Destreses Cartogràfiques per Edats: Guia per a Nens

Enviado por Ethel y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,35 KB

Destreses cartogràfiques segons les edats dels alumnes

Entre els 5 i els 7 anys

Cap a l'edat dels 7 anys, els nens i les nenes normalment haurien de ser capaços de:

  1. Seguir direccions utilitzant esquerra, dreta, endavant, en cercle...
  2. Descriure les localitzacions relatives d'objectes, utilitzant davant, darrere, enfront de, a l'esquerra de...
  3. Separar objectes per la seva mida relativa i traçar la seva silueta.
  4. Separar objectes per la seva forma, com quadrats, cercles... i traçar la seva silueta.
  5. Traçar la silueta d'objectes en la seva mida natural, com monedes, llapis, joguines..., per mostrar la seva forma plana.
  6. Traçar rutes entre objectes dibuixats com el camí d'un insecte imaginat.
  7. Dibuixar símbols per il·lustrar mapes reals o imaginaris.
  8. Mesurar els espais entre els objectes, utilitzant mans o peus.

Entre els 7 i els 9 anys

Cap a l'edat dels 9 anys, els nens i les nenes normalment haurien de ser capaços de:

  1. Traçar les direccions cardinals (N, S, E i O).
  2. Utilitzar una brúixola per determinar els quatre punts cardinals al pati de l'escola.
  3. Traçar un plànol a escala molt gran, com el d'una taula vista des de dalt, amb objectes a sobre.
  4. Realitzar mesures sobre un plànol a gran escala, com un de l'aula preparat pel mestre.
  5. Situar en el plànol, en les seves posicions aproximades, objectes de l'aula com la pissarra i el mobiliari.
  6. Traçar al voltant del plànol algunes coses vistes des de l'aula, com el pati de l'escola i arbres.
  7. Dibuixar a mà alçada un mapa que mostri una ruta simple, com el trajecte fins a l'escola.
  8. Fer un model simple d'una part del veïnat, com, per exemple, una filera de botigues.
  9. Donar localitzacions en quadrants de referència com A1, B3, com si es tractés d'un mapa de carreteres.
  10. Mesurar distàncies en línia recta entre dos punts d'un mapa de carreteres.
  11. Traçar alguns símbols convencionals en un mapa imaginari i incloure una clau.
  12. Identificar diferents països que li siguin mostrats en un atles.

Entre els 9 i els 11 anys

Cap a l'edat d'11 anys, els nens i les nenes normalment haurien de ser capaços de:

  1. Traçar els 16 punts de la rosa dels vents.
  2. Formular rumbs en graus: 45º, 90º, 135º...
  3. Indicar direccions al barri.
  4. Orientar un mapa de l'escola i del barri amb la brúixola i els edificis (per exemple, església, números de les cases...).
  5. Trobar direccions i rumbs utilitzant la brúixola.
  6. Orientar un mapa d'escala gran (1:1.250 o 1:2.500), utilitzant edificis com a punts de referència.
  7. Relacionar una posició en el terreny amb una localització en un mapa d'escala gran.
  8. Utilitzar coordenades per localitzar punts.
  9. Donar referències d'un quadrant de quatre xifres, utilitzant la longitud est i la latitud nord.
  10. Traçar un plànol de l'aula i/o de l'edifici de l'escola.
  11. Identificar i anomenar espais en un plànol de l'escola facilitat pel mestre.
  12. Fer mesures en mapes d'escala gran del municipi (1:1.250, 1:2.500 o 1:10.000).
  13. Mesurar la distància en línia recta entre dos punts determinats, en mapes d'escales cada vegada més petites.
  14. Mesurar la distància per carreteres de traçat irregular entre dos punts determinats en mapes d'escala cada vegada més petita.
  15. Comparar símbols del mateix tipus en mapes d'escala cada vegada més petita.
  16. Comprendre que el grau de generalització dels mapes augmenta amb la disminució de l'escala.
  17. Entendre que alguns símbols en mapes de petita escala són desproporcionats amb la mida dels objectes que representen.
  18. Identificar trets en una fotografia aèria obliqua a baixa altura de l'àrea local.
  19. Fer un model a escala d'una part de l'àrea local mostrant carreteres i edificis.
  20. Proporcionar localitzacions en mapes d'un atles, utilitzant latituds i longituds.

Entradas relacionadas: