Catalunya humida

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en catalán con un tamaño de 18,66 KB

Regions turístiques:


L’estat espanyol te molta diversitat de regions turitiques, tot i que el que més abunda és el de sol i platja. Aquesta diversitat es pot agrupar en 4 grans conjunts: La zona  Mediterrània, la zona atlantica i cantàbrica, l’interior peninsular i els arxipelegs.


-A la zona Mediterrània, domina el turisme de sol i platja, on a l’estiu es produeix un .Turisme

de masses. Es divideix en:

  • Catalunya, que presenta 2 zones turístiques per excel·lència, que són la costa brava, que rep sobretot a estrangers a l’època estiuenca, en el que destaquen les comarques de la selva, el maresme, i el baix i alt empordà. D’altre banda trobem la Costa Daurada, que la comprén el Garraf, el sud de tarragona, salou i cambrils, on es troben parcs d’atraccions

  • Andalusia, que presenta una oferta molt variada, on al litoral sobresurten 3 zones, que són la costa del sol, on destaca Marbella, Fuengirola i torremolinos(on hi ha un turisme interior i de masses), malaga i una part de la costa de Granada. La costa de la llum, que comprèn les poblacons de Cadis i Huelva, La costa d’almeria, que es troba al voltant del cap de gata.

Pel que fa a l’interior, a Andalusia es fan activitats com l’esport d’hivern a sierra nevada, ciutats com Granada o Sevilla, on es presenta el turisme cultural, i doñana, o es practica l’ecocolturisme.

  • La comunitat Valenciana, on es practica sobretot el turisme de sol i platja. AL nord de castelló  trobem la costa dels tarongers iLa comarca del safor, que són destincaions tradicional de turisme d’interior. La costa blanca, on es troba la Marina, que és on van més estrangers a passar l’estiu, i Benidorm, on es produeix el turisme massiu.

  • La regió de Múrcia és receptora del turisme d’interior, però també estranger, i els centres més importants són La manga i marrazón Aguilas.


-La zona atlàntica i la cantàbrica

  • Galícia té una oferta turísica de dimensions familiars, on les principals zones turístiques són Rais altas i Rias baixas, i domina el turisme urbanocultural i religiós, destacant el camí de sant Jaume

  • La resta de Cantabria també te una oferta doble. A l’època estiuenca, es produeix una gran afluència a algunes platjes d’Astúries, i sobretot d cantabria, com el Sardinero, que atrauen a turisme familiar, i al país Basc trobem les platges guipuscoanes com zaranauz. Principalment a Astúries, trobem activitats d’esport de muntanya, senderisme i turisme rural.


-L’interior peninsular

  • Madrid és una de les grans destinacions de tot Espanya, ja que té molts atractius, com espectacles,museus… però també es produeix molt turisme de negocis.

  • Salamanca Segovia i Avila, són algunes de les ciutats històriques de l’interior, on es produeixen moltes visites turístiques d’un dia.

  • A l’interior, es troben llocs com el pirineu Aragónès (cerler), i el català (la molina), on hi ha turisme durant l’hivern

  • Tant pel turisme rural com per l’ecoturisme, tant Navarra com Castella i lleó i com aragó han evolucionat molt, remarcant el camí de sant Jaume com un dels principals atractius.


-Els arxipèlegs:

  • Les balears són una de les marques més conegudes del territori espanyol. Obté turisme només durant l’estiu, ja que hi ha un turisme de sol i platja, amb paisatges espectaculars. El punt més conegut és Mallorca, remarcant-hi la zona d’Alcúdia. Menorca ha aconseguit juntar el turisme amb el respecte del medi ambient.

  • Les canàries que menys estacionalitat pateix, gràcies a que te un clima subtropical. Al haver-hi moltes illes, provoca que hi hagi més diversitat, ja que te illes amb platges, volcans, grans parcs naturals( Les cañadés del Teide)....


--------------------------------------------------------------------------------------

Turisme


L’evolució del turisme a l’estat Espanyol

El turisme va començar a desenvolupar-se al 1950 gràcies al creixement econòmic dels països, a l’augment de renda dels habitants d’aquests, el canvi de valors socials i culturals, i a la millora en els transports. Espanya es va convertir en  una de les destinacions turístiques per excel·lència, sobretot basada en el turisme de sol i platja a preus barats, destinats a clients europeus sobretot, i d’una condició econòmica mitjana. Però aquest model turístic es va anar acabant-se ja que Espanya va deixar de ser un país barat i exòtic, i perquè va acabar saturant-se, ja que no van saber solucionar problemes com: la insuficiència d’infraestructures, la baixa qualitat dels serveis, els impactes al medi ambient, i la deficiència en la gestió. En l’actualitat aquests serveis turístics han millorat, i s’ha ampliat l’oferta d’altres activitats com el turisme de lleure i el turisme cultural ( que diversifica una mica el territori, ja que així no es troben tots situats al litoral).

Descriu:

-turisme: Activitat que realitzen les persones durant els seus viatges en llocs diferents del seu entorn habitual, per menys d’un any, i amb finalitats d'oci, negocis…

-L’essència del turisme és el viatge

-Viatger: persona que viatge, però no té perquè ser turista

-Visitants: persones que visiten un lloc turístic, i poden ser turistes o excursionistes

-turisme sostenible: tipus de turisme que respon a les necessitats turístiques, protegint i millorant les condicions dels ciutadans d’aquell país. Està enfocat en gestionar tots els recursos, satisfent les  necessitats econòmiques, socials i ètiques, respectant la integritat cultural, els processos ecològics, i la diversitat biològica.

tipus de turisme:

-segons les motivacions: turisme de sol i platja, esportiu, cultural, religiós, de negocis, formatiu, de shooping…

-Segons les característiques dels turistes: Juvenil, escolar, familiar, de tercera edat…

-Segons l’origen de les persones: Turisme domèstic (residents d’un país), turisme receptor ( procedents d’un altre país ), turisme emissor ( els residents d’un país de referència viatgen a altres països ),  turisme exterior, interior, nacional i internacional.

-Segons el desenvolupament del turisme: Turisme de masses, o turisme postfordista

El turisme a Catalunya: evolució i perspectives de futur.

Catalunya, fins al 2007 va mantenir un creixement turístic, però al 2008 amb la crisi va quedar frenat, i per culpa del qual encara no es veu del tot la llum pel que fa a la millora turística. La millora en les tecnologies, l’Internet, l’aviació... , ha permés l’avenç del sector turístic. El sector turístic ha canviat per complet, ja que en el passat els turistes venien amb més facilitat, i ara és necessari atreure'ls, ja que cada cop hi ha més competència, i els clients són més exigents ja que estan millor infomats. Un dels factors del canvi dels patrons en el turisme, és la creació de les companyies aèries de low-cost( que van ajudar a que els vols fossin més econòmics, facilitant la mobilitat), l’aparició de noves tecnologies( va ajudar en la forma d’informar-nos, de la contractació i de la promoció), i la manera de fer vacances( ara les vacances són més curtes, però se'n fan més, i això ajuda a la creació de noves destinacions i mercats). Com que el client cada cop és més exigent, creix la necesitat de que les destinacions ofereixin un producte més complet, de més qualitat, diferenciat i especialitzat. Així doncs, per augmentar la diversitat, s’han creat molts tipus de turisme com el turisme gastronòmic, el de sol i platja, el paisatge, el senderisme, l’ecoculturisme...

Els factors (recursos)

Perquè a un territori hi hagi turisme, han d’haver-hi uns recursos peculiars per ser desitjats per les persones. L’organització del turisme, està connectada amb l’economia.

Tipus de factors:

-Factors naturals:

  • El relleu és molt variat i això permet practicar esports de muntanya i d’hivern, com l’escalada o l’esquí (pirineus) el senderisme ( zones de  muntanya) , l’espeleologia ( a les muntanyes calcàries)

  • El clima suau i la insolació mediterrània són un dels principals atractius turístics espanyols

  • el mar atrau molts turistes degut a la gran quantitat de quilometres de costes que trobam, amb platjes abundants i oportunitats per a la navegació

  • Els rius de la península, on es poden realitzar activitats com el piraguiseme, el barranquisme…


-Factors humans:

Han influit en el creixement de l’oferta turística a Espanya, i es poden classificar en:

  • Els factoes econòmics,que consisteix en l’increment de les rendes i del nivell de vida, que ha generat noves necesitats de lleure, i que s’han pogut satisfer gràcies a les economies d’escala originades a les comunitats més turístiques,  fent que l’estat espanyol sigui un lloc de vancances barat per les societats riques d’Europa.

  • Els factors tècnics com la millora en el transport (sobretot el de la aviació), la modernització de les infraestructures ( carreteres, autopistes…), la varietat dels allotjaments, la millora en estratègies turístiques…


-Factors culturals:

Constitueixen un atractiu turístic a l’alça degut a la seva varietat, ja que poden ser religioses ( Camí de sant Jaume), festives (sanfermines), de patrimoni artístic (pinacoteques), comercials (fires)... En els factors culturals cal destacar el turisme rural, ja sigui de cap de setmana o vacances.


Entradas relacionadas: