Condutismo e Comportamento: Fundamentos Teóricos e Aplicacións na Psicoloxía Motora
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en
español con un tamaño de 5,6 KB
A Definición de Comportamento na Psicoloxía: O Enfoque Condutista
Que entende a psicoloxía por comportamento? Esta pregunta constitúe un dos obxectivos básicos dun movemento fundamental dentro da psicoloxía: o condutismo.
O condutismo clásico di que a psicoloxía é a ciencia que estuda o comportamento humano. Nela, estúdanse os estímulos (E) que inciden nas persoas e as respostas (R) que estas emiten ante devanditos estímulos. Segundo este enfoque, os procesos que as persoas teñen que resolver entre o E-R non deben ser obxecto de preocupación (o modelo da “caixa negra”).
O Comportamento Segundo o Condutismo Clásico e Neocondutismo
Neste plantexamento, o condutismo esixía establecer un obxecto de estudo moi preciso: a conduta ou o comportamento. Defínese como as respostas que dá un determinado organismo ante uns determinados estímulos.
Para Watson, o comportamento é aquilo que un organismo fai ou di. Porén, outros neocondutistas sostiñan que non se podía seguir mantendo o modelo de caixa negra. Argumentaban que entre os Estímulos (E) e as Respostas (R) está o organismo, e si que hai aspectos internos que analizar ou destacar, xa que van influír na resposta final.
A conduta, polo tanto, pasa a ser entendida como a relación entre o organismo e o medio no cal se desenvolve.
Elementos Constitutivos do Comportamento
O comportamento estaría constituído por tres elementos básicos:
- O propio organismo: A persoa ou animal.
- O medio: Onde se desenvolve o organismo, constituído por todos aqueles estímulos (E) que de forma efectiva actúan sobre el.
- A interacción: A interacción entre o organismo e ese medio, que constituiría a conduta do organismo.
Esta interacción ten un dobre sentido: o organismo actúa sobre o medio e este queda modificado, dando as respostas para adaptarse a el. O medio tamén actúa sobre o organismo, o que provoca as respostas necesarias para a adaptación.
Esquema Comportamental (Fases)
O esquema comportamental divídese en tres fases:
- Fase de entrada: Os estímulos (E) entran no organismo, o cal procesa a información a través dos estímulos, mediante os procesos psicolóxicos básicos (sensación, percepción, memoria).
- Fase de saída: Prodúcese unha resposta (R) que pode ser distinta: verbal, psicofisiolóxica ou motora.
O Movemento e a Psicoloxía Motora
Que entende a psicoloxía por movemento? Refírese ao aspecto da actividade dun organismo que implica sempre unha actividade muscular. A motricidade é unha área que ten unha gran relevancia no estudo psicolóxico.
A psicoloxía ocúpase do comportamento motor a través de tres áreas principais:
- Aprendizaxe motora.
- Control motor.
- Desenvolvemento motor.
Comportamento Motor: Definición e Alcance
O comportamento motor consiste en comprender e entender cales son as variables que explican e determinan a execución motora e como se aprende todo isto. Este estudo non só se aplica á psicoloxía do deporte ou á Educación Física, senón tamén a áreas para resolver problemas sociais ou o deseño de equipos controlados por humanos.
Os procesos básicos que determinan unha determinada execución motora e como se poden modificar as condutas que o suxeito xa ten son cruciais. De que dependen eses procesos?
Un exemplo son as sincinesias: movementos parasitos que non teñen ningunha finalidade (como cortar cunha tesoura e pechar a boca) e que convén eliminar, pero que aparecen na execución doutros movementos.
As Tres Áreas da Psicoloxía Motora
1. Área de Control Motor
Analiza os procesos de recepción e o procesamento da información, xa que isto inflúe sobre a execución motora. Estúdanse a recepción dos estímulos, como se procesan e como é finalmente a resposta motora do organismo.
As fases clave son a sensación e a percepción. A memoria, dentro do procesamento da información (almacenamento e recepción), inflúe na programación motora, que serían patróns neuromusculares.
2. Área de Aprendizaxe Motora
É o cambio da conduta de carácter estable e como consecuencia da práctica. As condutas modifícanse en condutas motoras.
Utilízanse tres tipos de parámetros medibles que dan a taxa dunha determinada conduta:
- Parámetros fisiolóxicos: Frecuencia cardíaca.
- Parámetros cinemáticos: Velocidade do desprazamento.
- Parámetros cinéticos: Forza de salto.
A aprendizaxe motora por práctica é o medio polo cal conseguimos un cambio na conduta. Aínda que se pensa na práctica física, calquera medio para conseguir a aprendizaxe sería realmente práctica e non ten que ser necesariamente física. Outras formas inclúen:
- Práctica imaxinada.
- Práctica modelada.
- Práctica guiada.
- Simple instrución verbal.
O marco que nos ofrece o procesamento de información é moi importante, xa que se entendería como práctica unha forma de controlar a información que recibe o suxeito para poder producir unha modificación da conduta motora.
3. Área de Desenvolvemento Motor
Esta área céntrase na evolución das habilidades motoras ao longo da vida.
1) fase...