Educació i intervenció a la primera etapa de l'educació infantil
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,07 KB
Explica la diferència entre educació i intervenció
L’educació és aplicar una programació perquè els infants adquireixin coneixements. L’intervenció són totes les accions destinades a la satisfacció de les necessitats bàsiques socials.
Relació entre educació i intervenció a la primera etapa de l'educació infantil
L’educació a l’etapa d’Educació Infantil pot entendre’s com la intervenció en els infants dirigida a la consecució del desenvolupament global de les seves capacitats i a la satisfacció de les seves necessitats.
Necessitats bàsiques del nen i exemples
- L’ordre material (educació, higiene, vestit, alimentació…)
- Les referides a la salut (carnet de vacunacions, intervencions mèdiques…)
- Les que es refereixen a l’àmbit escolar (dret d’anar a l’escola i tenir el mateix material que tothom, si no ho té, pot demanar beques)
- Les que deriven de l’estatus social (econòmiques, religioses, culturals)
- Les lligades a la llibertat i la dignitat (llibertat d’expressió)
Intervenció educativa manipulativa a la primera etapa d'educació infantil
Un exemple d’intervenció educativa manipulativa pot ser fer puzzles, plastilina, muntar blocs de peces, etc. La qüestió és que l’infant manipuli amb les seves mans i utilitzin elements perquè el nen pugui aprendre.
Significat de l'educació segons educare i educere
Educare: l’educació entesa com una activitat que consisteix a guiar o proporcionar des de fora, allò necessari. Educere: canalitzar les potencialitats ja existents de la persona, extreure alguna cosa que, d’una forma o altra, ja estava potencialment donada.
Protagonistes de l'educació segons educare i educere
Els protagonistes de l’educació segons el terme educare són les famílies, els docents, etc.
Els protagonistes de l’educació segons el terme educere són els infants.
Educació actual basada en educere
Actualment des de mitjans dels 80´s adquireix un sentit molt més interactiu, i el significat “Educere” hi juga un paper fonamental. Això implica un plantejament en què l’infant és un ésser actiu i lliure que, a través del procés de socialització, construeix el seu propi coneixement.
Capacitats clau del TEI
Autonomia, innovació, organització del treball, responsabilitat, relacions interpersonals, treball en equip i resolució de problemes.
Llocs de treball amb la titulació de TEI
Educador infantil (1ª etapa), educador infantil (2ª etapa), programes amb infants institucionals, oci de 0 a 6 anys, animador infantil.
Concepte de pedagogia i didàctica
Concepte de pedagogia: és una ciència que s’ocupa de l’educació i l’ensenyament.
Procedència del terme pedagogia: prové del terme grec “paidagogós” -paidós: infant. -agogé: conducció fet de portar.
Definició de didàctica: branca de la pedagogia centrada en mètodes i tècniques.
Principis de l’escola tradicional i escola nova
-Transmissor de coneixements.
-Memorístic
-Sense creativitat
-Disciplina i càstig
-Sense entorn
-No importància de característiques personals
-Objectiu final: adquisició de continguts
Definició d’escola nova: Moviment pedagògic iniciat a finals del s.XIX amb la finalitat de renovar els principis de l’escola tradicional.
Principals figures de l’escola nova: Rosa Agazzi, Carolina Agazzi, Maria Montessori, Ovide Decroly, Célestin Freinet
Que és la pedagogia? Ciència que estudia els processos mentals, les sensacions, les percepcions i el comportament del ser humà, en relació amb el medi ambient físic i social que l’envolta