Cooperacions empresarials i internacionalització
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,98 KB
Cooperacions empresarials
Clúster
Conglomerat d'empreses d'un mateix sector que combinen amb centres d'investigació, espais comuns o representacions racionals o internacionals. Ex: polígons industrials.
Joint-Ventures
Relacions entre empreses independents que mitjançant acords aconsegueixen objectius comuns.
Trust o concentració vertical
Empreses dependents entre elles en els processos de producció i que, utilitzant acords, redueixen els seus costos. Ex: Repsol.
Càrtel o concentració horitzontal
Convenis entre empreses comercials de productes similars en els quals s'estableixen una sèrie de preus i punts geogràfics de venda per controlar el mercat. Ex: 7 germanes petroleres.
Holdings
Una empresa matriu molt poderosa controla mitjançant la compra d'accions d'altres empreses. L'objectiu és tenir un major control i informació d'altres sectors i més beneficis o avantatges fiscals.
Globalització/Aldea Global
Comunicació
El procés d'internacionalització
Multidomèstica
L'empresa es descentralitza en els sectors i dóna una resposta diferenciada a cada, la empresa matriu segueix sent independent. Ex: Franquícies.
Global
Tracta d'obtenir un avantatge competitiu amb la centralització de recursos globals a tots els països en els quals s'opera i l'administració en el país inicial. Les filials no són independents, tots els productes són iguals.
Transnacional
Hi ha una certa dependència de les filials que proposen productes i idees, cada filial té un paper determinat i es té una visió global.
Conseqüències d'internacionalitzar-se
- Manca d'informació del mercat
- Manca d'una borsa de treball qualificada
- Adaptació a l'entorn (cultural, psicologia, gustos locals, negocis diferents o legislació)
Les multinacionals
Empreses surgides d'una ampliació de mercat d'una gran empresa, està caracteritzada per establir-se i créixer en altres països a través d'una empresa matriu. Tenen una gran capacitat productiva, tecnològica i financera. L'únic risc que tenen és caure amb obsolescència.
La creació d'una empresa
Factors a tenir en compte per a la creació
- Recursos naturals disponibles
- Treball -> Mà d'obra disponible
- Capital disponible
- Organització i capacitat empresarial
- Tecnologia disponible
Motivacions personals
- Experiència laboral
- Aprendre per millorar: Observar i estudiar altres iniciatives
- Desenvolupar per innovar: Desenvolupar creixements tècnics per a poder fer front a les altres exigències actuals.
La deslocalització
Fenomen nou ja estès que consisteix en el trasllat de les activitats productives de països desenvolupats a països subdesenvolupats amb l'objectiu de reduir costos.
Outsourcing
Externalització només d'una part de la producció.