Conceptes bàsics de la narrativa audiovisual

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,96 KB

Pla

Unitat bàsica de la narrativa audiovisual. Estàtics dinàmics, conservar distància variar-la. Element fonamental en cinema.

Scena

Conjunt de plans/d'elements ordenats q s'integren dins una línia argumental. Desenv mateix espai persntges.

Sequenc

Conjunt scenes a través d'elles discorre la narració d'uns fets que depenen uns dels altres. Angles

Imatge tecno

Imatges produïdes a través d’un aparell no generades directament amb llapis sinó obtingudes a través d’un aparell electrònic Tipus: fixes. Capturades de la realitat o generades amb l'ordinador (fotografia) Moviment: enregistrada o generades per l'ordinadors (videografia cinematografia).

G.M.stop motion

Tècnica d'animació que consisteix en aparentar el moviment d'objectes estàtics per mitjà d'una successió d'imatges fotografiades. El moviment de l'objecte estàtic es construeix, fotograma a fotograma, manipulant l'objecte entre preses.

G.M.fossa

Mecanisme que permet el tancament o l'obertura, sobretot des del negre en el procés d'edició. És una de les marques de puntuació del llenguatge cine/TV i es fa que una imatge s'apagui gradualment (fosa a /fade out), indicant el final d'una escena/sequència

G.M.doble exposició

Tècnica fotogràfica antiga que consisteix a aconseguir realitzar dues fotografies al mateix fotograma. Exposar dues vegades la llum en un mateix quadre de pel·lícula durant dos moments diferents. D'aquesta manera les dues imatges es juxtaposen i creen una tercera que produeix un efecte sorprenent.

Traveling

Moviment que desplaça la càmera d’un lloc a un altre, normalment a uns rails: lateral i Frontal (endavant/enrere)

Zoom

Tipus d’òptica de distància focal variable que permet, gràcies al moviment de les seves lents interiors, un apropament o allunyament sense necessitat de moure o desplaçar la càmera.

Vertigo

Moure la càmera que s'apropi o allunyi del subjecte mentre es modifica la distància focal de la lent, produint  sensació que el subjecte manté estàtic dins el pla i fons s'acosta o s'allunya.

H.CINE.1895 Lumiere

Muybridge 1878 Horse in motion. Kinematograf: Edison 1889-1892 primers dispositius d'exposició de fotos en moviment, individual. Paul= projector colectiu. Cinematograf: projector, impresor, càmera. Transformar diverses fotos en una seqüència ràpida i crear un efecte òptic perquè es pugui veure d'una manera consecutiva. Soviètic: Rússia descomposta per guerra mundial i civil. Eisenstein curissat Potemkin 1925. Sublimació mariners russos. Hi ha molts plans

Surrealisme Perro Andaluz 1919 Luis Buñuel

Apliquen conceptes i tècniques pròpies del moviment, sorgit a França. Confusió espai-temps, humor cruel/negre, erotisme, muntatge, univers oníric. Al marge de tota estètica i moral, creat per criticar i escandalitzar.

Singin' in the Rain 1952, romanç comèdia musical

Trama: l'evolució  de el pas el cinema mut a el cinema sonor, els problemes dels actors per aprendre a parlar correctament, les noves professions com: guionistes, dobladors, equip de so i efectes especials, etc. També els problemes per gravar les veus sense que es sentin els sorolls de fons i que no es vagi la veu, també els problemes de lipping (sincronització de la veu amb la imatge), a més de les estrelles que es queden sense feina per la seva veu o forma de parla.

Cinema Mut

1895-1927 so i imatge NO gravats de forma sincro. Sobreactuació en comèdies, humor (slapstick). Charles Chaplin.

Cinema Sonor

El Cantant de Jazz (1927-Alan Crossland) només sincronització del so en cançons o línies de diàleg.

Entradas relacionadas: