E) el cost de capital mitjà ponderat serà inferior al cost del finançament aliè sempre que

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,58 KB

La gran empresa als Estats Units

La gran empresa moderna els EE.UU va aparèixer per la integració de la Producció i distribució a gran escala o de la integració horitzontal amb altres Empreses del seu mateix sector.

Trusts una sèrie d’empreses Cedien les seves accions a una junta d’administradors i rebien a canvi Certificats per un valor equivalent; la junta obtenia el control legal de les Empreses i actuava com un consell d’administració

Holdings


  Una nova societat agrupava les accions de les Empreses constituents

Fusions


Una conseqüència de les Fusions fou la generalització de la societat anònima. Es va deure als efectes D’una política governamental dissenyada per frenar la gran empresa, i al Desenvolupament d’un mercat de valors industrials i una banca d’inversió

El resultat final fou la creació d’oligopolis en la major part de es Indústries nord-americanes i l’estratègia de creixement més generalitzada va Ser la diversificació (noves línies de productes)

Gran Bretanya: capitalisme Familiar, holdings i especialització

A)Existència d’una xarxa de Distribució i comercialització molt desenvolupada

B)Mercat molt competitiu i Atomitzat, obert a l’exterior, la qual cosa va reforçar una major Especialització

La llibertat de Càrtels i altres formes de col·lusió va fer que, en la Majoria dels sectors sorgissin trade Associations. Aquestes associacions industrials fixaven preus i quotes de Mercat. Gairebé totes les empreses van optar per l’holding com a estructura de Govern, i això va permetre a les empreses fusionades mantenir la seva autonomia.

L’empresa britànica va mantenir diverses peculiaritats com la presència de Les famílies en la direcció, en part a causa de la inexistència d’entitats Especialitzades en finançament industrial.

Els empresaris britànics es van especialitzar en sector associats a un país De rendes elevades, i en els dits sectors, a través de xarxes d’empreses de Vegades articulades a través d’holdings, van mantenir els seus avantatges Competitius no només en Gran Bretanya sinó en el mercat internacional

L’empresa Alemanya: cooperació Interna i competitivitat internacional

a)Eren semblants en Grandària a les britàniques, però el seu grau de diversificació i integració Vertical s’assemblaven més a les nord-americanes

b)Les empreses alemanyes Més competitives en el mercat internacional es van caracteritzar per un sistema Productiu flexible

C)Van realitzar la triple Inversió

D)Van tenir el seu caràcter Familiar

E)Es va mantenir un sistema De formació de mà d’obra basat en la tradició d’aprenentatge artesanal

Un dels fenòmens més distintius de la indústria Alemanya fou l’extensió Dels Càrtels, no només varen fixar preus i quotes en el mercat domèstic, sinó Quees van convertir en peces Fonamentals en l’estratègia d’expansió exterior de les empreses alemanyes. Les Empreses alemanyes van cooperar a l’interior i van competir a l’exterior, per La qual cosa s’ha definit al capitalisme alemany com a gerencial cooperatiu.

Els zaibatsu japonesos

La seva estructura dels grans zaibatsu podria ser definida com u holding Gegantí

-La família o grup de famílies controlaven els seus negocis a través d’una Societat col·lectiva o limitada

-Cada negoci era origínàriament una divisió autònoma d’aquesta societat

-La direcció es va deixar el càrrec de gerents assalariats.

Més tard degut a l’augment de les necessitats de capital, van conduir a les Famílies a adoptar la forma de la societat per accions i introduir capital Extern

L’èxit d’aquesta organització fou degut:

-Forta inversió en tecnologia i administració

-Van operar com un quasi-mercat i van integrar de manera no sempre formal El finançament, producció i distribució

-Van combinar una centralització estratègica i una descentralització Operativa

La pervivència de formes Tradicionals en la gran empresa: França

Les grans companyies franceses es van caracteritzar per tenir bones Capacitats organitzatives en producció, però molt poc desenvolupades en Màrqueting, direcció i investigació.

Càrtel: el seu objectiu no és tant la regulació de la producció com la Promoció de les vendes i la innovació

El holding va operar com una mena de mercat de capitals interns, tant per Cobrir l’escàs desenvolupament del mercat de valors industrials com per les Reticències de les famílies en el poder a recórrer a capital extern

Les fusions van adquirir una certa importància només en els anys 20, quan L’augment de les necessitats de capital va obligar a algunes famílies a acudir Al mercat

Entradas relacionadas: