El contracte de treball FOL

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,36 KB

Fases del procés de contractació:


Elecció del tipus de contracte més adequat

- Cal elegir la modalitat de contractació que millor s'ajusti a les necessitats.
- La modalitat que presenti més avantatges pel que fa a incentius i bonificació.

Redacció del contracte


Existeix un model oficial. Emplenarem aquest model i, si és procedent, les clàusules addicionals que s'hagin pactat amb el treballad.

Còpia del contracte als representants dels treballadors:


 Ha de contenir les principals dades del contracte i del treballador, llevat que afectin la seva intimitat. El termini de lliurament és de 10 dies naturals.

Comunicació de la contractació al Servei Públic d'Ocupació


S'ha de comunicar en un termini de 10 dies hàbils.

Tràmits relacionats amb la Seguretat Social


L'empresari ha de donar d'alta al treballador a la Seguretat Social abans de l'inici de la prestació laboral.

Registre i arxivament de la documentació:


 Es genera al llarg de tot el procés de contractació en l'expedient del personal.

Documentació i formalització del procés de contractació:


Contracte i còpia bàsica


-

Contracte indef ordinari

Temps parcial o complet.

Contracte indefinit de suport als emprenedors

Sense o amb bonificacions.

Contracte de treball fix - discontinu


Contractes de durada determinada:

 Per obra o servei determinat; eventual per circumstàncies de la producció; d'interinitat.

Altres documents



Pròrrogues

Podem utilitzar el model oficial de comunicació de pròrroga de contracte de treball. 

Conversió de contractes temporals en indefinits:

 Es pot utilitzar el model oficial de conversió de contracte temporal en contracte indefinit.

Pacte d'hores complementàries:

 Els treballadors a temps parcial amb un contracte indefinit tenen la possibilitat de pactar la realització d'hores comple.
- Crida a l'activitat de fixos discontinus: Existeix un model específic de comunicació de crida a l'activitat de treballadors fixos discontinus. 
L'última operació administrativa ha realitzar és l'obertura d'un expedient pers.

L'expedient de personal: Fitxa del personal:


 Els expedients de tots els treballadors de l'empresa s'agruparan en un fitxer o un arxiu de personal. 
Ha de recollir l'historial laboral de cada treballador ordenat cronològicament.
És aconsellable que les dues primeres pàGinés siguin:
- Una fitxa de personal i un full-resum en què es relacionin els doc que conté.
- Un full - resum en què es relacionin els documents que conté.

Llei Orgànica de Protecció de Dades


Qualsevol infracció de la normativa podria ser sancionada per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
D'acord amb la LOPD i el seu reglament de desenvolupament, en el moment de la contractació, l'empresari haurà d'informar el nou empleat de:
- L'existència d'un fitxer o del tractament de dades de caràcter personal, amb la finalitat de la recollida d'aquestes dades i dels destinataris de la informació.
- La possibilitat d'exercitar el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Identitat i l'adreça del respons del tractament o si és procedent, del represent.

Contingut de l'expedient de personal


Carta de presentació i currículum, Informe de resultats sobre les proves de selecció
Fotocòpia de títols exigits per a la contractació
Documentació relacionada amb l'Agència Tributària i la Seguretat Social
Documentació sobre accions de formació
Informació sobre avaluacions de rendiment / desenvolupament
Còpia de les comunicacions sobre la situació laboral del treballador
Comunicacions o sol·licituds lliurades pel treballador

Documentació i informes:


 Es guarden en suport informàtic. Hem d'insistir en la necessitat de realitzar períòdicament còpies de seguretat de tots els fitxers.

Entradas relacionadas: