Pla de convivència escolar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,66 KB

Article 30.2 de la Llei 12/2009

El dret a conviure en un bon clima escolar i el deure de facilitar-lo. Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, ed, centres han d'elaborar un pla de convivència en PEC. Descartar que no siguin fruit de situacions de risc pauta d’observació de l’alumnat o un full d’observació de conflictes.

Article 21 de la Llei 12/2009

Rebre una atenció especial. Protocol de prevenció i detecció de situacions de risc social en la infància i l’adolescència. Indicadors: Conductes predelinqüencials, Problemes relacionats amb l’escolaritat Agressivitat, Condutes d’inadaptació social Protocol: emetre un informe escrit, en cas que sigui necessari a l’EAIA), Informar i intervenir de manera coordinada amb la família i altres serveis.

Protocol per a la gestió efectiva dels conflictes

Registre sistemàtic dels conflictes de l’aula. Alumnes, freqüència, tipologia, la franja horària, l’espai, l’hora, la situació personal, i les actuacions de gestió. Sociograma de l’aula, transversal en les diferents àrees curriculars, el diàleg respectuós i l’escolta activa. Ús de metodologies i estratègies d’aprenentatge cooperatiu (Per exemple, treballs de recerca, aprenentatge entre iguals...) Basant-nos en l’article 23 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, ed, l’acció tutorial, crear espais per fomentar ed en valors, tallers, gestió positiva dels conflictes.

Article 22 de la Llei 12/2009

Elaboració cooperativa de les normes de convivència, mediació escolar, article 30 i 32 de la Llei 12/2009, del 10/7, d'educació. Carta de compromís educatiu, l'article 20 de la Llei 12/2009, i l’article 7 del Decret 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius.

Carta de compromís educatiu

PRINCIPIS I NORMES CONVIVÈNCIA, CONVICCIONS IDEOLÒGIQUES MORALS, RENDIMENT, COMUNICACIÓ.

Centre: compartitr, treb socioemocional, responsabili, habits salu, normes i limits, vlors de respecte, bns relacions, eines reso conflictes, ref positiu.

Familia: vlors i nrmes cntre, bn us d materials i instalacions, dialeg en confl, expressio equilibrada, seguir pautes tutor dvnt provocacions, macar limits, reflecio, rep. tasques, bons habits, ref positiu, llenguatge, cneixer i fmntar nrmes centre, respecte

Alumne: emo equilibrada, act reflexiva, col·laboració casa, habits limits nrmes, respecte, hab socials, posi conflicts

Reunions, Full de seguiment intern, enregistrar les observacions, decisions i actuacions, i recollir, Pauta d’observació de l’alumnat per al registre sistemàtic dels conflictes de l’aula, programació general anual (PGA), pec.

Entradas relacionadas: