Consciencia del propi cos per Picq i Vayer
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,76 KB
Metodo. D'intervenir. Posició de l’educadora
Directiva:
a partir d’una programació- objectius ordenats preparació de la sessió-instrument didàctic
No directiva:
a partir dels dessitjos de l’infant-
No hi ha programació prèvia ni objectius - es coneix com vivencial
Segons el criteri
Conductista
: li enteresa l’aprenentatge i la conducta- utilitza els mitjans per aconseguir uns resultats esperats en l’acte i la conducta- model previ de com ha de ser l’individu-les pràcies han de servir per alguna cosa.
Pscioanalista
: li interesa la personalitat- no hi han models externs- les pràxies son simbòliqües i a traves de elles es por treballar la empatia la comunic. Lautoconcepte.
Psicopedagògica de l.
picq i p.Vayer
El seu proposit es educar les conductes motrius i psicomotrius de l’infant,facilitant l’acció educativa i la integració escolar i social. Etapes:
Fins als tres anys la motricitat i el psiquisme estan superposats i a partir dels quatre el desenvolupament motor,afectiu i cognitiu es van independitzan.
entre els 3 i 4 anys fins als 8 l’infant prèn conciència del propi cos i en aques procès inclou: domini de l’equí. Diverses coordinacions, organització de l’esquema corporal i orientació en l’espai, correcte estructura espaciotemporal i adaptació del món exterior.
Divideix en tres etapes l’educació de l’infant a través del propi cos:
1 exploració: infant es posa en contacte amb el món
2coneixement: aprèn a controlar les seves accions
3representació: - esta capacitat per controlar,comparar i coordinar les seves accions.- l’acte es la realització d’una intenció. - estadi de la representació a la expressió