Emissions de dues paraules
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,91 KB
•Taquilàlia o taquifèmia:
Trastorn de la fluïdesa. L’infant
parla de forma ràpida, precipitada i confusa, que el porta a omitir
Fonemes i síl·labes finals i paraules senceres. També poden haver repeticions
No conscients. Amb tractament especialitzat es pot arribar a tenir capacitat de
Control.
•Tartamudeig o disfèmia:
Alteració en el ritme de la parla. Manca de coordinació en l’aparell fono -
Articulador i interrupcions brusques (espasmes). El tartamudeig evolutiu (3-4
Anys) és força habitual i tendeix a desaparèixer per sí sol. El tartamudeig
Adult és difícil de reconduir ja que te un component emocional molt alt i cal
Combinar tractament de logopèdia i psicoterapèutic (en funció de l’
Interlocutor s’aguditza o no. Jerarquies).
discapacitat sensorial
•Auditives:
Provoquen pertorbacions en la veu (manca d’entonació, to excessivament agut o
Greu,..) i en la parla (ritme modificat respecte de la norma, defectes
Articulatoris, vocabulari limitat, dificultats per la construcció sintàctica)
•Visuals:
El nen cec pot sentir molta angoixa per la comprensió de l’entorn. Si no
S’afavoreix l’experimentació també es poden donar cassos de pobresa expressiva.
disatria:
•Trastorn
D’expressió verbal causat per una alteració en el control muscular dels
Mecanismes de la parla.
Associat a paràlisi cerebral.
NIVELL SEMANTIC
El
Llenguatge apareix gràcies a la capacitat de representacióo
Funció simbòlica, quan es pot donar significat a un significant; és el que
Anomenem paraula.JOC Famílies,PARAULES,OPOSATS
NIVELL SINTANTIC:
•L'estructura
sintàctica
Del llenguatge sorgeix per imitació del model adult. JOC REI, ORDRES,Construcció FRASES.
NIVELL PRAGMATIC:
•S'intenta
Analitzar com fa servir el nen el llenguatge.
•Hem
de tenir en compte: l'emissor, el
Receptor, el canal i la situació comunicativa, per tal de determinar si
Aquestes emissions estan en consonància amb les situacions on es donen.