El contingut de Ço ha de disminuir en els gasos de combustió?
Enviado por Chuletator online y clasificado en Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,25 KB
Pre- conceptions dels Estudiants pel que fa a partícules i canvis d’estat:
La idea intuïtiva és que la matèria és Contínua.
Els estudiants que pensen que aquesta Matèria està feta de petites "coses" també pensen que aquestes coses Tenen les mateixes propietats que l'objecte (color, sabor, estat, etc.).
L'espai entre partícules està ocupat per Un altre tipus de material (aire).
Molts estudiants pensen que un canvi D'estat implica un canvi de massa.
Molts estudiants consideren que els sòlids Són resistents, durs i mal·leables, però tenen dificultats per classificar pols O teixits com a sòlids. El pols es considera sovint com a líquid o com a pas Intermedi entre el sòlid i el líquid.
Un material líquid es considera més Lleuger que el mateix material en estat sòlid i més pesat que en estat de gas.
Idees del professorat sobre els materials:
•Els estudiants tenen idees sobre el que Formen les coses (matèria). Alguns estudiants de primària fins i tot poden Utilitzar paraules com “àtoms” i “molècules”.
•La naturalesa particulada de la matèria es Troba darrera de molts continguts del currículum de primària que s’espera que Els infants construeixin.
•Els i les mestres necessiten una sèrie de Conceptes bàsics sobre l’estructura de la matèria per tal de poder plantejar Converses amb els infants que siguin molt més significatives I els permetin Construir millor aquests coneixements.
•Això no vol dir que la naturalesa
Particulada de la matèria s’hagi d’introduir formalment a primària, sinó que
Cal fer-hi èmfasi com a una manera d’entendre el model científic sobre la
Matèria que es construeix. Depenent del context, de l’edat dels infants, del
contingut…
Alguns docents poden considerar necessari introduir aquests
Continguts específics i parlar en termes de partícules.
Algunes idees prèvies dels nens i les nenes: Evaporació I condensació
Una relació de Progressió de les idees segons l’edat:
•L’aigua desapareix (5-6 anys)
•L’aigua penetra en els objectes sòlids – S’absorbeix (7-8 anys)
•L’aigua “s’evapora” a algun lloc – es Desplaça (9-10 anys)
•L’aigua s’evapora; s’escampa al cel, Núvols, sostre, aire... Dispersió, transferència (9-11 anys)
•L’aigua va a l’aire i canvia el seu estat (cap als 13 anys)
•Es considera que el concepte de Condensació és més difícil d’entendre que l’evaporació, ja que els estudiants Troben que és difícil creure que sempre hi ha vapor d’aigua a l’aire.
Principals Dificultats dels estudiants i idees anteriors pel que fa als canvis químics
- Els estudiants tenen dificultats per
Identificar que dos o més materials interactuen entre si o amb el
Medi ambient.
Tendeixen a pensar que el canvi només passa amb un dels Materials i només un és el responsable del canvi
- Quan els estudiants expliquen reaccions Químiques, tendeixen a explicar-ho:
•Passen Sense cap motiu
•La Matèria desapareix
•Els Productes finals ja existien al principi
•Els Reactius es transmeten als productes finals
- Tendeixen a pensar que la massa no es Conserva (especialment si hi ha gasos implicats).
- Tot i que reconeixen que l'oxigen és Essencial per a una combustió, no entenen que interactua (p. Ex., Combina) Amb els altres reactius.
Principals dificultats dels estudiants sore el cicle de L’aigua:
Entendre que els núvolsestan formats per l’aigua En dos estats de la materia: vapor i aigua
-
Identificació de determinats magatzems d’aigua
Com aigües subterrànes o processos com la infiltració o la traspiració
Distingint els sitemes d’aigua de depuració i Filtració
Principals dificultats dels alumnes éssers vius:
•Consideren els aliments sempre com a Quelcom sòlid, i mai com una beguda.
•No solen reconèixer l’aliment com una font De material que esdevindrà part del seu cos en el creixement o com a font D’energia.
•No diferencien el producte (aliment) del Component o components que el poden formar (nutrients).
•Bona part de l’alumnat pensa que la Digestió és el procés productor d’energia, alguns pensen que l’energia S’allibera per combustió a l’estómac
•La majoria no consideren que la respiració Sigui un procés metabòlic d’obtenció d’energia, (micro) i el consideren tan Sols un intercanvi de gasos o només associat a la ventilació pulmonar (macro).
•L’excreció és considerada com a expulsió De líquids beguts. S’excreta allò que el cos no vol, no necessita, allò dolent, Perjudicial...
•No hi ha concepte de circulatori més enllà De “les venes, la sang”...
Quines són les dificultats d’aprenentatge dels estudiants Més comuns i les seves idees prèvies?
- Els estudiants tendeixen a
Classificar el moviment dels objectes en els que es mouen i els que no es
Mouen. Normalment no classifiquen els diferents moviments en categories
Com :
- “en repòs”
- “accelerat”
- “desaccelerat”
- “moviment amb velocitat Constant”
- “canvi de direcció”
- Confonen Velocitat i acceleració (tot i que l'acceleració és el canvi de velocitat) " viatja a gran Velocitat" = " es mou acceleradament”