Cost d'emmagatzematge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,52 KB

El magatzem com centre de producció:


Un magatzem es pot considerar com un centre de producció en el que s'efectuen una sèrie de processos relacionats  amb: - Recepció de control, adequació, trànsit i ubicació de productes rebuts (Processos d'entrada)

- Emmagatzematge de productes en condicions eficients per la seva conservació, identificació, sel·lecció i control (Processos  d'emmagatzematge)
- Recollida de productes i preparació de l'expedició d'acord amb els requeriments dels clients (Processos de sortida)

Introducció a la gestió d'emmagatzematge:


La eficàcia de gestió d'emmaga es centra en aconseguir els objectius del servei a un nivell de cost òptim. 

El magatzem com centre de producció


Incorpora i consumeix uns recursos:
1. Recursos Humans:
- Mà d'obra directa: manipula el producte
- Mà d'obra indirecta: direcció, supervisió i control d'equips i processos prod.
2. Recursos de capital: Infraestructura, maquinària i equips de manutenció (despeses de lloguer, despeses d'interès, despeses d'amortització i de leasing)
3. Recursos energètics i consumibles: Gas, oli, electricitat, palets, empaquetats

Gestió de la capacitat


- Formes d'explotació: propietat, lloguer, leasing.
Mentre la distribució interna és fàcil de modificar, la dimensió no. Necessitem: Expansió de la capacitat i contractació de la capacitat.

Gestió de la capacitat


Posició fixa: lot de pedido + stock de seguretat
Posició aleatòria: (lot de pedido / 2) + Stock de seguretat
Segons estudis empírics la superfície necessària està entre 2 i 3 vegades 
En general en un magatzem convencional, la distribució de despeses són: 
48% despeses de personal, 42% espai ocupat i 10% equips o consumibles.
Els procesos productius d'un magatzem, a diferència del que passa en fàbriques i tallers, en general no afegeixen cap valor al producte desde el punt de vista del client, per lo qual hi ha que aconseguir una gestió que minimitzi el cost dels mateixos, mitjançant l'ús racional dels recursos empleats.
El desenvolupament del treball en un magatzem, respon al concepte de línies de flux, on la producció segueix un procés seqüencial per diferents àrees de treball on s'efectues una sèrie d'activitats i treballs fins acabar el procés com: àrea de recepció i control, àrea d'emmagatzematge, zones específiques de picking, àrees de preparació de comandes, àrees d'expedició i càrrega vehicl.

Recepció


L'objectiu de la recepció és introduir el producte a CD i registrar amb exactitud les quantitats rebudes. Es reben palets complets o caixes.

Emmagatzematge (putaway)


L'objectiu és moure els articles que han estat rebuts des del moll fins a una ubicació d'emmagatzem i registrar la informació

Reposició (Replenishment):


L'objectiu d'aquesta activitat és reposar les ubicacions de selecció i registrar amb exactitud el moviment en el sistema

Selecció (picking)


L'objectiu és completar les comandes de sortida  

Empaquetatge (packing)


L'objectiu de l'empaquetatge és preparar el producte pel despatx o modificar les característiques de la seva presentació.  

Despatx (shipping)


L'activitat es desenvolupa en el moll de carga. La creació dels documents requerits pel despatx es produeix durant aquesta etapa (llista d'empaquetatge, factura, etc.)
El problema logístic del magatzem es planteja en aconseguir una gestió correcta de: els recursos empleats, evitar retards i cues d'espera, minimitzar el lead-time del procés, rapidesa en el servei, reduir els costos operacionals.
L'adequada gestió d'un magatzem ha de respondre fundamentalment a: requeriments d'espai adequat, dimensionament clar, ubicació i manipulació eficient de materials i mercaderies, utilització màxima del volum disponible, despeses operacionals mínimes, maquinària i equip adequat, talent humà capacitat, estandardització dels procediments de treball.
Tot això porta a resoldre dos problemes fundamentals: correcta organització i disseny de magatzems i tractament eficient i eficaç dels processos operatius.

Magatzem


Àrea destinada a la tinença d'uns estocks que anticipem a una comanda. La finalitat no és l'emmagatzematge de productes, sinó a facilitar el trànsit d'uns productes de recollida a uns destinataris finals.
Els avanços tecnològics actuals en el camp de la manutenció, han creat un camp d'acció eficient i eficaç per fer que els magatzems constitueixin una de les àrees més productives dins de la cadena logística d'una empresa.
Tots els eforços que es fan en logística per establir una reducció dràstica dels nivell d'estock, han de complementar-se amb una adequada organització i gestió d'emmagatzematge, com punt de partida per una adequada distribu.
Paràmetres en els quals es fundamenta la logística del servei:
grau de disponibilitat, plaç d'entrega i fiabilitat.
Mentres la disponibilitat és responsabilitat de producció, la rapidesa i la fiabilitat de les entregues depen d'una correcta destíó de magatzems.

Entradas relacionadas: