Comunicació en l'àmbit professional: tipus, barreres i reunions de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,22 KB

1. La comunicació en l'àmbit professional

1.4 La comunicació en el marc laboral

La comunicació és bàsica per poder moure's en el treball; és necessària perquè una empresa funcioni.

• Interna:

- Ascendent: es dirigeix des de la base fins a la direcció.

- Descendent: es dirigeix des del personal directiu fins a la base.

- Horitzontal: es dóna entre els treballadors del mateix nivell jeràrquic o entre persones que treballen en diferents nivells i no tenen dependència directa.

- Formal: és estructurada.

- Informal: no estructurada, és espontània, mitjançant relacions interpersonals.

• Externa: enllaça l'empresa amb l'entorn.

1.5 La comunicació verbal

És la comunicació oral i escrita.

En la comunicació oral usem la llengua parlada. Aspectes a tenir en compte:

  • Situació de la comunicació.
  • El missatge i les seves dificultats.
  • Estratègies d'exposició.
  • El receptor.
  • Estratègies de comunicació assertiva.
  • El telèfon.
  • L'entrevista.

1.7 Barreres, interferències i distorsions en la comunicació

- Segons la direcció del missatge:

• En la comunicació descendent:

- Estil de comandament autoritari.

- Dimensió de l'empresa excessiva.

• En la comunicació ascendent:

- Els comandaments no tenen actitud d'escolta.

- Els subordinats no transmeten la informació.

- Masses anelles en la cadena de comandament.

- Conflictivitat laboral.

• En la comunicació horitzontal:

- Llenguatges diferents.

- Falta d'iniciativa.

Els filtres: amb els filtratges no passen certes informacions o ho fan de manera fragmentada.

2. Reunions de treball

2.3 Tipologia de reunions de treball

- Segons el nombre de participants: petites i mitjanes o massives.

- Segons la freqüència: esporàdiques o de durada continuada.

- Segons el seu contingut o temàtica: d'informació descendent, d'informació ascendent i d'informació horitzontal.

- Final jornada-inici jornada.

- Amb l'objectiu de que es coneguin un grup de persones per formar un equip de treball.

- Formals i informals.

- Privades i públiques.

- Congressos, jornades, cursos, seminaris, grups de treball, taller i xerrades.

2.4 Etapes de les reunions de treball

- Planificació: establir objectius i prendre la decisió de realitzar o no la reunió.

- Preparació: concretar el programa de treball.

- Execució: acollir els participants, presentar el tema i moderar.

- Resum, registre i avaluació.

2.8 Tècniques de treball en equip

- Grups nominals.

- Mètode Delphi.

- Pluja d'idees.

- Arbres de decisió.

- Role-Playing.

- Business-Game.

- Philps-66.

2.9 Criteris d'avaluació

En quant a:

  • Objectiu o finalitat de la reunió.
  • Participants.
  • Qualitat de la discussió.
  • Presa de decisions.
  • Comeses.
  • Mitjans auxiliars.
  • Recursos audiovisuals.
  • Temps.
  • Problemes de procediment.

Entradas relacionadas: