Cooperacions empresarials i internacionalització

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,98 KB

Cooperacions empresarials

Clúster

Conglomerat d'empreses d'un mateix sector que combinen amb centres d'investigació, espais comuns o representacions racionals o internacionals. Ex: polígons industrials.

Joint-Ventures

Relacions entre empreses independents que mitjançant acords aconsegueixen objectius comuns.

Trust o concentració vertical

Empreses dependents entre elles en els processos de producció i que, utilitzant acords, redueixen els seus costos. Ex: Repsol.

Càrtel o concentració horitzontal

Convenis entre empreses comercials de productes similars en els quals s'estableixen una sèrie de preus i punts geogràfics de venda per controlar el mercat. Ex: 7 germanes petroleres.

Holdings

Una empresa matriu molt poderosa controla mitjançant la compra d'accions d'altres empreses. L'objectiu és tenir un major control i informació d'altres sectors i més beneficis o avantatges fiscals.

Globalització/Aldea Global

Comunicació

El procés d'internacionalització

Multidomèstica

L'empresa es descentralitza en els sectors i dóna una resposta diferenciada a cada, la empresa matriu segueix sent independent. Ex: Franquícies.

Global

Tracta d'obtenir un avantatge competitiu amb la centralització de recursos globals a tots els països en els quals s'opera i l'administració en el país inicial. Les filials no són independents, tots els productes són iguals.

Transnacional

Hi ha una certa dependència de les filials que proposen productes i idees, cada filial té un paper determinat i es té una visió global.

Conseqüències d'internacionalitzar-se

- Manca d'informació del mercat

- Manca d'una borsa de treball qualificada

- Adaptació a l'entorn (cultural, psicologia, gustos locals, negocis diferents o legislació)

Les multinacionals

Empreses surgides d'una ampliació de mercat d'una gran empresa, està caracteritzada per establir-se i créixer en altres països a través d'una empresa matriu. Tenen una gran capacitat productiva, tecnològica i financera. L'únic risc que tenen és caure amb obsolescència.

La creació d'una empresa

Factors a tenir en compte per a la creació

  • Recursos naturals disponibles
  • Treball -> Mà d'obra disponible
  • Capital disponible
  • Organització i capacitat empresarial
  • Tecnologia disponible

Motivacions personals

  • Experiència laboral
  • Aprendre per millorar: Observar i estudiar altres iniciatives
  • Desenvolupar per innovar: Desenvolupar creixements tècnics per a poder fer front a les altres exigències actuals.

La deslocalització

Fenomen nou ja estès que consisteix en el trasllat de les activitats productives de països desenvolupats a països subdesenvolupats amb l'objectiu de reduir costos.

Outsourcing

Externalització només d'una part de la producció.

Entradas relacionadas: