Causes i conseqüències de les migracions a Catalunya
Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,56 KB
Causes i conseqüències de les migracions
Causes de les migracions
Factors que impulsen l'emigració
- Factors físics: Desastres naturals.
- Factors econòmics: Manca de feina, males condicions de vida, mal repartiment de la terra i manca d'atenció sanitària.
- Factors polítics i socials: Persecució política, manca de llibertat, fam, discriminació i guerra.
Factors que incentiven la immigració
- Factors físics: Clima.
- Factors econòmics: Oferta de treball i bones condicions de vida.
- Factors polítics i socials: Llibertat d'expressió, educació, sanitat, seguretat i lligams culturals.
Conseqüències de les migracions
Per al lloc de sortida
- Positives: Menys pressió demogràfica, recepció de transferències econòmiques i menys atur.
- Negatives: Envelliment de la població, menys població activa i fuga de cervells.
Per al lloc d'arribada
- Positives: Rejoveniment de la població, arribada de persones formades i augment del consum.
- Negatives: Pèrdua de la identitat cultural, xenofòbia i baixada de salaris.
Pregunta 6
Immigració a Catalunya
La població de Catalunya ha augmentat últimament gràcies a la immigració, ja que la natalitat es va reduir molt a principis del segle XX. Aquesta immigració ha arribat en diferents etapes:
- Entre el 1900-1930: Va arribar aproximadament mig milió de persones procedents d'Aragó, València i Múrcia. Moltes eren catalanoparlants. La població va passar de 2 a 3 milions de persones.
- Entre el 1950-1975: Va arribar prop d'un milió i mig de persones procedents de la zona meridional, a més d'una aportació andalusa, extremenya i gallega. La població va passar de 3 a 6 milions.
- Entre el 1998-2010: Van arribar persones procedents del Marroc, l'Amèrica Llatina i l'Europa de l'Est. Això va fer que el creixement s'accelerés a partir del 2000 i arribés als 7,5 milions. Però la crisi econòmica del 2007-2010 va reduir el nivell d'immigracions i podria tenir en un futur un saldo negatiu.
A principis del segle XX, Barcelona i rodalies van atraure la majoria dels immigrants, també a les zones costaneres i de la depressió prelitoral (Baix Camp, Vallès Oriental i Occidental i Baix Llobregat).