Empresa, Producció i Màrqueting: Guia Completa
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB
Què és una empresa?
Una empresa és una unitat econòmica que, a partir de la combinació dels diferents factors de producció, posa a disposició del públic béns o serveis.
Factors de Producció
- Terra (matèria prima)
- Treball
- Capital
Funcions de l'empresa
- Coordinar els factors de producció.
- Elaborar béns i serveis:
- Béns: Tangibles, materials.
- Serveis: Treball i capital.
- Obtenir recursos econòmics.
Objectiu de l'empresa
L'objectiu de l'empresa privada, en general, és l'obtenció de beneficis per als seus propietaris. Amb la seva activitat:
- Promou un benefici social (crea treball i produeix béns i serveis).
- Genera costos socials (produeix residus que contaminen el medi ambient, situacions de treball inadequades, béns de poca qualitat).
Per a corregir aquesta part negativa, és necessari que l'estat creï una normativa:
- Normativa laboral (Estatut dels Treballadors - ET).
- Normativa mediambiental.
- Protecció al consumidor.
L'empresari
L'empresari planifica, organitza, controla la producció i assumeix el risc derivat de les activitats.
Característiques d'un emprenedor
- Capacitat d'organització.
- Creativitat i esperit innovador.
- Audàcia i eficàcia.
- Constància i desig de superació.
- Formació adequada.
- Independència.
El Producte
Qualsevol bé o servei, o la combinació dels dos, que s'ofereix amb la finalitat de satisfer els desitjos del consumidor.
Segons les seves característiques
- Bé: Objecte físic que es pot tocar.
- Servei: Conjunt d'activitats i operacions que serveixen per a un ús determinat.
Segons la seva finalitat
- De consum:
- Duradors: Duren molt de temps.
- Fungibles: D'usar i llençar.
- Industrial: Matèries primeres, components, equips de producció (conjunt de maquinària).
Estudi de Mercat
A partir d'una sèrie d'informacions, preveure la resposta del mercat davant del producte i plantejar les millors estratègies de mercat. És un procés d'investigació que té la finalitat d'obtenir informació rellevant sobre el consumidor, el grau de competència i altres característiques de l'entorn que afecten el producte.
Utilitats de l'estudi de mercat
- Definir el producte o servei.
- Conèixer la dimensió del mercat.
- Demostrar la viabilitat del projecte.
Objectius de l'estudi de mercat
- Anàlisi qualitativa del mercat.
- Anàlisi quantitativa del mercat.
- Anàlisi dels productes existents.
- Anàlisi de la comunicació que fan les empreses.
- Anàlisi de la distribució i venda.
El Mercat
És el conjunt de compradors reals o potencials d'un producte.
QM = (Mercat actual de l'empresa X / Mercat actual total) * 100
Mercat meta o mercat objectiu: El mercat actual total és el 100% del mercat.
Segmentació del mercat: Criteris
- Geogràfics.
- Demogràfics.
- Socioeconòmics.
- Personals.
- Conductuals.
La Competència
La formen totes aquelles empreses que es dediquen a una activitat similar a la nostra.
Tipus de competència
- Competència perfecta
- Monopoli: Una única empresa que ofereix un producte o un servei.
- Oligopoli: Molts fabricants i pocs consumidors.
El Màrqueting
Conjunt de tècniques per fer arribar el producte/servei al consumidor final.
Els quatre components del màrqueting (Màrqueting Mix)
- Producte
- Preu
- Promoció
- Distribució
Els Vivers d'Empreses
Són espais que pretenen acollir noves iniciatives empresarials per facilitar la seva viabilitat en els primers mesos/anys de posada en marxa. Normalment estan vinculats a l'ajuntament. Poden disposar a baix cost dels serveis.