Emissions de dues paraules

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,23 KB

1. Psicologia evolutiva. Piaget. La primera etapa


El primer que desenvolupa l’ésser humà al néixer són els reflexos. Poc a poc el nen que ha nascut anirà evolucionant aprenent conductes innates com pot ser: xuclar, moure’s etc. La teoria piagetiana representarà mitjançant un esquema com s’estructura i s’organitza la ment en cada moment de la vida.
- Primera etapa, els tres primers estadis (0-2 anys)
La primera etapa és dividida en tres estadis (1. Estadi dels actes reflexos (0-3 mesos) 2. Estadi d’organització i percepció dels hàbits (3-12 mesos) 3. Estadi sensoriomotriu (1-2 Anys)  ) en que el més destacat és el sensoriomotriu. La base de la vida del nen que neix fins els 18 mesos, són una sèrie de subestructures cognoscitives i reaccions afectives. El nen ha de fer servir els seus instints per sobreviure com pot ser l’exemple de mamar en que poc a poc es converteix en una manera de comprendre el món. El nen fa activitats intel•ligents a mesura que va desenvolupant la seva intel•ligència. Finalment Piaget diu que el nen pot pensar sense disposar de llenguatge si disposa d’elements necessaris i els pot manipular.

2. Segona etapa


Les operacions preoperatives 2-7 anys
En aquesta etapa apareix el llenguatge, que l’ajudarà a intercanviar informació amb altres i poder raonar amb paraules. Piaget ho considera “el naixement del pensament”. Parla del pensament dient que no neix de cop sinó que es va elaborant fins al final de l’etapa. El pensament del nen és egocèntric perquè tot gira al seu voltant. Ex: La lluna brilla perquè jo hi pugui veure la nit.
No distingeix el perquè de les coses. Ex: per què gira una pilota? Per què la pilota ve cap a mi?
Apareix un pensament “artificialisme”, es pensa que tot està fet per l’humà.
El nen té una intuïció espacial, en que no hi existeix un pensament lògic.
Un nen menor de 7 anys diria que hi hauria les mateixes # en les dues files. Un major de 7 anys diria que hi ha mes a la 2a fila.

3. Tercera etapa (7-12)


- Les operacions concretes
Al complir 7 anys, el nen ja comença a demostrar un pensament lògic i també la supressió de l’egocentrisme, l’animisme i l’artificialisme en que permet veure-li una visió més equilibrada i amb possibilitats  de compendre’l.
En aquesta, hi apareix una intel•ligènci social en que fa que el nen pugui discutir, raonar amb altres, treball en comú i cooperar.
Gràcies al fet d’escoltar diverses coses fa que s’hi desenvolupi una reflexió en ell.
Cas de l’atomisme: desaparició del sucre
Nen menor de 7 anys: “Ha desaparegut”
Nen major de 7 anys: “S’ha diluït en aigua”. (Als 9-10 Anys serà capaç de dir que té més densitat i més volum) el nen treballa les nocions de substància, pes i volum.
Un dels progressos més espectacular és el del pas de les intuïcions a les operacions concretes. En el que permet al nen: reunir, organitzar o classificar objectes. L’estructura sil•logística és el que Piaget anomena reversibilitat en que permet invertir operacions l’ògiques en que ho representa mitjançant aquest esquema: “Si A=B i B=C, llavors A=C”. Aquest fet permet admetre altres punts de vista en que la reversibilitat és fonamental.

4. Quarta etapa


Per quarta i última, s’esdevé en la ment del infant el pas del pensament concret al pensament abstracte.
Les operacions intel•lectuals són concretes, en que els objectes poden ser manipulats sense tenir-los al davant, bàsicament  amb símbols o representacions, és a dir, nombres, fórmules matemàtiques o paraules. Això rep el nom de pensament formal o hipotètic. Un nen de 10 anys si tingués al davant dues nenes de diferents colors de cabell, el nen contestaria una suposició perquè no les tindria la davant, pensament concret. Un adolescent en canvi, no tindria la necessitat de que existissin. Aquesta etapa ja seria el principi de la maduresa del pensament. Més endavant aqueta capacitat de pensar s’anirà usant de forma més formal per preveure les coses i interpretar l’experiència per tenir una millor comprensió del món.

5. Conductisme clàssic de Pavlov. Introducció i esquema bàsic conductista


Pavlov diu que l’organisme està governat per una sèrie de lleis i que l’objectiu de la psicologia és precisament descobrir-les. En el que es basa Pavlov, és que l’organisme s’interrelaciona amb un entorn i ha de reaccionar davant d’aquest, rep el nom de conducta. L’adaptació constant, per Pavlov son els reflexos incondicionats en que es la manera de reaccionar de manera innata l’organisme amb el medi.
Pavlov també parla dels reflexos i ho relaciona amb una sèrie d’exemples
1r Exemple: Una presa rodejada per depredadors es manté alerta per si l’ataquen i els depredadors intenten que no els percebi amagant-se
2n Exemple: Girem el cap quan sentim un cop a la nostra esquena
Descartes deia que això és una resposta del cos, no de la ment
Pavlov deia que les activitats de l’ésser humà (imaginar, recordar, comprendre…) es podien estudiar.

Entradas relacionadas: