noves iniciatives empresarials per facilitar la seva viabilitat en els primers mesos/anys de posada en marxa. Normalment estan vinculats a l'ajuntament. Poden disposar a baix cost dels serveis.

Entradas relacionadas: