Dobre e mordobre

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en gallego con un tamaño de 6,23 KB

AS CANTIGAS DE AMOR

as cantigas de amor pertence a lírica galego - portuguesa, orde nos territorios de Galicia e Portugal do Siglo XII ata mediados do XIV tomen ten influencia da lírica trobadoresca da provenza, no sur de Francia.

nelas o trovador compañía e xograr interpretaba as cantigas nas prazas

1. CARACTERISTICAS TEMATICAS

dentro das cantigas de amor existen 4 temas que as caracterizan

• a lanza a dama: enumeración de trazos físicos que caracterizan a dama

• amor do poeta: non se describe con detalle o proceso de namoramento

• reserva da dama: a muller, que se describe como inalcanzable permanece en anonimato, a muller non corresponde aos sentimento do namorado

• coita de amor: a dor que provoca este amor platónico, o trovador prefiero morrer de amor que vivir

con ello

2. CARACTERISTICAS FORMAIS

as cantigas de amor están compuestas por cobras (estrofas) e palavras (versos), podense diferenciar 2 tipos:

• cantigas de mestria: seguem o modelo provenzal, carecen de refrán

• cantigas de refrán: embregan recursos das cantigas de amigo, ao final de cada estrofa aparece un

refrán

3. GRAOS DO AMOR CORTÉS

• fenhedor: a amda non sabe que ten un admirador

• precador: o poeta dirixese directamente a muller pero non lle fai caso

• entendedor: ela o atende pero non pasa nada mas

4. ARTIFICIOS DE REPETICION

3• paralelismos:
consiste en reiterar determinadas estructuras sintacticas

• dobre: consiste na repeticion de unha o mais palabras dentro dunha estrofa en lugares simétricos

• mordobre: e a repetición dunha palabra ao longo da cantiga

• ata - finda: consiste na concatenacion de estrofas

• finda: ao final da cantiga se resume todo

AS CANTIGAS DE AMIGO

son composiciones abrévese sinxelas, tenen orille provenzal e presentan trazos da poesia tradicional.Nas cantigas de amigo unha rapaza expón os seus sentimentos amorosos cara o seu namorado, o namorado se nomes coa a palabra amigo

podense diferenciar 2 grandes tipos:

• cantigas de amigo ao estilo do amor cortés: a muller sofre os mesmos sentimentos e coitas que ten o

namorado nas cantigas de amor

• Cantigas de amigo tradicionais: son composiciones con motivos tradicionais que singularizan a lírica

galego - portuquesa fronte as otras manitestaciones líricas

o tema central e o amor que sente a rapaza que se pode manifestar en forma de tristeza pola ausencia ou alegria polo encontro, as cantigas poden presentarse de forma narrativa ou dialogada.

1. TEMÁTICA

• bailadas: a moza expresa alegria de vivir por estar namorada e invita ao baile

• marinas: o mar ten moita importancia

• cantigas de romaría: ambientadas en santuarios ou capelas onde a amiga se unta co namorado

• alboradas: a namorada agrada polo momento da alba, xa que poder toparse con el

2. FORMA

• paralelismo: tecnica que consiste en repetición de unha idea en duas estrofas seguidas, variando so as

palabras finais

• leixaprén: repetición dos segundos versos un par de estrofas

• refrán: repetición literal do ultimo verso a final de cada estrofa

AS CANTIGAS DE ESCARNIO

son composicións líricas, proven do sirventés provenzal no que o trovador busca a burla por medio da sátira a traves da burla busca tamen divertir ao público

1. TEMAS

Sátiras sociopolíticas: o trovador se burla de vicios, costumes, defectos físicos...

• Sátiras literarias: se burla de otros tipos de poesias

• Sátiras sexuais: burlas durante determinadas practicas sexuais, homosexuais, cornudos..

2. TIPOS DE CANTIGAS

• cantigas de escarnio: caracterizan pola sátira encuberta, atáñanse usando a ironia, xogos de palabras, dobres sentidos...

• cantigas de maldicir: amorna unha sátira directa contra un individuo con palabras claras sen dobre

sentido.

CANTIGAS DE SANTA María

son un conjunto de 427 cantigas de temáticas relixiosas dedicadas a ensalzar á figura da virxe maría, atribuyese a sua autoria a Alfonso X (o sabio)

conservanse 4 códices que se atopan na biblioteca nacional de Madrid

1. CLASIFICACIÓN

clasificanse en 2 grandes grupos:

• cantigas narrativas: cantigas onde se relatan milagres atribuidos a virxe. Iniciase cun refrán e rematan cunha admiracion a santa maría

• cantigas líricas: son oracións, loanzas a vire, describe coas mesmas calidades das cantigas de amor

OS XÉNEROS MENORES

• a pastorela: composicións poéticas, se conta o encontro dun cabaleiro - troubadour e unha pastora, o

cabaleiro declarase e ela o acepta ou o rexeitara

• o pranto: poemas compostos para expresar o dor pola morte una persoa de grande importancia e

loar as suas virtudes

• a tenzón: consiste na disputa de dialogada entre 2 autores sobre a súa habilidade en versificar, os protagonistas eran o trovador e o xograr

A PROSA MEDIEVAL

dentro da literatura medieval, tomen existe a producción en prosa, ainda que e máis escasa, conservan unha serie de textos e documentos, entre os séculos xiii e xv, tanto de non ficción coma de ficción

1. PROSA DE NON FICCIÓN

podemos distinguir 3 tipos:

• prosa histórica: narraciones sobre acontecementos históricos, encargados por reis ou nobres

• prosa hixiográfica: obras de tipo relixioso sobre vida e milagres de santos

• prosa didáctica e xurídica: textos sobre cordado dos animais

2. PROSA DE FICCIÓN

se divide en 3 ciclos segundo a súa temática:

• ciclo bretón: sucede en gran bretaña e narra as aventuras do rei arturo

• ciclo clásico: conformado pola materia de troia, relatos sobre a Grecia clásica, os deuses e heroes, espisodios da guerra de troia...

• ciclo carolinxio: integrado polos milagres de santiago, versión do codex calixtinux, que conten relatos

biblicos

Entradas relacionadas: