Dret financer

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,77 KB

Document de 2015 del Departament d’Ensenyament “De l’escola inclusiva al sistema inclusiu”


Com defineixen P. Pujolàs i J. R. Lago (2006): Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents, una escola que no exclou ningú, perquè no hi ha diferents categories d’estudiants, només hi ha una sola categoria d’alumnes, sense cap mena d’adjectius, que —evidentment— són diferents. A l’escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius; no hi ha alumnes corrents i alumnes especials, sinó simplement alumnes, cadascú amb les pròpies característiques i necessitats. La diversitat és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents (afortunadament). L’atenció educativa a tots els alumnes ha d’impregnar la cultura del centre i ha de tenir en compte:

  • Una perspectiva transversal, que parteix d’un currículum per a tots i d’un projecte educatiu de centre que planifica unes estratègies metodològiques i organitzatives que garanteixen la participació i l’aprenentatge de tots els alumnes.

  • Una perspectiva longitudinal, que preveu tot el recorregut pel sistema educatiu i que garanteix la coherència entre totes les etapes, des de l’educació infantil fins a l’educació postobligatòria, a fi de possibilitar l’assoliment d’una vida de qualitat i uns resultats personals valuosos.

Parlar d’una escola per a tothom implica concretar els principis següents:


  • El reconeixement de la diversitat com un fet universal


  • El sistema inclusiu com l’única mirada possible per donar resposta a tots els alumnes


  • La personalització de l’aprenentatge perquè cada alumne pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats


  • L’equitat i la igualtat d’oportunitats com a dret de tots els alumnes a rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit.

  • La participació i la coresponsabilitat per construir un projecte comú a partir del diàleg, la comunicació i el respecte.

  • La formació del professorat per promocionar oportunitats de creixement col·lectiu i per desenvolupar projectes educatius compartits.


Entradas relacionadas: