Emissions de dues paraules

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,91 KB

Taquilàlia o taquifèmia: Trastorn de la fluïdesa. L’infant parla de forma ràpida, precipitada i confusa, que el porta a omitir Fonemes i síl·labes finals i paraules senceres. També poden haver repeticions No conscients. Amb tractament especialitzat es pot arribar a tenir capacitat de Control.


Tartamudeig o disfèmia: Alteració en el ritme de la parla. Manca de coordinació en l’aparell fono - Articulador i interrupcions brusques (espasmes). El tartamudeig evolutiu (3-4 Anys) és força habitual i tendeix a desaparèixer per sí sol. El tartamudeig Adult és difícil de reconduir ja que te un component emocional molt alt i cal Combinar tractament de logopèdia i psicoterapèutic (en funció de l’ Interlocutor s’aguditza o no. Jerarquies).
discapacitat sensorial
Auditives: Provoquen pertorbacions en la veu (manca d’entonació, to excessivament agut o Greu,..) i en la parla (ritme modificat respecte de la norma, defectes Articulatoris, vocabulari limitat, dificultats per la construcció sintàctica)
Visuals: El nen cec pot sentir molta angoixa per la comprensió de l’entorn. Si no S’afavoreix l’experimentació també es poden donar cassos de pobresa expressiva.
disatria:
•Trastorn D’expressió verbal causat per una alteració en el control muscular dels Mecanismes de la parla.

   Associat a paràlisi cerebral.

NIVELL SEMANTIC

El Llenguatge apareix gràcies a la capacitat de representacióo Funció simbòlica, quan es pot donar significat a un significant; és el que Anomenem paraula.JOC Famílies,PARAULES,OPOSATS
NIVELL SINTANTIC:
•L'estructura sintàctica Del llenguatge sorgeix per imitació del model adult. JOC REI, ORDRES,Construcció FRASES.
NIVELL PRAGMATIC:
S'intenta Analitzar com fa servir el nen el llenguatge.
•Hem de tenir en compte: l'emissor, el Receptor, el canal i la situació comunicativa, per tal de determinar si Aquestes emissions estan en consonància amb les situacions on es donen.


Entradas relacionadas: