Conceptes d'educació i ensenyament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,83 KB


DIDÀCTICA: Art o ciència d'ensenyar. Descriu tècniques i coneixements per ensenyar millor.


METODOLOGIA: Ciència que estudia els mètodes de coneixement, investigació i interpretació. La seva finalitat és:

  • Coneixements
  • Competències
  • Habilitats professionals


ENSENYAMENT: Comportament dels professors durant el seu treball. El seu objectiu és:

  • Trobar mètodes d'ajudar als estudiants a aprendre.


APRENENTATGE: Canvi d'un comportament resultant d'una experiència.


Proces d'ensenyament-aprenentatge


1-PLANIFICACIÓ: Fase previa per programar el pla d'actuació (EVITAR IMPROVISACIÓ)

2-EXECUCIÓ: Posta en pràctica de les activitats anteriorment planificades.

3-AVALUACIÓ: Valoració de la planificació.


L'educador ha de treballar amb uns elements:


  • Avaluació inicial del grup
  • Continguts i objectius
  • Mètodes
  • Mitjans a utilitzar
  • Avaluació contínua i final


Principis de l'educador:


  • 1-Saber comunicar
  • 2-Coneixements de resultats
  • 3-Programació didàctica
  • 4-Búsqueda de solucions
  • 5-Motivació


Definició de mestre/professor:

  • Persona amb formació universitària amb funcions i tasques docents en institucions educatives formals. Aquestes tasques són:


  • Intencionals
  • Planificades
  • Avaluables
  • Responsables


Classificació dels professors


Paidotrops: Instrucció i formació.

  • Individuals
  • Socials

Logotrops: Importància als valors culturals.

  • Humanistes
  • Científics


Diferència entre poder i autoritat


PODER: Capacitat per coaccionar algú perquè faci la teva voluntat degut a la teva posició.


AUTORITAT: Art de conseguir que la gent faci voluntàriament alguna cosa degut a la teva influència personal.


Intel·ligències múltiples


Intel·ligència: Destresa que es pot desenvolupar.

  • 1-LOGICO-MATEMÀTICA: Sensibilitat patrons numèrics.
  • 2-CINETICO-CORPORAL: Capacitat controlar els moviments corporals
  • 3-MUSICAL: Capacitat per apreciar ritmes
  • 4-LINGÜÍSTICA: Capacitat per processar missatges
  • 5-NATURISTA: Sensibilitat pel món natural
  • 6-INTRAPERSONAL: Capacitat d'automotivació
  • 7-INTERPERSONAL: Capacitat de comprendre a les altres persones


El material


CONVENCIONAL I NO-CONVENCIONAL:

  • FIX
  • MOBIL
  • SEMI-MOBIL


CRITERIS ELECCIÓ DEL MATERIAL

  • Polivalent
  • Pràctic
  • Funcional


AVANTATGES D'UN PROGRAMA

  • Evitar la rutina
  • Evitar la improvisació
  • Estalviar temps i esforç

CRITERIS D'UN PROGRAMA

  • Flexible
  • Precís
  • Clar


Fases del procés d'ensenyament-aprenentatge


1-AREA FÍSICA MOTORA: Qualitats físiques bàsiques, habilitats, edat...

2-AREA INTEL·LECTUAL: Capacitat de raonament, atenció, memòria...

3-COGNITIVA (CONEIXEMENT)

4-AREA SOCIAL: Relacions, cultura, ambient social...

5-AREA AFECTIVA: Empatia, companyerisme, comprensió…


Taxonomia de Bloom

1-COGNOSCITIUS

2-AFECTIUS

3-MOTORS


Taxonomia de Vivian i Gilbert Landsheere

1-OBJECTIUS GENERALS: Marquen intencions

2-OBJECTIUS OPERACIONALS: Concreció i especificació


Taxonomia de A.Pila Teleña

1-OBJECTIUS MEDIATS: Cicle anual-->Generals

2-OBJECTIUS IMMEDIATS: objectius de sessió-->Operacionals


Taxonomia de M.Pieron


1-FINALITAT: Nens aprenguin a nedar

2-OBJECTIUS GENERALS: Perdre la por a l'aigua

3-OBJECTIUS ESPECÍFICS: Millorar la coordinació

4-OBJECTIUS OPERATIUS: Aprendre tècnica crol

5-CONTINGUTS: Tres piscines de 25 amb fusta

Entradas relacionadas: