Destreses Cartogràfiques per Edats: Guia per a Nens
Enviado por Ethel y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,35 KB
Destreses cartogràfiques segons les edats dels alumnes
Entre els 5 i els 7 anys
Cap a l'edat dels 7 anys, els nens i les nenes normalment haurien de ser capaços de:
- Seguir direccions utilitzant esquerra, dreta, endavant, en cercle...
- Descriure les localitzacions relatives d'objectes, utilitzant davant, darrere, enfront de, a l'esquerra de...
- Separar objectes per la seva mida relativa i traçar la seva silueta.
- Separar objectes per la seva forma, com quadrats, cercles... i traçar la seva silueta.
- Traçar la silueta d'objectes en la seva mida natural, com monedes, llapis, joguines..., per mostrar la seva forma plana.
- Traçar rutes entre objectes dibuixats com el camí d'un insecte imaginat.
- Dibuixar símbols per il·lustrar mapes reals o imaginaris.
- Mesurar els espais entre els objectes, utilitzant mans o peus.
Entre els 7 i els 9 anys
Cap a l'edat dels 9 anys, els nens i les nenes normalment haurien de ser capaços de:
- Traçar les direccions cardinals (N, S, E i O).
- Utilitzar una brúixola per determinar els quatre punts cardinals al pati de l'escola.
- Traçar un plànol a escala molt gran, com el d'una taula vista des de dalt, amb objectes a sobre.
- Realitzar mesures sobre un plànol a gran escala, com un de l'aula preparat pel mestre.
- Situar en el plànol, en les seves posicions aproximades, objectes de l'aula com la pissarra i el mobiliari.
- Traçar al voltant del plànol algunes coses vistes des de l'aula, com el pati de l'escola i arbres.
- Dibuixar a mà alçada un mapa que mostri una ruta simple, com el trajecte fins a l'escola.
- Fer un model simple d'una part del veïnat, com, per exemple, una filera de botigues.
- Donar localitzacions en quadrants de referència com A1, B3, com si es tractés d'un mapa de carreteres.
- Mesurar distàncies en línia recta entre dos punts d'un mapa de carreteres.
- Traçar alguns símbols convencionals en un mapa imaginari i incloure una clau.
- Identificar diferents països que li siguin mostrats en un atles.
Entre els 9 i els 11 anys
Cap a l'edat d'11 anys, els nens i les nenes normalment haurien de ser capaços de:
- Traçar els 16 punts de la rosa dels vents.
- Formular rumbs en graus: 45º, 90º, 135º...
- Indicar direccions al barri.
- Orientar un mapa de l'escola i del barri amb la brúixola i els edificis (per exemple, església, números de les cases...).
- Trobar direccions i rumbs utilitzant la brúixola.
- Orientar un mapa d'escala gran (1:1.250 o 1:2.500), utilitzant edificis com a punts de referència.
- Relacionar una posició en el terreny amb una localització en un mapa d'escala gran.
- Utilitzar coordenades per localitzar punts.
- Donar referències d'un quadrant de quatre xifres, utilitzant la longitud est i la latitud nord.
- Traçar un plànol de l'aula i/o de l'edifici de l'escola.
- Identificar i anomenar espais en un plànol de l'escola facilitat pel mestre.
- Fer mesures en mapes d'escala gran del municipi (1:1.250, 1:2.500 o 1:10.000).
- Mesurar la distància en línia recta entre dos punts determinats, en mapes d'escales cada vegada més petites.
- Mesurar la distància per carreteres de traçat irregular entre dos punts determinats en mapes d'escala cada vegada més petita.
- Comparar símbols del mateix tipus en mapes d'escala cada vegada més petita.
- Comprendre que el grau de generalització dels mapes augmenta amb la disminució de l'escala.
- Entendre que alguns símbols en mapes de petita escala són desproporcionats amb la mida dels objectes que representen.
- Identificar trets en una fotografia aèria obliqua a baixa altura de l'àrea local.
- Fer un model a escala d'una part de l'àrea local mostrant carreteres i edificis.
- Proporcionar localitzacions en mapes d'un atles, utilitzant latituds i longituds.