Conceptes d'educació i ensenyament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el  en 
catalán con un tamaño de 4,83 KB
DIDÀCTICA: Art o ciència d'ensenyar. Descriu tècniques i coneixements per ensenyar millor.
METODOLOGIA: Ciència que estudia els mètodes de coneixement, investigació i interpretació. La seva finalitat és:
- Coneixements
 - Competències
 - Habilitats professionals
 
ENSENYAMENT: Comportament dels professors durant el seu treball. El seu objectiu és:
- Trobar mètodes d'ajudar als estudiants a aprendre.
 
APRENENTATGE: Canvi d'un comportament resultant d'una experiència.
Proces d'ensenyament-aprenentatge
1-PLANIFICACIÓ: Fase previa per programar el pla d'actuació (EVITAR IMPROVISACIÓ)
2-EXECUCIÓ: Posta en pràctica de les activitats anteriorment planificades.
3-AVALUACIÓ: Valoració de la planificació.
L'educador ha de treballar amb uns elements:
- Avaluació inicial del grup
 - Continguts i objectius
 - Mètodes
 - Mitjans a utilitzar
 - Avaluació contínua i final
 
Principis de l'educador:
- 1-Saber comunicar
 - 2-Coneixements de resultats
 - 3-Programació didàctica
 - 4-Búsqueda de solucions
 - 5-Motivació
 
Definició de mestre/professor:
- Persona amb formació universitària amb funcions i tasques docents en institucions educatives formals. Aquestes tasques són:
 
- Intencionals
 - Planificades
 - Avaluables
 - Responsables
 
Classificació dels professors
Paidotrops: Instrucció i formació.
- Individuals
 - Socials
 
Logotrops: Importància als valors culturals.
- Humanistes
 - Científics
 
Diferència entre poder i autoritat
PODER: Capacitat per coaccionar algú perquè faci la teva voluntat degut a la teva posició.
AUTORITAT: Art de conseguir que la gent faci voluntàriament alguna cosa degut a la teva influència personal.
Intel·ligències múltiples
Intel·ligència: Destresa que es pot desenvolupar.
- 1-LOGICO-MATEMÀTICA: Sensibilitat patrons numèrics.
 - 2-CINETICO-CORPORAL: Capacitat controlar els moviments corporals
 - 3-MUSICAL: Capacitat per apreciar ritmes
 - 4-LINGÜÍSTICA: Capacitat per processar missatges
 - 5-NATURISTA: Sensibilitat pel món natural
 - 6-INTRAPERSONAL: Capacitat d'automotivació
 - 7-INTERPERSONAL: Capacitat de comprendre a les altres persones
 
El material
CONVENCIONAL I NO-CONVENCIONAL:
- FIX
 - MOBIL
 - SEMI-MOBIL
 
CRITERIS ELECCIÓ DEL MATERIAL
- Polivalent
 - Pràctic
 - Funcional
 
AVANTATGES D'UN PROGRAMA
- Evitar la rutina
 - Evitar la improvisació
 - Estalviar temps i esforç
 
CRITERIS D'UN PROGRAMA
- Flexible
 - Precís
 - Clar
 
Fases del procés d'ensenyament-aprenentatge
1-AREA FÍSICA MOTORA: Qualitats físiques bàsiques, habilitats, edat...
2-AREA INTEL·LECTUAL: Capacitat de raonament, atenció, memòria...
3-COGNITIVA (CONEIXEMENT)
4-AREA SOCIAL: Relacions, cultura, ambient social...
5-AREA AFECTIVA: Empatia, companyerisme, comprensió…
Taxonomia de Bloom
1-COGNOSCITIUS
2-AFECTIUS
3-MOTORS
Taxonomia de Vivian i Gilbert Landsheere
1-OBJECTIUS GENERALS: Marquen intencions
2-OBJECTIUS OPERACIONALS: Concreció i especificació
Taxonomia de A.Pila Teleña
1-OBJECTIUS MEDIATS: Cicle anual-->Generals
2-OBJECTIUS IMMEDIATS: objectius de sessió-->Operacionals
Taxonomia de M.Pieron
1-FINALITAT: Nens aprenguin a nedar
2-OBJECTIUS GENERALS: Perdre la por a l'aigua
3-OBJECTIUS ESPECÍFICS: Millorar la coordinació
4-OBJECTIUS OPERATIUS: Aprendre tècnica crol
5-CONTINGUTS: Tres piscines de 25 amb fusta