Consciencia del propi cos per Picq i Vayer

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,76 KB

Metodo. D'intervenir. Posició de l’educadora

Directiva:


a partir d’una programació- objectius ordenats preparació de la sessió-instrument didàctic

No directiva:


a partir dels dessitjos de l’infant-
No hi ha programació prèvia ni objectius - es coneix com vivencial

Segons el criteri

Conductista


: li enteresa l’aprenentatge i la conducta- utilitza els mitjans per aconseguir uns resultats esperats en l’acte i la conducta- model previ de com ha de ser l’individu-les pràcies han de servir per alguna cosa.

Pscioanalista


: li interesa la personalitat- no hi han models externs- les pràxies son simbòliqües i a traves de elles es por treballar la empatia la comunic. Lautoconcepte.


Psicopedagògica de l.
picq i p.Vayer

El seu proposit es educar les conductes motrius i psicomotrius de l’infant,facilitant l’acció educativa i la integració escolar i social. Etapes:

Fins als tres anys la motricitat i el psiquisme estan superposats i a partir dels quatre el desenvolupament motor,afectiu i cognitiu es van independitzan.

entre els 3 i 4 anys fins als 8 l’infant prèn conciència del propi cos i en aques procès inclou: domini de l’equí. Diverses coordinacions, organització de l’esquema corporal i orientació en l’espai, correcte estructura espaciotemporal i adaptació del món exterior.

Divideix en tres etapes l’educació de l’infant a través del propi cos:

1 exploració: infant es posa en contacte amb el món

2coneixement: aprèn a controlar les seves accions

3representació: - esta capacitat per controlar,comparar i coordinar les seves accions.- l’acte es la realització d’una intenció. - estadi de la representació a la expressió



Entradas relacionadas: