Dir i Mostrar: Diferències i Exemples

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,54 KB

DIR I MOSTRAR

Publicitat —————————————> Relat Persuasiu

Un relat és una eina de comunicació estructurada en un seqüència d’esdeveniments que apel·len els nostres sentits i emocions.

Hi ha dos mètodes per transmetre informació en un relat:

‘’En Pere era pobre’’ (diu)

‘’En Pere vestia amb draps, dormia al carrer i menjava les deixalles de les escombraries’’ (mostra)

Diferència entre dir i mostrar:

En una narració literària només es pot dir i mostrar a través del llenguatge escrit.

En una narració publicitària podem tenir text, imatge, so i música. Per separat o simultàniament, segons el mitjà. I tenim el ritme, el to, l’entonació, la cadència, el silenci…Tenim el temps. I la llum i el color. I el moviment. I perquè no, temperatura i olors.

Podem dir amb el text i mostrar amb la imatge o el so, o al revés.

Exemple (dir):

Juan era un hombre gris y antipático, pero a Marta le parecía un auténtico caballero. Por fin. un día la invitó a cenar. Marta sintió que la felicidad la embargaba y se arregló lo mejor que pudo para parecerle atractiva. Pero cuando, nerviosa, se dirigía al restaurante donde habían quedado en verse empezó a dudar de la finalidad de la cita y un miedo terrible a hacer el ridículo la invadió.

Exemple (mostrar)

La felicidad que Marta siente:

Juan no caía bien a nadie, excepto a Marta, quien veía en él a un auténtico caballero. Por fin, un día la invitó a cenar. Marta enrojeció al escuchar sus palabras; el corazón le latió con fuerza y no pudo evitar que una sonrisa insegura asomara a sus labios. Tragó saliva y acordaron el encuentro.

Quan un anunci DIU:

  • La idea que pretén transmetre apareix en el text/imatge directament.
  • Usa un text amb termes abstractes.
  • Informa més que sedueix.

Quan un anunci MOSTRA:

  • La idea que pretén transmetre apareix en el text/imatge suggerida.
  • Se serveix d’imatges, tant textuals com icòniques.

Quan es mostra el receptor se situa dins de la història. La intenció d’un relat publicitari és anar més enllà d’informar.

Els relats que mostren són més estimulants, exerciten la imaginació i la capacitat deductiva a mida que reconstrueix el món que l’emissor presenta.

A diferència d’una narració escrita, en publicitat podem ser creatius dient i mostrant, i podem emocionar dient i mostrant.

Entradas relacionadas: