Dobre e mordobre
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en gallego con un tamaño de 6,23 KB
AS CANTIGAS DE AMOR
as cantigas de amor pertence a lírica galego - portuguesa, orde nos territorios de Galicia e Portugal do Siglo XII ata mediados do XIV tomen ten influencia da lírica trobadoresca da provenza, no sur de Francia.
nelas o trovador compañía e xograr interpretaba as cantigas nas prazas
1. CARACTERISTICAS TEMATICAS
dentro das cantigas de amor existen 4 temas que as caracterizan
• a lanza a dama: enumeración de trazos físicos que caracterizan a dama
• amor do poeta: non se describe con detalle o proceso de namoramento
• reserva da dama: a muller, que se describe como inalcanzable permanece en anonimato, a muller non corresponde aos sentimento do namorado
• coita de amor: a dor que provoca este amor platónico, o trovador prefiero morrer de amor que vivir
con ello
2. CARACTERISTICAS FORMAIS
as cantigas de amor están compuestas por cobras (estrofas) e palavras (versos), podense diferenciar 2 tipos:
• cantigas de mestria: seguem o modelo provenzal, carecen de refrán
• cantigas de refrán: embregan recursos das cantigas de amigo, ao final de cada estrofa aparece un
refrán
3. GRAOS DO AMOR CORTÉS
• fenhedor: a amda non sabe que ten un admirador
• precador: o poeta dirixese directamente a muller pero non lle fai caso
• entendedor: ela o atende pero non pasa nada mas
4. ARTIFICIOS DE REPETICION
3• paralelismos:
consiste en reiterar determinadas estructuras sintacticas
• dobre: consiste na repeticion de unha o mais palabras dentro dunha estrofa en lugares simétricos
• mordobre: e a repetición dunha palabra ao longo da cantiga
• ata - finda: consiste na concatenacion de estrofas
• finda: ao final da cantiga se resume todo
AS CANTIGAS DE AMIGO
son composiciones abrévese sinxelas, tenen orille provenzal e presentan trazos da poesia tradicional.Nas cantigas de amigo unha rapaza expón os seus sentimentos amorosos cara o seu namorado, o namorado se nomes coa a palabra amigo
podense diferenciar 2 grandes tipos:
• cantigas de amigo ao estilo do amor cortés: a muller sofre os mesmos sentimentos e coitas que ten o
namorado nas cantigas de amor
• Cantigas de amigo tradicionais: son composiciones con motivos tradicionais que singularizan a lírica
galego - portuquesa fronte as otras manitestaciones líricas
o tema central e o amor que sente a rapaza que se pode manifestar en forma de tristeza pola ausencia ou alegria polo encontro, as cantigas poden presentarse de forma narrativa ou dialogada.
1. TEMÁTICA
• bailadas: a moza expresa alegria de vivir por estar namorada e invita ao baile
• marinas: o mar ten moita importancia
• cantigas de romaría: ambientadas en santuarios ou capelas onde a amiga se unta co namorado
• alboradas: a namorada agrada polo momento da alba, xa que poder toparse con el
2. FORMA
• paralelismo: tecnica que consiste en repetición de unha idea en duas estrofas seguidas, variando so as
palabras finais
• leixaprén: repetición dos segundos versos un par de estrofas
• refrán: repetición literal do ultimo verso a final de cada estrofa
AS CANTIGAS DE ESCARNIO
son composicións líricas, proven do sirventés provenzal no que o trovador busca a burla por medio da sátira a traves da burla busca tamen divertir ao público
1. TEMAS
• Sátiras sociopolíticas: o trovador se burla de vicios, costumes, defectos físicos...
• Sátiras literarias: se burla de otros tipos de poesias
• Sátiras sexuais: burlas durante determinadas practicas sexuais, homosexuais, cornudos..
2. TIPOS DE CANTIGAS
• cantigas de escarnio: caracterizan pola sátira encuberta, atáñanse usando a ironia, xogos de palabras, dobres sentidos...
• cantigas de maldicir: amorna unha sátira directa contra un individuo con palabras claras sen dobre
sentido.
CANTIGAS DE SANTA María
son un conjunto de 427 cantigas de temáticas relixiosas dedicadas a ensalzar á figura da virxe maría, atribuyese a sua autoria a Alfonso X (o sabio)
conservanse 4 códices que se atopan na biblioteca nacional de Madrid
1. CLASIFICACIÓN
clasificanse en 2 grandes grupos:
• cantigas narrativas: cantigas onde se relatan milagres atribuidos a virxe. Iniciase cun refrán e rematan cunha admiracion a santa maría
• cantigas líricas: son oracións, loanzas a vire, describe coas mesmas calidades das cantigas de amor
OS XÉNEROS MENORES
• a pastorela: composicións poéticas, se conta o encontro dun cabaleiro - troubadour e unha pastora, o
cabaleiro declarase e ela o acepta ou o rexeitara
• o pranto: poemas compostos para expresar o dor pola morte una persoa de grande importancia e
loar as suas virtudes
• a tenzón: consiste na disputa de dialogada entre 2 autores sobre a súa habilidade en versificar, os protagonistas eran o trovador e o xograr
A PROSA MEDIEVAL
dentro da literatura medieval, tomen existe a producción en prosa, ainda que e máis escasa, conservan unha serie de textos e documentos, entre os séculos xiii e xv, tanto de non ficción coma de ficción
1. PROSA DE NON FICCIÓN
podemos distinguir 3 tipos:
• prosa histórica: narraciones sobre acontecementos históricos, encargados por reis ou nobres
• prosa hixiográfica: obras de tipo relixioso sobre vida e milagres de santos
• prosa didáctica e xurídica: textos sobre cordado dos animais
2. PROSA DE FICCIÓN
se divide en 3 ciclos segundo a súa temática:
• ciclo bretón: sucede en gran bretaña e narra as aventuras do rei arturo
• ciclo clásico: conformado pola materia de troia, relatos sobre a Grecia clásica, os deuses e heroes, espisodios da guerra de troia...
• ciclo carolinxio: integrado polos milagres de santiago, versión do codex calixtinux, que conten relatos
biblicos